Tälta med hundar
Målet denna sommar är att tälta med hundarna. Bordercollie/aussie 33 kg(sigge)och Bordercollie 22 kg (trassel)
Ja det är väl inga problem tänker ni.
sigge har en svår hjärnskada, minnesförlust och dålig syn efter en svår olycka. Blir lätt osäker.
Trassel är 1 år o galen som de ska vara i den åldern.
Båda hundarna älskar att komma iväg på nya platser.
Vi tänkte börja enkelt med att hälsa på en väninna o tälta i trädgården.
Hur hade ni börjat introducera allt?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag tycker det låter bra att de gillar nya platser. Det jag funderar på är tältet. Det kan ju låta, prassla en del och fladdra till. Hur är dina hundar med oväntade ljud?? Om det inte är ett problem tror jag inte att det är några som helst problem för dig att tälta…
Låt dem gå in i tältet med dig och få lukta runt och i tältet. Testa att stänga tältet medan ni undersöker det och se reaktionen.
Jag tror att det kommer gå riktigt bra att tälta med dina hundar.
#1: de följer mig. iaf sigge. Jag är hans stöttepelare. Blir han orolig är det till mig han går. Trassel är bara ung.
Ingen bryr sig om ljud.
Kanske skulle börja visa hemma och inte när vi väl åker iväg
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ställ upp tältet i din trädgård ett par dagar innan du skall ge dig iväg. Låt hundarna bekanta sig med det så tror jag inte det blir några problem alls.