Indra reser ragg och kikar lite på den andra huden.. Joxa tittar bara och kan ibland stanna till lite.. fast oftast bryr dom sig inte alls :)
Jag brukar bara fortsätta gå och låtsas inte om den andra hunden, hittills har det funkat hur bra som helst och mina tjejer uppför sig kanonbra. Om den mötande hunden gör utfall brukar Indra "boffa" lite och Joxa går bara undan. Hur skönt som helst. (Jag fortsätter såklart bara att gå och låtsas som igenting)
Det beror alldeles på vilken hund det är och hur dom bemöter min hund, visar dom aggression så sätter jag min ner och morrar han får han göra det, så länge han sitter still och sköter sig i övrigt, för han har rätt i det läget att markera missnöje.
Det beror på om det är en tik eller en hane. Är det en tik börjar Ante pipa och är det en hane brukar han inte bry sig.
Är han lös, vilket nästan aldrig händer, så är det inga problem.
Men att möta en hund när han är kopplad är inget nöje. Vi jobbar o jobbar på det!!!

Just nu är det inte roligt att möta en hund men Viggo, han är såå glad och vill busa att hon börjar skälla, och han skäller inte lågt heller - Men vi tränar!

Beror lite på, om hon är kopplad så drar hon lite och vill fram, om man släpper ihop dom så dom ska få leka så kastar hon sig på rygg och fjäskar för den andra hunden och leker massor, men om en främande hund kommer för tvärrt mot henne blir hon rädd och försöker gömma sig eller springa därifrån.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han beter sig precis som när vi möter människor. Han kan inte bestämma sig om han vågar fram o hälsa eller ej. Han studsar och far fram o tillbaka. Han är bara 6 månader, så jag hoppas det lugnar sig så småningom.
Rambo bryr sig inte för det mesta om andra hundar, om inte den andra hunden börjar skälla eller något så reagerar han likadant.
Tajson gnäller, vill hälsa på allt och alla.
Smillan bryr sig inte om hon sitter ner och den andra hunden inte gör något. Men skäller den andra så skäller hon tillbaka.
I koppel skäller han, reser ragg och kan ibland göra utfall. Pga osäkerhet. Lös är det aldrig några problem, skulle den andra hunden mopsa upp sig lite så lägger han sig direkt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Lusse vill fram till hundar han ser. ibland skäller o morrar han mot andra hundar..

Om det är en hund som Lilly aldrig träffat så brukar hon oftast vara nyfiken men samtidigt rädd. Lilly brukar oftast vilja hälsa på en hund när hon ser den på håll,men när hon kommer nära fegar hon ur ibland. Hon har en liten dvärgpudel kompis i området som hon springer rakt fram till om hon får syn på honom :)
Det beror alldeles på vissa gånger säger hon inget, ibland muttrar hon och för att ibland skälla som en galning och oftast om det är golden av nån anledning…
Min gårfot men går och kollar på andra hunden hela tiden.. under träning .. det är jättejobbigt men jag får väll fortsätta träna .. önskade att han inte brydde sig och liksom hellre sökte kontakt med mig.. :S
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
hon blir intreserad..
om den andra hunden börjar skälle börjar hon också skälla..
om hon inte får hälsa på hunden morrar hon …
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower