Dagmatte ersättning?
Vad tycker ni om en ersättning på 150 kr för heldag om man ska passa 3 småhundar? Är 200 kr för 3 hundar mer rimligt?
Jag tycker 150 kr är för lite, vad säger andra?
Jag tycker 150 är rimligt. Så länge hundarna kan rastas tillsammans och inte har några större problembeteenden.
Däremot kan du be om extra ersättning om du måste hämta/lämna, ge mat, godis etc. Då kanske det kan bli en tjuga till.
Givetvis kan du be om 200 kronor också, men 150 är inte orimligt :)
Ska du ha 3 hundar av samma ägare hade jag sagt 200kr heldag. Grannen betalar 100kr de dagar hon har sin hund hos dagmatte.
Vad hade ni velat ha i ersättning för att passa en hund i en halv dag då? En främmande hund, inte vännens eller så.
Jag får 70 kr/dag för en hund. Det är jag nöjd med, för jag hade inte tänkt något mer än foder och bajspåsar. Passar en granne och bekants hund. Vore det någon främmande så skulle jag nog ta mer.
3 är det ofta så kör jag hellre med vecko pris eller månadpris, o där bör man vara vara överens om priset lite med. Förmycket kan man inte heller ta betalt, men tycker att något kan man iaf ta betalt.
Jag har haft tur med dagmatte som ville ha hund för hon hade förlorat sin hund o kände sig så ensammen hon ville inte ha betalt men köper fika och ger blomma till henne sen lite godis till hennes katt med :)
Mm har haft en hund här på strödagar, för heldag tog jag 100 kr.
Men i veckan var det bara 5 timmar så då sade jag när hon skulle betala att det inte känns rätt med 100 kr för en *halvdag* som jag nämnde det. Hon gav mig hundralappen ändå. Idag frågade hon i sista stund om jag kunde passa 4 timmar, vilket jag gjorde och gick en långpromenad på dryga timmen mycket för att hennes hund var med. Iaf, den som hämtade var hennes dotter och 50 kr hade jag hoppats på, men hon gav mig inget alls. Så det känns lite snopet. Skulle de behöva mer passning säger jag att jag tar 100 kr per gång. Att jag inte fick nåt idag är inget jag tänkt ta upp med matten på telefon eller så, dottern kanske glömde bort att ens erbjuda sig några pengar. Men ja, med tanke på att jag gosar, pratar med, ger godis för att va snäll osv till deras hund när den är här så tänker jag inte passa en hund gratis nästa gång.
Undrar ändå vad som är rimligt för halvdag i Sthlm? 70 kr?
Ja en gång fick jag en marabouchoklad efter att ha passat en hund en hel lördag. Det var alltså mindre ersättning än de vardagar jag tog ut hunden på lunchpromenad (70 kr). Jag anstränger mig alltid mycket för andras hundar så det kändes som en märklig ersättning. Jag tycker att du nästan kan ta lika mkt för halvdag som för heldag faktiskt. I alla fall 2/3 av vad du tar en heldag.
Det har varit tyst från hundägaren som ville jag skulle passa hennes 3 småhundar, hon godtog i april även 200 kr/dag för hundarna. Nu hörde hon av sig och säger att hon inte kan betala mer än 100 kr/dag.
Tänkte pejla av läget med andra, skulle ni passa 3 småhundar om ni blev erbjudna 100 kr /dag? Jag blir sådär tveksam, det är en del jobb med 3 plus min egna.
#8, Inte en chans.. Jag är dagmatte åt en Schäfertik varje vardag och tar 100kr/dag. Skulle aldrig passa tre hundar för den summan, speciellt inte eftersom jag har en egen hund att ta hand om.
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

200 är rimligt för tre små hundar tycker jag. 100 en hund heldag och 50-70 för halv dag eller del av dag beroende på tid och aktivitet.
>>>Malum domesticum<<<
100kr per dag känns så sjukt dåligt egentligen. Förmodligen har du en egen hund redan och att hålla koll på en till en HEL dag för 100kr extra. Hade hellre gått och letat pantburkar.
# 11 Ja jag har min egna sjuka hund också att ta hand om. Så skulle ha en flock på 100 kr/dag. Jag hade ett jobb förut där jag var väldigt underbetald vilket störde mig, och det här skulle vara samma sak.
Visst är 100kr kanske en skitsumma.. Jag får 2000kr extra i månaden för att ta hand om min egna hund som kräver extremt mycket, samt en hund som varit sjuk en längre tid och bajsat inne dagligen (läs diarréat ner lägenheten), bitit sönder vår bäddmadrass och är allmänt ouppfostrad. Det har fungerar i flera år, då jag haft henne som daghund så länge.. Men nu sen jag blev gravid har jag sagt upp henne till efter deras semester, för nu orkar jag inte med det längre för den lilla summan pengar. Men hittills har det varit 2000kr mer än innan, och det är ju alltid välkommet.
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag tar 100kr för en hel dag men det känns lite billigt med tanke på hur många timmar man spenderar med hunden men det är bättre än inget plus att jag älskar hundar men jag skulle aldrig göra det för mindre än 100kr ;)
Jag tar 150 kr per hund. Är det en ägare och fler hundar. (som i mitt fall). En ägare och 2 stora hundar, så brukar jag ta fullpris på ena och halvpris på andra. osv. Kunderna blir nöjdare och det ser inte lika tomt ut i deras plånbok :) 150 kr är för att ha hunden/hundarna här en hel dag medans ägarna jobbar. :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Vet inte hur jag räknar ut detta men..
Jag får 800:- var fjärde vecka, för att gå en runda/gos&kel 3 dagar i veckan :)

Ca 67.- per dag
>>>Malum domesticum<<<
#8 alldeles för lite.
Jag hade tagit minst 250kr för 3st hundar.
#18 Håller med dig.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Då känner jag som många andra alltså. Ska tacka nej. Gillar inte känslan av att bli uttnytjad, eller hur jag ska säga.