Era planer
Det skulle vara kul att höra lite om era planer!
När ska du skaffa nästa hund?
Om tre år, ett år? Nästa vecka kanske?
Sen är det ju alltid intressant att veta vilken ras 
- Mvh Emma
När det blir vet jag inte, beror på när det passar in.
Blir antagligen en fjärilshund eller en pudel.
#1 Vilken storlek på pudel är det du vill ha? :)
- Mvh Emma
Jag har tre hundar och planerar ingen fler :)
Jag har ingen egen hund nu men det kommer förhoppningsvis inom fem år. Det beror ju ganska mycket på. Jag vet liksom inte vad jag sysslar med om ett halvår.
Men det blir kanske en redan om 1-1,5 år och då isåfall en bichon frisé(ifall mormor och morfars hund ska ha valpar). annars blir det kanske en pudel(dvärg eller mellan), chinese crested, whippet, bullmastiff.. jag har ganska många raser jag gillar. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vi har planer på att skaffa en till hund om några år, kanske om tre år. Kriterierna för att vi ska skaffa en till hund är att vår hund vi har nu ska kännas mogen och vuxen och vara igång ordentligt med jakten och vi ska bo större, med tomt. Tomten ska inte bli ett substitut för att gå ut med hundarna men vi vill kunna bara öppna dörren och släppa ut dem så kan de vänta ute medan man själv är på väg. Och så är en tomt alltid bra för att träna lydnad och liknande, vilket man måste göra ofta ju med en valp och unghund.
Vad det blir för hund beror lite på. Jag är sugen på en beagle men jag skulle aldrig skaffa en jakthundsras om vi inte hade planer på att jaga med den. Så det beror helt enkelt på vad min sambo vill hålla på med för jakt. Nu har vi ju en ställande älghund (som vi också planerar att ha till vildsvin) om det visar sig att min sambo håller på mycket med fågeljakt och behöver en apportör kanske det blir någon retrieverras eller en wachtelhund.
Om ca 3 år kommer jag skaffa en till hund en border collie eller liknande :)
Har en nuvarande sheltie tik som blir 2 i dec och hämtar hem nästa valp i november :) valpen är 4 veckor nu och är halvsyter till min nuvarande sheltie :)
Men sen tror jag det räcker med hundar :) 2 känns lagom
Oh rolig tråd! 
Har ingen aning när jag skaffar nästa hund. Beror på när jag har ekonomin och tiden för en till hund. Kanske om 2 år?
Jag har ju en Boxer nu som är en ganska krävande ras, så jag är inne på att skaffa en ras som inte kräver lika mycket. Just nu känns det så iallafall. Vet inte om jag skulle ha tid med 2 raser som kräver mycket.
De raser jag är sugen på är Staffordshire bullterrier, Fransk bulldogg, Sheltie, Flatcoated Retriever och Yorkshireterrier (haha lite oväntat kanske).
Är också sugen på Rottweiler och Amstaff, men jag vet inte.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#2 Kungspudel

Oj. Inte på många år iaf!
Har precis köpt en liten Schäfertjej, kommer troligtvis börja på Forshaga nästa år och ska ju gå där i 3 år.
Ras har jag ingen aning om, kan inte säga något nu!
Just nu har jag en valp här hemma.
Men om nått år så skulle jag vilja skaffa en till. Fågelhund blir det nog,eftersom jag skulle vilja träna lite jakt i framtiden. 
Om 3-5 år är det tänkt, när mina har pensionerats och kan hjälpa mig med fostran. Det kommer bli en Aussietik 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Så snart jag har en livssituation som skulle hålla för hundköp (ekonomi, tid, plats och framtidsplaner), förhoppningsvis inom 3 år.
Det lutar åt en sheltie eller en tollare.
Paulina
När jag hämtar hem min foderhund efter andra kullen nere hos uppfödaren är planen att jag då även tar med mig en valp efter henne, Ras kooikerhondje.
Kul att läsa alla svar! 
- Mvh Emma
Så snart jag får och känner att jag har tid och pengar. Min hund är 5år nu och vill att han ska orka med en valp. Blir nog en collie hane. Är inte helt säker ändras lite då och då. Ska också träffa en cavaliervalp nästa vecka och "bara titta". Får se hur det går. Få tänka på att jag inte har råd.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag har planer till första halvåret av 2013. Jag har visat intresse hos några uppfödare så det är bara att hålla tummarna att det blir som jag vill.
Så förhoppningsvis blir det en liten aussievalp för mig då! 
- Mvh Emma
#16 Min pappa förälskade sig i en aussie valp i somras. Han sa när hon kom hem att en sån ska vi ha. Valpen var visst jättesnäll och kunde "allt". Har han tid med en aussie Nej. Har jag tid med en aussie när han fattar att det han gör med hunden inte räcker Nej. Som tur är så lyssnar mamma mer på mig när det gäller hund. Annars är dem så söta och jättehärliga.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Om vi hittar dagmatte blir det eventuellt en omplaceringshund eller en flatte (vuxen eller valp, vi vet inte riktigt än :P) till julen
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om allt går enligt planerna så flyttar det in en nykomling hit i början av 2013 (lång tid kvar). Ska träffa den blivande uppfödaren i december då vi ska till samma utställning, sedan hänger det på att kemin stämmer mellan oss och att min livssituation inte ändras drastiskt då.
Ras: Cirneco dell'Etna =)
Förhoppningsvis nästa sommar! Men det ska ju stämma med en lämplig valpkull, jobb, möjlighet att ta ledigt, hundvakt, att Nelly är frisk och orkar med att ha en valp hemma osv. Har iaf börjat kontakta lite uppfödare och höra mig för om vilka som kommer att ha kullar och efter vilka hundar osv. jag har tänkt mig att det blir en liten Bedlington terrier denna gång :) Har verkligen fastnat för rasen på senare år och jag tror den skulle passa mig utmärkt. Blir det inte en bedlington blir det nog en till wheaten, en kerry blue eller en pudel (mellan eller dvärg).
Jag har precis köpt min första egna hund. En pomeranian så nu ska all fokus ligga på honom och om det passar in i mitt liv hoppas jag att jag kan skaffa en finsk lapphund om ett par år. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Planerade en till hund under 4 år innan det äntliegn kändes rätt och min bullterrier kom hit.
Men nu har jag två hundar och det räcker gott och väl. Vet inte om det kommer bli några fler i framtiden efter dessa.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har en femårig Cardigan och en nioårig JRT här hemma och funderar på att skaffa en valpis om ett par år. Helst skulle jag skaffa redan om ett-två år, men vi får väl se :)
Nästa blir en Welsh Corgi Cardigan till.
Vi har en sexmånaders valp här och hade väl tänkt nöja oss så. Men vi funderar faktiskt på att skaffa en till om ett eller två år. Det ÄR trevligt för hundarna om de är mer än en. Vi har en collie idag, kanske det blir en till likadan. Eller inte. Eller ingen alls. Framtiden får utvisa detta.
Vill egentligen skaffa hund NU, men sambon pluggar (och pendlar) och han vill att vi ska vänta. Har redan väntat i flera år :(. Rimligtvis blir det till hösten 2012/våren 2013.
Är inne på shetland sheepdog då jag söker en tävlingshund i mindre format, men då det görs så dåligt med röntgen och mentaltester inom rasen så överväger jag (tyvärr) att skaffa en annan ras. Flatten ligger då närmast i turordning. Annars papillon eller finsk lapphund från tävlingslinjer.
När min tant inte längre finns och jag känner mig redo för en till hund. Förhoppningsvis dröjer det några år.
Vilken ras det blir vet jag inte alls, men det skulle inte förvåna mig om det skulle bli en till saluki.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Om min livsstil är anpassad för hund så hoppas jag kunna para min yngsta tik hösten 2012 eller 2013 och då kommer jag förhoppningsvis kunna spara en liten valp - sheltie såklart ;) det blir min tredje hund. Men jag trivs oerhört bra som det är nu med två hundar, men vill samtidigt ha en avkomma efter min nya tjej. Svårt det där ;)
#26 vet att mentaliteten ska börjas ta tag i nu på allvar och det finns några uppfödare som röntgar innan parning så det finns nog hopp för dig och en sheltie! Speciellt om du inte ska ha en nu utan om några år :)
Nu har jag(vi, men mest jag;) två hundar. Det är det optimala antalet anser jag så när tanten lämnat oss kommer det troligtvis flytta in en ny liten valp. Jag hoppas att det dröjer många år! Ras, ja, det planerar jag redan nu, eftersom det är så roligt att läsa på. Jag har flera alternativ men det kommer i slutändan anpassas efter hur vårt familjeliv ser ut när det är dags. Idag skulle jag gärna skaffa en dansk-svensk gårdshund till, eller en pudel, schäfer, eller kanske pinscher(mellan). Det ska vara en hund som är med på det mesta och som passar bra ihop med hunden vi har.
Om cirka 4-5 år om allt blir bra. Blir troligen en till Lagotto då!
Vi har idag en Sheltie som är 15 månader och letar efter en till nu, men det ska vara en tikvalp av samma ras. Hoppas det blir nu i höst/vinter som vi finner någon. Letar förfullt men antingen spricker det på att valpen eller föräldrarna har något på ögonen när man kollar på avelsdata eller att tiken man tänkt sig gått tom. Vi har blivit erbjudna vuxna Sheltier på foder men tror att en valp är mer formbar.
Kommer väl inte skaffa hund än på några år. skulle vilja ha redan nu, men ekonomin tillåter det inte just nu då vi har andra djur att ta hand om.
Men hund kommer det garanterat bli i framtiden iaf om allt annat klaffar rätt :)
Sedan vad för hund det blir vet jag inte. än så länge är jag å min sambo oense om vad vi ska ha, haha :P
Han vill ha en finsk lapphund och jag själv vill ha en större ras. Men vad för nån pendlar jag med hela tiden, allt från labrador till rottis.
Men vad för ras det blir i framtiden får helt enkelt avgöras av vad som passar oss då helt enkelt och beroende på hur vår livstil ser ut om några år.
Men åh så stor min hundlängtan är. Har haft hundar runt mig ända sedan jag föddes tills jag flyttade hemifrån. Det känns verkligen tomt att inte ha en hund nu.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
putt 
- Mvh Emma
För mig blir det inte en hund förrän om minst 3 år, ras är inte bestämd. ;)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Eftersom jag bor hemma hos mina föräldrar hänger det mycket på dom. Har inte bestämt mig än om jag ska bo hemma när jag börjar på unviversitetet, men jag hoppas ju att det kan gå ihop med hund om jag väljer att flytta till eget boende. Eventuellt att jag kan skaffa min andra hund när jag fortfarande bor hemma, men det tvivlar jag på. Så det kan dröja mellan så lite som ett år till tre eller fyra 
Den hund jag vill ha ska vara en hund som gillar att arbeta och som vill testa på de flesta hundsporter med mig. Lydnad, viltspår och agility är de som lockar mest. Jag skulle vilja träna för tävling, sedan om jag tar mig i kragen och anmäler mig till någon är en annan femma. Förutom att rasen ska vara arbetsvillig ska den vara lugn inomhus, gärna en soffliggare.
Raser jag har funderat på är bland annat pudel (de ligger högst på listan, är dock osäker på storlek), lagotto och pumi.
Jag ska skaffa min nästa hund troligen om ca 2-3 månader :)
Ras:Pomeranian
Nästa hund har anlänt
Det var lite oplanerat kan man väl säga vi hade planer på hundvalp till sommaren men så dök lilla Donna upp och vi for iväg. 1 v har vi haft henne här allt går bra och hon kommer vara ren sällskapshund som får lära sig lite nyttigt :) Ras Dvärgpudel.
Jag har två jack russell. 6 år och 3 år. Och nästa bild köper vi om. 12 dagar. Börja leta kennlar i sommras med planen att skaffa valp nästa sommar. Ville ha ett år på mig att hitta min drömkull. Men när jag väl kände att jag hittat "min" uppfödare visade sig att hon planerade en vinterkull efter en kombination som kändes helt perferkt :) fast efter denna lär det inte bli valp på mååååånga år! Tre hundar är max ;)
Sommaren 2012 som tidigast, lutar dock mot 2013-2014. :) Inte helt säker på rasen än dock.
Nästa hund blir om tre - fyra år, en till shetland sheepdog (helst trf) och röntgad o komma från meriterade agilityföräldrar :)
Sen får jag se om jag köper mig en till, eller om jag föder upp nästa - beror som jag sagt tidigare på hur lexie utvecklas och meriter o höfter framförallt :)
Uppfödaren till min schäfer är sugen på en kull efter henne, men det kräver också sin tid och en hel del pengar. Och jag behåller gärna en valp efter henne. Så det blir väl nästa hund ;) Men tid och pengar ska också finnas, jag har ju redan 2 hundar och en häst.
MVH
Sofie
Förmodligen blir det en till hund när Wikus är tre eller så (2013 alltså), då han förhoppningsvis (…) mognat till sig ordentligt och är mer väluppfostrad.
Har ingen aning om vad det blir för vovve.
En del av mig vill fortsätta på det här spåret och försöka få tag på en brindle-tik av samma ras (fast den nuvarande tråden får mig att tveka på det, nu har ju dessutom den enda - i mina ögon - seriösa uppfödaren i landet lagt av), alternativt en Presa (för stor) eller annan dylik ras.
En annan del av mig vill ha en liten Malteser.
Och en annan del av mig vill ha en urhund, á la Xoloitzcuintli.
Kluven? Ja. Men jag har tid på mig.
Antingen en toy/dvärgpudel eller en till grand danois. fast en hane då eftersom jag redan har en tik :)
Medarbetare på Hundar.ifokus

Våran valp är bara 10 mån men jag vill redan nu ha en till. Fast vi har sagt att vi ska vänta tills han är ca tre då vi just nu har fullt upp med honom. Sen beror det på hur det ser ut ekonomiskt och så.
Men den andra hunden blir antingen en whippet eller en dvärgpudel. Kön spelar ingen roll då vi väljer den hund som väljer oss.
Uppdaterar lite 
Just nu lutar det mot att min andra hund blir en Amstaff eller Staffe. Troligtvis blir det en vuxen omplacering. Och det blir när jag har ekonomin och tiden. Kanske om ett år eller två.
Min huvarande hund är elva år, och när han inte finns mer blir det antingen ingen mer hund, eller så blir det hund om typ 5-6 år, när jag ordnat upp mitt liv, med inkomst osv.
Mitt liv är ganska rörigt som det ser ut och det är en massa beslut som ska tas inom en snr framtid så vet inte alls hur det kommer att se ut.
Är iallafall välsigt sugen på en spaniel, kanske en engelsk springer eller welsh.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Jag kommer att skaffa en till hund så fort jag får ett fast jobb, dvs förhoppningsvis ganska snart då jag söker för fullt. Först då vet jag om jag kan köpa valp eller om jag bör ta en lite äldre hund och hundarna kan ha sällskap av varandra då jag är på jobbet (kommer såklart åka hem på lunch eller ta med dom om det är ett sånt jobb).
Jag vill ha en renrasig Amstaff, men om känner jag mig själv rätt så kommer jag fastna för en blandras på blocket som behöver ett hem. Sist så var jag fast besluten att köpa en mycket seriöst avlad SKK reggad Amstaff, men jag föll för en blandras på blocket som var uppfödd av en riktig tattarfamilj och skulle skicka honom mot sin död till Norge, där dom är förbjudna och avlivas. Jag hade ju inget val, och samma sak händer nog igen. Men med tanke på min nuvarandra blandbulles dåliga hälsa så känns det ändå väldigt riskabelt, men jag får helt enkelt se hur väl jag kan stå emot! Faller jag för en blandras så får det bli så. :)
Det ska iallafall vara en tik då det känns som att det borde bli lugnare än att ha två hanar. Jag har också bestämt mig för ett namn redan som hon ska ha, men det är hemligt tills den dagen jag skaffar henne! ;)
Åh, sitter faktiskt och dreglar på blocket just nu. Det är inte bra för mitt tålamod…
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
#49 Känner igen det där med att sitta på Blocket och dregla 
#50: Hahah va skönt att jag inte är ensam! ;D Men visst är det jobbigt då man hittar den där drömhunden och så har man inte möjlighet att skaffa en till hund just då?! Försöker trösta mig med att jag har en hund som väntar på mig i framtiden, och jag kan ju inte svika den hunden! Haha, mest det som håller mig ifrån att svara på annonser, hur dumt det än låter :D
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
#51 Haha
Jo det är riktigt jobbigt! Har flera gånger känt att "ååh den vill jag ge ett nytt hem". Så får man sätta sig på händerna för att inte skicka iväg ett mail. Haha. Jo men så kan man ju tänka! Smart! ^^
Fast ännu värre är det att sitta på Facebook och gå in på såna här sidor (länk) Olika shelters som är fullproppade med hundar som måste adopteras snabbt annars så avlivas dom… Som tur är sitter folk och samlar in pengar för att rädda hundarna från döden. Men har själv hittat jättefina hundar, och sen läser jag nästa dag att dom inte hann räddas… Fy vad det gör ont i hjärtat. Helst vill jag åka till USA och rädda en hund från ett shelter. Samtidigt skulle det kännas hemskt att välja ut en hund och veta att dom andra kommer att avlivas.
Förhoppningsvis hämtar jag hem en valp strax innan jul :) Ska bara få det sista nu att klaffa :)
/Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
S*Glömstaskogens Norska Skogkatter
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Blogg: Michaelas DP (http://michaelasdp.blogg.se)
Blogg: SaM - Smycken av Michaela (http://smyckenavmichaela.blogg.se)
Hemsida: SaM - Smycken av Michaela
Hemsida: S*Glömstaskogens (http://www.glomstaskogens.com)
#45 Det är ju tur att du har ringat in typen av hund du söker
. (Inte för att jag inte förstår dig, det finns ju så många underbara raser!)
I med att jag bor hemma så vill inte mamma eller pappa ha fler hundar( har två) Men jag hoppas att inom några år kunna skaffa en aussie valp som ajg har tänkt ha till lydnad agility och sök troligen. Går på gymnasummet nu hundinriktning så jag kommer antagligen kunna ta med hundarna till jobbet :) Jag vill inte ha bara gamla hundar (det skiljet bara 1½ år på min. Och sen får de inte vara för gammla så de inte klarar av valpen. Men jag vill verkligen ha en aussie en blue mare tik med lång svans och blå ögon
Planen är att jag ska skaffa en Tervuerenvalp till sommaren.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kommer förhoppningsvis skaffa en afghan om några år.
Medarbetare på Sphynx iFokus
När jag blivit "stor" dvs flyttat hemifrån, skaffat jobb osv osv.. (om min livsstil tillåter) så vill jag gärna skaffa en hund! Jag vet dock inte vilken ras jag skulle vilja ha, jag sitter nästan jämt och tänker på det.. haha!
Några raser jag varit inne på är bland annat: Labrador, Engelsk cocker spaniel, Boston terrier, Fransk bullldogg, Staffordshire bullterrier, Pomperanian.. men det är ju som sagt ett bra tag kvar antagligen tills jag skaffar mig en egen vovve (har och har haft inom familjen hela mitt liv) så jag hinner nog fundera på ännu fler raser (det finns ju så många!!) 
Den 23/12 flyttar en DP hem till mig <3
/Michaela Lundgren
#59 Häftigt… på min födelsedag å allt :) lycka till :)
#60 En perfekt julklapp kan man säga <3
/Michaela Lundgren
Jag skulle gärna vilja ha en kelpie till sommaren 2013. Sen om det verkligen händer får vi se. Jag vet inte faktiskt.
Gammal tråd men rolig tråd:P
Vi kommer inte skaffa ny hund förrens den dagen Lillan inte finns mer. För vi tycker det är lagom med en hund i taget. Och som det ser ut nu, blir det en sanktis till :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om 115 timmar och 20 minuter ska jag vara hoss kenneln för att hämta hem min och min familjs första hund :P En lagottotik dom ska kallas för Dolly
// Nadja
Hämtade min hund den 22 Januari så det blev 5 månader tidigare än planerat.
Nästa hund blir om kanske dygt 3-4 år. Vill lägga 100% fokus på Izor nu de närmsta åren.
Nästa hund blir en Tervueren eller Malinois.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
För oss blir det hund nr 2 så fort vi har köpt oss hus, sen ska jag gå utbildningar för att kunna bedriva en kennel i liten skala för arbetande hundar (huvud syfte med ipo och tjänstehund. med den ras jag har idag )
:-)
Här hemma blir det inte någon ny hund förrän möjligtvis när någon av mina tikar går bort. Utan hund kan jag nog inte vara. Det blir om ca 12-15 år. Då vill jag ha papillon eller phalene.
Jag får hem min rottweiler-valp om cirka 2 veckor :)
Ska troligtvis (förhoppningsvis!) börja på Grans i Piteå när jag ska börja gymnasiet, så året innan det/ungefär då så ska jag väl skaffa hund.
Just nu funderar jag på Grandis, saluki eller en schäfer/belgare… Lite blandat, men jag lär väl hinna bestämma mig på de 3 eller 4 år det är kvar! :D (Jag går i sexan nu, börjar sjuan till hösten: orkar inte räkna ut exakt :))
Just nu lutar jag mest åt saluki eller tervuren/malinois :)
Jag hoppas kunna skaffa hund nästa sommar, har redan hittat en kennel men vet inte hur hon planerar under nästa år, antligen blir det sommaren 2013 eller sommaren 2014. Allt ska ju passa med ekonomi och så :)
Ras är såklart redan bestämt det blir en Chihuahua
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Min nästa hund kommer om 5 veckor och 6 dagar ;). Ras? Kelpie såklart. Nästa hund kommer när kelpien är minst 4 år. Troligtvis blir det en till kelpie eller en till tollare, någon annan ras finns inte, kan inte tänka mig något annat. Om det blir en riktig WOW tollarkombination kan det mycket möjligt komma en hund ännu tidigare.
Medarbetare på brukshundraser.
Min nästa hund kommer bli om 1, kanske 2 år. Vill få ordning på livet lite mer först, ta körkort, få ett jobb och flytta hemifrån helt och hållet. Inom ett halvår kommer jag ha körkort och jag kommer ha flyttat hemifrån, sen så ska jag "bara" få ett jobb, sen så kan jag nog börja leta lite mer.
Det kommer bli en portugisisk vattenhund, en hane. Kommer satsa mer på den tävlingsmässigt (Hugo är ingen tävlingshund).
Om ytterliggare några år så vill jag skaffa en spansk vattenhund, är väldigt nyfiken på den rasen och tycker den verkar vara trevlig!
Jag fick hem min kooikertjej för två veckor sedan men när hon är 2-3 år så skulle jag gärna skaffa hund nr 2. Tycker att två hundar är optimalt! Är ju inte aktuellt nu överhuvudtaget men raserna det står emellan då är kooiker, chinese crested, en släthårig kromfohrländer eller en terv. Får se hur mitt liv ser ut då men jag skulle gärna se att det blir en kooiker till :-)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Fick ju hem en Finsk Lapphundsvalp för en månad sen, så det lär inte bli någon ny hund på ett tag. Förhoppningsvis blir det jag som får ta hundarna, eller åtminstone lapphunden, när jag flyttar hemifrån eftersom det är jag som är hundintresserad och tar hand om hundarna i familjen. Om det mot förmodan inte skulle bli så så skaffar jag nog hund om 3-5 år när jag flyttar hemifrån :). Helst vill jag då ha en Schäfer, Jaktlabbe eller Aussie men jag får se va jag har tid med!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
För mig blir det en Kelpie-valp vår/sommar 2013. 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag vet inte när exakt men ungefär när Yissah blivit äldre och jag har pengar till en till hund så skulle jag vilja ha en schäfertik lr en finsk lapphundstik ^^
Jag behöver först och främst ett jobb så jag får in lite pengar ;) Sedan är jag sugen på en Bearded Collie hane. Vi får se om det dyker upp någon vettig kombination :)
Nästa hund? Schäfer såklart.. 
När? När Segra vuxit på sig, landat i sig själv och jag har möjlighet till det ekonomiskt sett osv.. 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Planerar att skaffa en KH Collie till sommaren 2014. Hade skaffat en innan om jag hade haft möjlighet, men nu tillåter tyvärr skolan bara en hund.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Blir väl om minst 10 år. Räcker gott och väl med mina två pojkar jag har nu 
Men nästa hund blir, som det ser ut nu, utvald från rasgrupp 9.
#78 Ska du inte ha fler JRT?
Planer mot en liten valp har suttit i min skalle rätt länge nu. Men det blir inte förens jag har fast jobb, vilket jag förmodar att jag har nu till hösten (har två jobb att vraka å välja mellan). Så förhoppningsvis, om allt vill sig, blire 2013 som jag skaffa mig en liten Aussie kille tillsammans med min sambo 
Troligtvis efter att den första hunden har vuxit klart och fått den träningsnivå jag vill ha, lutar det mot en Fralla 
#81,
Det ska mycket till för att jag ska ta en JRT igen!
Aveln ska ta en rejääääl vändning, uppfödarna måste öppna ögonen för problemen som rasen faktiskt har och dom kan inte längre leva på att JRT charm!
Jag hade som plan och mål - att vända rasen, men jag gav upp. Jag är inte tillräckligt stark som person för att klara av fler förluster nu, för fler förluster skulle det bli om jag stannat inom rasen. Det är en sjukare ras än många tror, och vet om.
Så nej, än på många år vill jag inte ha en JRT. Jag älskar dom, och det är en ras som verkligen är JAG. Dom speglar mig som person till 100%. Men det är inte värt det.. Jag orkar inte fler förluster. Och jag har inte tillräckligt med avels-kunskap som krävs för att kunna vända en sjuk ras.
#83 Vilket bra inlägg. Det får du en "gilla" för!
Fattar precis. Undrade bara hur det kom sig.
#84, Tack! 
Och Schäfer är en ras som passar mig och mitt liv alldeles utmärkt!
Mer JAG än Schäfer och JRT kommer man inte.. Så jag håller mig till Schäfern! En ras jag både kan, älskar och brinner för!
Får väl uppdatera lite jag med.
Nästa hund kommer inte än på några år, hade tänkt att det skulle bli aktuellt runt 2013-2014 men pga omständigheter blir det framflyttat några år. Även rasvalet är ändrat, men fler aussies blir det definitivt 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#83 Jag håller med dig Sophie! Inte för att min JRT har några besvär (ÄN ska jag säga) Men ser många JRT´s med allergier och hudåkommor och det är SÅ synd att inget av detta nämns bland uppfödarna, det är som om dom inte vill känna till det.
Jag vet inte riktigt när nästa hund blir, skulle kunna tänka mig en hund nummer tre. Men då ska mina nuvarande hundar vara äldre.
Det står mellan en welsh corgi cardigan och en bichon havanais, men främst en corgi tror jag för att det är lite mer "go" i dem. Men som sagt så har jag inget planerat så just tidsmässigt. Det känner jag/vi in 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hund nr 2 kommer inte förrens om ca 3-5 år. Nöjer mig gott o väl med min randiga raket som jag har nu. Men nästa hund blir nog en till HH 
Om två veckor ska vi hämta valpis, en liten podengo tik. Då kommer vi har två hundar. Nellie, en blandras som kom väldigt oplanerat och sen då lilla podengon som jag har letat och väntat på i ett år!
Nya hunden ska bli min bruks hund, planen är rappot alt spår eller sök.
Efter henne kommer det nog inte bli någon mer hund på massa år. Jag vill flytta till gård och hoppas jag har råd och hittar min drömgård när jag gått ut skolan om ett år. Då kommer jag nog vilja ha en lite större ras, kanske tollare eller aussi.
Vi kommer att skaffa en Bichon Havanais nästa sommar :) längtar så mycket!!!
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 

I vintras fick vi hem en Leonbergerdam och vi har fullt upp med henne med olika kurser och aktiviteter och tycker det är jätteroligt och njuter för fullt.
Det är svårt att säga när nr.2 kommer. Men när tiden är rätt så kommer vi välkomna ett till Lejon. Vi har blivit så fästa vid rasen och skulle inte kunna tänka oss en annan ras, men allt kan ju förändras men det tror jag inte som det känns nu. Men som sagt vi får se när det blir, vill gärna att Alice ska bli ett par år äldre. Det är så mycket som spelar in men det kommer en hund nr.2 med 99,9% säkerhet 
Kommer en 3 medlem från USA så fort vi packat vårt pick och pack och flyttar till skogen där vi får plats med hundarna i lugn och ro :)
Vet inte när det blir men jag funderar och planerar redan nu =) Dock kan det gå ett till tre år innan jag verkligen gör der. Har funderat på en Tollare =)
jag jar en hund nu men när jag blir vuxen och flyttar hemifrån blir det en pitbull, jag har jobbat med ett ex antal pitbulls och jag beundrar dem som ras 
Jag är nöjd med mina två. Så nästa hund kommer nog inte på vääääldigt länge, om jag inte mot all förmodan får för mig att skaffa en hund nummer tre, men det är inget som jag känner att jag vill göra för tillfället. Men vem vet, kanske en av kullbrorsorna säljs i framtiden
.
Får nog uppdatera mitt inlägg lite tror jag
Det blev ingen cirneco då kullen kom när ekonomin inte riktigt höll för ett inköp för så mycket pengar så de planerna är lagda på is till någon annan gång i framtiden.
Däremot är min tjej parad och väntar förhoppningsvis valpar och planerad valpning är i så fall i slutet av augusti och är det en lovande tikvalp där så lär hon sparas
(blivande mamman på bilden).
Jag kommer skaffa en till när jag hittat rätt hund. Vet att det ska vara en prickig true hairless chinese crested. När det blir vet jag inte, när jag hittat den perfekta bara. Är löjligt noga med hälsostatus, mentalitet osv. så om något inte känns rätt väntar jag hellre tills den perfekta dyker upp :)
Uppdaterar. Blev en valp nu istället, som är 14,5 veckor gammal. Nöjdare är nog svårt att bli 
Nuvarande fyller ju 5 i November så det är hög tid att ta tag i det där med föryngring, det tar ju tid att hitta rätt individ oxå, sist tog det 4 år, men då var jag osäker på vilken ras det skulle bli.
O andra sidan kanske jag trillar över någon lite äldre hund som behöver ett nytt hem.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Först tänker jag skaffa katt (förhoppningsvis till vintern/våren), och jag gillar inte att skaffa djur för tätt, så jag får tid på mig att tänka.
Jag hade tänkt mig en liten hund (Malteser eller Volpino Italiano), men samtidigt så älskar jag de mer "ursprungliga" raserna, och då de riktiga urhundarna som Thai Ridgeback och Korea Jindo Dog nog är onödigt svåra för mig, tittar jag istället åt Tamaskan. (Varglooken men med ett mer domesticerat temperament.)
Förhoppningsvis så tar jag inte tillbaka de andra större raserna jag funderat på, som Peruansk/Mexikansk nakenhund, traditionell Shar-Pei eller t.o.m en till Ca de Bou.
(Jag har en tendens att göra det, först utesluter jag något, sedan tar jag tillbaka en, och då tar jag tillbaka alla.)
Jag har just nu en amstaffkille som blir 2,5 år i höst :) Även min pojkväns schäferhane på 6 år bor hos oss just nu, men det är oklart om han ska stanna.
I augusti åker jag i alla fall och kikar på en amstaffvalp (hane), som jag förhoppningsvis tingar och hämtar i höst!
Alla hundarna är registrerade i SKK, bl.a. eftersom jag är utställningsintresserad :)
Min lilla papillon valp kommer på lördag!IIII!!!!!
//Flöffo
Idag har jag köpt ett litet litet rosa halsband och nästa vecka ska jag titta på 4-veckorsvalpar
.
Har en finsk lapphund som fyller 5 i höst och en amstaff som blev 2 i våras.
Är kanon nöjd och det lär nog dröja länge innan jag skaffar en 3e :)
Tycker de är så simpelt och lätt med 2 ^^
Men i framtiden lär det bli någon av de två raserna igen. Är helt fast i dom!
Mvh Jenna
Planerar nästa ev. till nästa sommar!
vill jättegärna ha en till sheltie men killen är mer lagd åt leonbergers…stör mig inte med en björn ändå
får se hur de blir!
~mikkan
Jag har kommit överens med mig själv - ingen valp fören Ronja är helt grön. Alltså att hon kommit över sin osäkerhet och vi måste ha fått mycket bättre kontakt än vi har nu.
Däremot skulle jag kunna ta emot en vuxen omplacering, och då ska den vara säker, inga utfall eller dylikt som kommer göra att hundarna påverkas av varandra utan att Ronja helst ska se upp till denne.
Vi kommer skaffa en till vovve nästa sommar. :) Ras är inte riktigt bestämt än men det lutar mest åt en Tollare.
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika

Eftersom det inte blev någon valpkull på Drífa i höstas pga uppstarten av Draghundcenter, och ingen den här hösten heller, då hon helt plötsligt löpte i juni istället för september, är jag ruggigt valpsjuk.
Passar allt in som det ska blir det en kull huskyvalpar på Drífa (lite sista chansen) nästa år, och om allt faller sig rätt m,ed Vittra blir det goldenvalpar (först godkänd hälsostatus och godkänd i ringen samt klar med arbetsprov) oxå, dvs 2 kullar samma år. Körigt!
Då det är oliiiidligt långt till 2013, och min Vidar börjar bli gammal, ska jag skaffa en liten valp i oktober. Han är inte född än, men det närmar sig! En grönländare från Norge blir det, hane på foder. LÄNGTAR!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#103 Nu blev jag nyfiken. Vad blir det för ras? :)
Jag kommer förhoppningsvis skaffa hund nästa sommar, medan jag har sommarlov :) Har väntat 5 år på ett bra tillfälle, och nu börjar det äntligen närma sig!
#109, det är inte riktigt officiellt ännu! Jag skriver när/om det blir bestämt att jag ska köpa henne! Men två ledtrådar kan vara litet och gulligt
. Mindre vovve än jag någonsin har haft (minsta hittills är sheltie!).
#111 I see
Gör så! Hhmmm… litet och gulligt….
#111 Måste ju vara en papillon 
jag vet inte när men det kommer bli en belgisk vall hund
#114 Vilken av Belgarna? 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#115 groenendael. jag har haft en groenendael tidigare men den dog för ett halv år sedan.
#116 Trist, jag beklagar 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Kan väl uppdatera här jag också. Nu är i alla fall rasvalet klart, nästa hund blir en storpudel. Är rätt säker på uppfödare också, var där och hälsade på för ett par veckor sedan och allt kändes så himla bra! Så nu är planen att jag kommer ha valp redan nästa år om allt går ihop, vilket jag förstås tänker jobba som en tok med för att det ska göra det! :)
Just nu har jag en hittehund från Spanien som jag hade stora planer för. Vi skulle klara viltspårproven och bli eftersöksekipage -tills han diagnostiserades med leishmania för två veckor sen och kommer va dopingklassad resten av livet, röd dessutom, dvs karenstiden är på 6mån. Så ingen tävling för vår del, men träning och sällskap räcker gott och väl, bara han får leva några år till =)
Så nu har jag och min vovve lämnat intresse på en hanvalp, schäfer, som förhoppningsvis kommer födas antingen i vinter eller nästa sommar. Den valpen har jag stora planer för, patrullhund inom försvaret ska han förhoppningsvis bli =)
Blir min första valp då jag bara har haft omplaceringar på ca 2år alla 3st, så lite nervöst är det allt!! Många frågor som ploppar upp vad gäller foder, rumsrenhet, valpträning osv. Men det ska nog gå, alla är man nybörjare nån gång ;)
Har två hundar nu och tänker vänta ett bra tag tills nästa hund :) iaf tills jag har pluggat klart och gjort en del av de saker jag vill göra där man kanske inte riktigt kan ha med sig hund :) Det kommer vara riktigt tråkigt att vara hundlös sen men också något som jag ser fram emot pga att man är så låst med hund, Jag som bor på landet i kalla norrland specielt! Här måste jag fixa hundvakt om jag ska hem till en kompis (om jag inte kan ta med mig dem) jag kan inte åka med alla bussar (y-buss har förbjudit hundar på sina turer) osv. men alla underbara stunder överväger de gånger jag tvingas stanna hemma när mina kompisar är och roar sig :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
ska kanske skaffa hund till nästa sommar om allt går bra. Blir nog en Landseer jag skaffar , älskar dom hundarna! :)
#121 Vilken söting 
Nästa hund blir med största sannolikhet när jag flyttat hemifrån och känner att jag har det jag behöver. (alltså, jag vill inte jobba i massa timmar varje dag så hunden går ensam.)
Jag är inne på BC, Aussie och tollare! :)
Har för ungefär 2 månader sen hämtat hem en liten tervuerenvalp, och min andra hund (också terv) är 7 år nu så kanske 5-7 år tills nästa om inget dyker upp så det blir tidigare/senare. Tills dess fortsätter jag ta emot jourhundar, om allting funkar med min lilla terrorist när hon blir lite äldre. :)
Terven ligger mig varmt om hjärtat men det gör även omplaceringshundar och nästa gång är det nog faktiskt dags att adoptera. Vad det blir för typ av hund har jag ingen aning om, det får tiden utvisa. ;D

Nu när det är max en vecka kvar till min valp föds, har jag och uppfödaren bestämt att vi struntar i kön. Tik eller hane är inte det viktigaste, utan den bästa valpen ska jag ha. En kull, sen är den min.
Här finns foton på föräldrar, och nån gång efter helgen, på valparna, bara de behagar komma ut!
I mars förälskade jag mig i en anna grönis, som har den där färgen jag vill ha. Nu har jag fått reda på vad det är för hund, och kan ni tänka er, hon ska få valpar nu i augusti. Försöker deala med ägaren, åter en norrman, om att kanske få en på foder, eller nån spännande lösning via Draghundcenter. Huskyn har ingen färg, heter det, då så mycket annat går före, och alla färger är godkända. Lite så med grönländaren med, fast nu ska jag bara ha en om den har samma färg som tiken.
Så här vacker är hon, tiken:
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter