Vad har hänt ?
Hej alla. Var på hundgården idag med min kompis och då vi kommer dit står en okänd hund på gården. Sinikka (som har hundgården) står och pratar med en man och en kvinna som visar sig vara ägarna. Emil (min kompis sköthund) springer till hunden och sen springer han bort och då börjar den andra hunden jaga honom. Han blir som lite hyper av att hunden är där men vi bryr och ju inte så mycket för han brukar ju vara sådär. Men då vi kommer in efter att Emil och Ida och den andra hunden lekt så ser vi att Emil är som nere ?. Han gick med svansen ner och då vi klappade honom så viftade han inte ens på svansen. Vi trodde att han var trött tills han började slå huvudet i marken. Han slog med tassen och slog ner hela huvudet i marken. Vi gick och sa till ägaren som sitter och dricker kaffe med den andra hundens ägare (dom var 2 stycken). Och då sa kvinnan (som har hunden) snabbt direkt att det är säkert bara något skräp som han fått i ögat. Då säger Sinikka att Emil brukar ha ögonfransar i sitt högra öga som växer inåt.
Men nu är det konstiga, Det där var på vänstra och då han hade ögonfransar som växte inåt så slog han inte huvudet i golvet det enda lika var att han blundar med det. Det rann inte något vatten men han verkade så dyster, inte den hund som han brukar vara och han var inte trött för då brukar han gå iväg och somna. Men nu gick han av och an där Ulrika och jag satt.
Det såg ut som en labrador men den var som för kraftig för att ändå vara en labrador. Den var ljus i färgen men benen var jätte kraftiga och nosen var också annorlunda än en labrador. Lite svårt att förklara men den såg inte ut som en labrador som ägarna sa. Den var 9 månader.
Vet nån vad det kan vara han är så dyster, vad har kunnat hända ?
Har den andra hunden tagit med tassen i hans öga då den jagade honom. Och den jagade honom inte heller så lekfullt, såg mer försvarande ut. Och Emil lagade också öronen bak och svansen ner när hunden jagade honom.
Han slår fortfarande huvudet i marken :(
Ska gå hem därifrån nu får hoppas att det löser sig ;(
Om det inte är din hund bör du ju absolut ringa ägaren till hunden o tala om detta - eftersom han är ju uppenbart besvärad!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.