Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1668 ggr
[SofiaFi]
0

Förföljare ?

Jag och mina kompisar brukar gå till en hundgård där man får gå ut och gå med hundar. Vi har alla 3 sköthundar. Vi har flera gånger gått ut och vandrat då såklart och ibland brukar vi ta alla hundar ibland är dom 4 -6 ja men det är inte det jag menar. Nu kommer saken, alla gånger vi har varit ute och vandrat det här sista veckan har en röd bil kört efter oss. Då vi har vandrat på spånbanor och grusvägar och alla slags vägar. Har hundarna kunna börjat dra in mot skogen och så hör vi att nån ropar. Dom skäller också. Vi är allvarligt livrädda. Bilen är överallt!

ps.Det har kommit tillbaka en till vår stad en såndära som kidnappar barn eller kidnappar och kidnappar han tar alla fall barn in i en bil. Han är överallt ibland kör han på vägen brevid hundgården. Kan det vara nån sån. Det är samma bil hela tiden.

Hundarna är också rädda men min är bara nyfiken :P men vad ska vi göra :(

[Sofia1]
0

Det du nu berättar låter lite spännande och läskigt, Kanske inte du tycker det men då jag var liten ville jag bli dektektiv eller hur det stavas. Men säg till hundgårdstanten som jag vet heter sinikka. Men vi kan pratar mer i verkligheten.

Syns på kvällen :)

Therese.G
0

Om ni känner er rädda när ni är ute och går med hundarna så tycker jag att du ska prata med någon vuxen, kanske en förälder eller hon som äger hundgården?

Går säkert att ordna så att någon följer med er på promenaderna så ni känner er lite säkrare. :)

Hoppas det löser sig.

- Therese

russin
2

skriv upp bilens registreringsnummer och be någon vuxen kolla upp vem som äger bilen…

Portie
1

Håll hundarna kopplade och skriv upp bilens reg.nummer! Finns ju rätt mycket hundkidnappare nu, men även såna som lockar in barn i bilen.

SaraC
1

Usch, det låter obehagligt!

Du har fått flera bra tips här i tråden. Jag tycker det är jätteviktigt att ni talar om det här för era föräldrar, om ni inte redan gjort det.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sophie&Segra
2

Ring polisen?! 114 114 är deras nummer..

Och ta registreringsnummret på bilen, och gärna en bild om nån av er har kamera/mobil med er!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Hanna
4

#6 114 14 är det väl ändå?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sophie&Segra
0

#7, Ja! Det är det självklart Tungan ute

Sorry Skäms

[Sofia1]
0

Men flickan som skriver det här är hos mig nu och vi bor i finland dåh så vi har 112 :)

Ps. Det är min pojkväns syster

Sophie&Segra
1

Jo, 112 är ju akutnummret.. Men om dom inte är direkt utsatta för fara, så är det 114 14 som gäller Glad

[Sofia1]
0

jaha Skäms

hade väll liteee fel xS

[Forest]
1

Du verkar få lite otur i turen med rädda en hund från bli hundnappad för bara någon vecka sen, sen denna bil som spanar in er o hundarna fy vad obehagligt. :-S  ta reg nr på bilen kontakta polisen om den förföljer er, det är det bästa tipset man kan ge.