Orolig..!
Min mormor ringde mig nyss och frågade hur hon skulle göra.. Hennes schäfer hade satt något i halsen och fick inte ut det, och hon fick inte lov att titta henne i munnen. Medan vi pratade så låg plötsligt hunden stilla och mormor fick titta i munnen och såg att de satt en pinne på tvären. Hur långt in eller ner vet jag inte, men sa till henne att om hon inte kunde få ut den själv (utan våld) att hon skulle åka akut in till vet.
Vi la på och så ringde jag och bad min mamma kör ner för att se hur de gick, men då hade dom redan åkt iväg. Sitter här och är jätteorolig..
Men så hemskt kan de väl inte gå, eller? :( Har inga tidigare erfarenheter alls av främmande föremål i halsen..
Mvh Jenna
Jo, det kan gå illa. Är det en pinne så är det iofs knappast HELT tätt i luftstrupen, men det kan ställa till en hel del skada. Håller tummarna för hunden!
fy vad hemskt!
Hur har det gått?
Jag hade åkt in även om jag fått ut pinnen, för att se att inget skadats.
Det gick tack och lov jätte bra! Dom var hemma igen efter en timme. Pinnen satt så pass att vet. kunde ta den med en sax/tång eller vad det nu hette och få ut ut den smidigt
Men vovven tyckte inte alls de var roligt, ville inte ens ha godis efteråt :(
Mvh Jenna
Typiskt schäfer o pinnar ;(
Vad skänt att det gick bra, utan blödning i halsen eller nått sånt.
Nu kanske han låter bli o splita dom i fortsättningen, iaf för ett tag.
För mig har 2 hundar fått en pinner som fastnar på tvärten i gommen, det var rätt lätt o ta bort. men sen var dom lite lugna med pinnar ett tag, ett litet tag :P
Usch vilken skräck upplevelse !! Tur att det gick bra den här gången!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Phu vad skönt att det gick bra
#5 Hon är extremt understimulerad och uttråkad, så tror inte hon kommer lugna sig med varken pinnar eller ben ><
Men jo de var skönt att det inte blev värre :)
#6-7 Ja hon hade nog rätt tur ändå! :)
Mvh Jenna
Skönt att det gick bra! Har hört fruktansvärda skräckhistorier om just pinnar i halsen 
Min förra JRT fick en liten flisa av en pinne som fastnade i halsen, och när jag skulle plocka ut den lyckades han svälja ner den..
Men där va inte oturen över..
På kvällen började han spy blod - och det vart direkt in till Bagarmossen (dygnet runt öppet), där han vart inlagd i två dygn.
Med lite läkande, snälla, magmediciner som användes för magsår hos hundar, lite dropp och massa mjukmat så fick jag hämta hem honom två dygn senare.
Behöver jag ens skriva att leka med pinnar var (är!) ett minne blott efter det 
Varför är hon så extremt understimulerad och uttråkad? 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#9 Men usch så hemskt! Tur att han blev bättre! 
Jag leker jätte mycket med pinnar med min amstaff.. Kanske borde tänka om egentligen 
Hon är inte renrasig schäfer utan är blandning mellan schäfer och rottweiler. Så hon är stor med väldigt krävande raser och behöver ju därefter mycket aktivering.. Men min mormor är över 80 och orkar inte gå med henne mer än hämta posten en gång om dagen vilket blir ca200m. Utöver det fungerar hon mest som vakthund på gården och det händer inte så mycket.. Så hänt flera gånger att hon gett sig iväg på äventyr så vi måste åka runt och leta. Men inte så konstigt när hon har så tråkigt, så klandrar henne inte 
Mvh Jenna
Typiskt gamlingar ;P
#10 Det där låter inte alls bra.
Usch, ska vara försiktig med pinnar numera 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#11 Ja lite så är de :P
#12 Nä tyvärr inte..
#13 Jag ska tänka på att inte kasta/leka med för små pinnar iaf..
Mvh Jenna
#14 äsch jag tror det är handlar om otur också :)