Koppel med gummi
När jag var och gjorde PBH med min ena tös, så hade dom ett långt koppel där som jag blev urförälskad i.
Trots att min hund är liten, så var det inte klumpigt på något sätt och då är jag van vid 9-10 mms koppel..
Långt koppel med gummibeläggning (detta var ca 250 cm). Kanske 2-2,5 cm brett, men otroligt lätt (vägde typ ingenting !) och mjukt och smidigt. Vet något vad det kan vara och vart dom ev finns att köpa ?
Dom visste inte själva, då dom fått dom - så tyvärr kunde jag inte få hjälp där
Har för mig kopplet var svart, med gumminoppror i tegelfärg
Jag har ett sånt! eller ja, har flera. Tillverkad av Alac. Det är det enda kopplet jag använder nuförtiden, älskar det! Har antingen köpt det från Alac direkt då jag bor väldigt nära dom, eller på djuraffären här i Hudiksvall. Färgen är typ svart/grå. På djuraffären jag köpt dom ifrån kostade de under en hundring. Men de jag har är dock bara 180cm och ca 2cm brett.
Jag fick hjälp och hittade vad jag sökte och det var en typ av påvisningskoppel.
Borde dck finnas i kortare normallängd - eller så klipper man av
Det är inte ett Anti-Glid koppel du tänker på då? 
Väääärldens absolut skönaste koppel.. Har ett till lilla Segra, det rosa.. Såklart.. 
Och vi har haft det till alla lite större hundar.. Helt underbara och idag undrar jag hur jag "klarat" mig utan ett sånt innan 
Vå köper våra här:
http://www.tajanislader.com/?s=browsing&category=128
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#3 - jo det var ett lika, fast i annan färg. helt superskönt att hålla i. Mjukt, lätt och tunnt - men ändå superskönt att hålla i.
Måste leta och se om jag kan hitta med mindre hake - för tyvärr är de flesta hakarna lite väl stora til mina små
Men kanon och tack för länken - där hade dom normala längder ju
#4 ja på dom jag har är det en normalstor pistolhake, och det kan ju bli lite för stort för dina små. Kom på nu att jag såg på Arken Zoo något liknande och där var det en ganska liten GBG-hake på. Men det beror ju på hur liten hake du menar. Jag tyckte den var liten iaf 
#3 förstår vad du menar. Tror inte jag skulle klara mig utan ett sånt koppel nu, det är typ det enda koppel jag använder. Älskar det! 

Börjes har som kostar 65:- för 1,8 meter.
http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_showi.htm&p=H&$22301=5739
#6 - det va ju ännu billigare
står dock tyvärr inte bredd. Har sett vissa är 2,5 cm och det är alldeles för brett för mig som har 9 respektive 12 mm på mina nuvarande läderkoppel. Får nog bli från Tanjanis, för dom har dom smalaste jag sett än så länge - "bara" 1,9 cm.
Fast haken egentligen - den är ju bara att byta själv och sy ny söm. Undras bara om min symaskin gillar att sy när den blir lite gummi-stopp
Jag tar alltid bort haken från mina koppel. Inget koppel = inget halsband i min värld, så jag sätter fast kopplet direkt i halsbandet
.
HUr menar du nu? Syr du fast koppel+ halsband i ett? Låter komplicerat!
Roligt att du hittat ett skönt koppel funderar på ett själv.. ;)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#8 - hade jag haft halvstryp eller så hade jag kanske tagit bort haken, men med fast halsband så skulle det bli galet knas med snurrade koppel då ingen hake "snurrar".
Mina är fortfarande busar och går inte alltid snyggt så att säga - och halsbandet får dom ha på sig när dom är lösa just för att det är knäpphalsband. Galet bökigt försöka få på ett sådant snabbt om det behövs.
#10 Jaha okej där ser man! Själv föredrar jag att ha kopplet i halsbandet… ;)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#11, det är väl ingen skillnad med halvstryp? Eller är det något jag inte fattar?
#12, jag har väl kopplet i halsbandet jag också, eller
?
#13 - kanske inte så stor skillnad egentligen, men man märker rätt snabbt om kedjan på ett halvstryp börjar snurra ihop sig
Jag skulle tycka det va skönt slippa den eländiga haken - men i nuläget finns iingen bra metod då jag vill ha "spinn-delen" kvar.
10 tack för toppen tips där om reflexer har bekymmer med stora klumpiga extra reflexer ditt tips var klart den bästa jag läst o sett på länge
Smart med med ta bort haken o ha halsbandet fast i kopplet det ska man apa efter oxå