Hundar iFokus

Hundar

Läst 257 ggr
Fridaaaa
0

Fodax Skonsam

Någon som vet vilka som säljer just skonsam i Blekinge, Tingsryd/växjö?

(nej man kan inte se det på hemsidan!)
Och jag kan inte möta upp bilen för jobbar då.

Testat fodax vilt nu, men upplever att hon fungerar bättre på skonsam
Stället jag köpte på innan, tar inte in det längre.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

molam
0

Jo det går att se på hemsidan, kollade precis.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Fridaaaa
0

#1 Nej det går det inte. Det går bara att se vilka som är återförsäljare av fodax men inte vilka som har skonsam

molam
2

Dom som är återförsäljare kan ta in Skonsam då det görs på samma ställe som all annan Fodax

Fridaaaa
1

#3 Alla gör inte det. Redan pratat med 3 st. De tar inte in det för det säljer för dåligt hos dem. Så nej alla gör inte det. Jag kan inte ta en låda med 4 påsar som det är i varje låda. Så nej det är inte så simpelt. Då hade jag inte ställt frågan :P

1 kunde göra det men inte förrän om minst 1 månad.

• Redigerat 2024-02-13 16:07 av Fridaaaa
molam
13

Och då ligger det, återigen, på dig dom kan ta in men lösningen duger inte för dig, har man inte plats i frysen, då får man skaffa större frys, ändra om i frysen eller skaffa frysbox, frysboxar behöver INTE ta stor plats då det finns små boxar, ska man ha hund så måste man vid nått tillfälle ''vika'' sig för hundens behov och inte tänka att det är obekvämt för en själv, ska man ha hund så sätter man den i första hand OM det nu vore ta en liten break för att hämta hundmat i bilen SOM FAKTISKT KÖR RUNT eller ta den stora förpackningen och gör platsen.

MEN för dig så är det ingen lösning som faktiskt funkar, man ser dig överallt och du har så många frågor och funderingar men inget svar duger nånsin.

Så problemet sitter i DIG.
Det finns lösningar, du vill bara inte ta dom, du vill alltid ifrågasätta dom, det finns aldrig nått som duger bra åt dig.

Fridaaaa
1

#15 Och återigen. Jag har pratat med 3 ställen och de tar INTE in det. Kan liksom inte tvinga dem att göra det :P och 1 gör inte det förrän om 1 månad, och behöver det innan dess.

Nu gäller frågan vilka ställen som HAR det inne i sortimentet, vilket du inte svarat på. Så handlar inte om att "det inte duger" - utan att du helt enkelt inte svarat på frågan. Så du kan skippa det snacket och attityden direkt, för det är bara löjligt.

Betalar du ny frys samt skapar plats? För det kan inte jag fixa i alla fall.
Och köper inte en frys för att få plats med några påsar till :P Just nu har jag inte plats för 4 st påsar och som sagt de tar inte in det, jag måste vänta över 1 månad innan det ena stället ska beställa nästa gång, och då har jag plats men inte exakt nu.

Så nej problemet ligger inte hos mig, det är inte logiskt att köpa en frys för bara användning max 1 månad det säger ju sig själv liksom.

Ditt är inte en lösning, det är inte svar på frågan

Så - svara på frågan eller scrolla förbi istället för att bli spydig, dryg och otrevlig för att du själv kommenterar något jag inte ens frågat om.

Om en månad kan jag ta in 4 påsar, men inte nu.

Fridaaaa
1

#5 Och du verkar inte ha koll kring arbetstider osv. Jag kan inte ta ett "break" för att hämta hundmaten. Jag jobbar inom hemtjänsten så har inte den möjligheten och hinner inte heller. Har bara rast 30 min åt gången och kl 12 när den ska komma = har vi mycket att göra, vi kan inte ta raster när det passar oss själva. Bor inte så nära jobbet heller plus att vi måste vara tillgängliga under arbetstid om något händer. Kan liksom inte trolla :P

• Redigerat 2024-02-13 17:20 av Fridaaaa
Maleficum
1

"Min" Willys butik har precis börjat sälja Fodax (hade även skonsam). Vet inte om det enbart är den butiken eller om alla Willys butiker börjat med det men kanske kan vara värt att kolla upp om du har en Willys i närheten (var bara typ 1-2 veckor sedan de började).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
1

#8 Tyvärr har inte vårt willys börjat med det :(
Men hoppas att de börjar :)

hemul
5

Men herregud, har du en lista över butiker som har märket är det väl bara att ringa runt och fråga om de för den sort du vill ha. Vad är det som gör att det är omöjligt för dig att göra? Eller ännu enklare, ring Fodax och fråga vilka butiker som har den sorten. Företag brukar mer än gärna svara på såna frågor.

hemul
7

Inte underligt jag fick en känsla av éjà vu. Du frågade samma sak före jul.
https://hundar.ifokus.se/discussion/1573577/fodax-skonsam

Det här är sajten för alla oss som älskar hundar!Tanken med sajten är att försöka skapa en trevlig mötesplats för oss som har ett intresse för hundar. Här kan vi lära av varandra, dela med oss av våra erfarenheter, få råd och tips, visa vackra bilder och roliga filmer och diskutera allt som har med hundar att göra. Nybliven hundägare, lång erfarenhet inom hund eller bara intresserad av hundar. Liten hund eller stor hund. Renras eller blandras. Här är alla varmt välkomna!
Fridaaaa
1

#10 Jag avskyr att ringa. Och redan kontaktat flera ställen, vissa har svarat, andra inte. 3 tar inte in, 1 tar inte in förrän om minst 1 månad.

Fodax har inte sån lista, yes redan pratat med dem. De har bara vilka som köper, de kan inte gå in och se specifikt vilka som köper in skonsam och har i sitt sortiment sa dem.

Köpte annan fodax istället innan jul, men visat sig att hon fungerar bättre på skonsam än vilt som jag köpte istället.

• Redigerat 2024-02-14 06:31 av Fridaaaa
Draken
1

#4: Om de har Fodax i sitt ordinarie sortiment, eller om de tar hem från just den leverantören som har Fodax, så borde det väl inte vara några problem att ta in en eller två påsar till dig med ordinarie leverans ? Det låter jättekonstigt tycker jag.

Om du beställer och hämtar när det kommer, så kan du ju beställa precis det du får plats för ? Jag har gjort så med både hundmat och reptilfoder som butiken normalt inte har hemma, av en eller annan anledning.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#13 3 st jag pratat med gör inte det, när de inte har det i sortimentet, och det kommer i låda med 4 st. Är vad de sagt De kan inte ha liggandes påsar som de inte säljer normalt sett i sortimentet och 2 sa att de tar inte in alls det som inte är i sortimentet, men är vad de sa till mig. En kunde beställa men inte förrän om 1 månad när de skulle beställa ny leverans.

• Redigerat 2024-02-14 08:52 av Fridaaaa
Draken
0

#14: Märkligt. Har aldrig haft några problem vare sig med Arken eller Dogman.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#15 Verkar vara olika. Men kan förstå om de inte vill ha liggandes, ena slutade sälja den pga att det säljer dåligt.

Om 1 månad typ kan jag ta 4 påsar, men just nu får jag plats med max 2 st, och kan inte vänta en månad heller för maten hon har nu räcker inte till dess :/

Fridaaaa
1

Har löst det :)

hemul
10

Det var ju bra. Men du, vi har nog förstått att det finns saker som är svåra för dig som de flesta andra inte tycker är nåt. Men när du inte säger vad det egentliga problemet är blir det himla konstiga trådar där alla förslag ratas av skäl vi inte alltid förstår. För mig skulle problemet varit löst när jag hittat återförsäljarlistan, liksom.

Hade du t.ex. sagt från början att du har svårt för att tala i telefon men att det fanns en lista på återförsäljare hade t.ex. jag gärna ringt runt åt dig och frågat. Det hade tagit några minuter av min tid, no big deal.