Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 499 ggr
Sunshineshk
2021-09-29 17:11
0

Kanin till hund?

Kan man ge rå, kokt eller fryst kanin till hund? Föder upp kaniner å tänkte att man kanske kan ta ge en avlivad kanin med defekt till hunden? Tänker ju att det är extremt nyttigt för människor å bör vara okej för hund oxå☺️
Vet att det går att de hundar kaninöron både råa å torkade

Sedan om det funkar så blir det nog uppfödning på kanin för hundmat å päls, alltså två flugor i en smäll. Dumma å onödiga svar undanbedes då jag gör vad jag vill med mina kaniner oavsett kel, kött eller avel.

Meow:3

• Redigerat 2026-06-09 18:51 av Draken
Emouse
2021-09-29 17:37
0

Du kan ge både rå, kokt, torkad och fryst till hund. Mycket nyttigt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

hemul
2021-09-29 18:03
0

Nyfiken på varför kanin är extra nyttigt. För att det är magert eller?

Nordanälvens
2021-09-29 19:19
0

Jag ger rått iomed att jag barfar. Ibland wholeprey (hel kanin, endast avlivad) och ibland styckade detaljer. Fryst, tinat eller nydödat spelar mindre roll. Använder allt inklusive päls men skippar tarmar när jag styckar. Kaninmage med innehåll är supernyttigt, en del använder det när hundarna är dåliga i magen men jag har det som en vanlig del av barfen eftersom jag ändå köper många kaniner åt gången.

Pälsen kanske du vill använda till annat, men det går bra att använda även det som hundmat, torka till tugg eller leksaker. Personligen tycker jag det är en bra hjälp för magen :)

Kött och inre organ går lika bra att torka och ge som belöningsgodis eller vadsom. Viktigt att nämna är att inte ge tillagade ben. Det är en mycket stor skaderisk där.

Han/honom

Sunshineshk
2021-10-01 10:15
1

#1: tack!

#3: åå tack så mycket! Då vet jag att alla delar kan användas, pälsen hade jag dock tänkt att spara å sälja samt behålla pälsen☺️

Sunshineshk
2021-10-01 10:16
0

#2: det innehåller mer fiber å tror köttet ska ha mer protein å mer näringsämnen☺️

iSawa
2026-06-08 11:40
0

#3: Hej, vart får du tag i kanin? Jag googlar och letar ihjäl mig och vet inte hur jag ska få tag i det.
Med vänlig hälsning, Niclas

Draken
2026-06-09 18:50
0

Tråden är 5 år gammal och knappast aktuell numera.

// Admin

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Inlägget är låst för nya kommentarer