Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6146 ggr
JenniferFahlander
2

Vilken ras har du?

Hej :) Jag undrar vad eran hund är för ras. :) Kan va lite skoj o veta. :)

O tränar ni med henne/honom? :) Vadå isåfall :)

Whitesnow
1

Pitbull blandning :)

Har precis börjat träna lite enkelt med weightpull, riktigt kul faktiskt och vår hund blir både trött mentalt och fysiskt :)

JoannaLi
1

'Vi' har jämthundar, som morfar jagar med, och jag… Försöker att inte bli släpad efter när vi går på promenader ^^

Nej, men vi tränar lydnad över hinder (egentligen bara lydnad, men hindret är med som 'störningsmoment' och motivation :)) och just nu tränar vi kontakt med förare och att gå 'fot' :)

Satum
1

Två nakna Chinese Crested killar Glad

Ska börja köra Weightpull med den äldsta inom en snar framtid. Annan träning (utöver den dagliga motionen) så kör vi sök och enklare agility på hemmaplan.

Lillen tränas ingenting ännu då han är 8½ vecka gammal hihi!

pehu
1

Nu har jag inte fått hem min hund än men jag svarar ändå, i alla fall på rasfrågan :P. Jag ska hämta hem en liten schapendoesvalp i maj! LÄNGTAR!

Vovvie94
1

Vi har en briard hane, Trey, som inte är ett dugg som en briard brukar vara^^ det står i deras rasbeskrivning att "det är absolut ingen soffpotatis…" HAHA, säger jag bara!xD

Vi har också en Tibetansk terrier tik som heter Annie som jag tränar agility med dagligen! även lite freestyle ibland men det tycker inte hon är lika kul ;)

Maja2
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre hundar, en fjärde på ingång den 2:a Maj. En podenco, en podengoblandning och en bodeguero. HOn som kommer är en podenco :)  Förmodligen blandningar … men bodegueron kan vara en renras. Det är hittehundar från spanien och portugal.

Lydnad, rallylydnad, viltspår, agility är vad vi pysslar med mest :)

[[pimey]]
2

Har också en chinese crested dog :)

Vi tränar inget speciellt utan kör mest lek och promenader, lärt han några roliga saker som:  säger jag "sängen" då går han och lägger sig och "vart är kissen?" då letar han upp våra katter :).

Det r mest tänk att han ska bli utställningshund och passar han inte där så ska vi nog köra på spår eller agility :)

Loveradio
1

Har en Boxer. Han är 11 månader och då han är så ung så tränar vi mest på vardagslydnad och tricks med klickern. Kör också godisspår och lite lydnad.

När han är lite äldre så vill jag testa på weightpull/dragweight, agility och bruks bl.a och se vad vi fastnar för :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

JenniferFahlander
1

Ja ska få en liten sibirien husky tik i Maj :) o ja längtar också så :) Ska dit 15 april o titta hälsa på den o så ska ja va hundvakt åt hon som har valparna o sen alla hennes hundar. :)

O valpen har ju stamtavla o allt. :) så ska försöka para henne när hon blir äldre om hon är frisk :) Får se om man hittar en fin sibbe hane till henne. :)

Ja ska iallafall gå valp kurs grundkurs. o massa olika kursen.. ska försöka mej på Agility med henne men me tanke på rasen så vette fan hur de kommer gå.. Men ja gör ett försök annars får de bli spår eller nått. :D

Här kommer en liten bild på de lilla charm trollet. :D

iita
1

Har en kelpie/ vit herdehunds blandning på 18 veckor. Då han är så ung än tränar vi mest grundläggande vardagslydnad och testar lite olika saker, men allt blir på lek. Planerna är dock stora inom lydnad, spår och sök. Sen får vi se vad han tycker är roligt oxå!

thilda-
1

jag har en Perro Dogo Mallorquin. En hane som blir 2år den 15maj.

Vi tränar: rally /- lydnad, spår och viltspår, och ska även börja med Weight Pull

Magrat
2

Jag har en borzoi, två stycken om två veckor.

Den nuvarande tösen tränar vi inte direkt med. Vi har prövat att jaga trasa lite då och då men mest är det långpromenader, lösspring, lydnadsövningar och sällskap. Kommande valp har jag stora förhoppningar att kunna köra lure coursing med, men det dröjer ju ett tag tills hon blivit såpass gammal.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

LLLINN
2

West Highland White Terrier!

Vi tränar framför allt freestyle och så myyycket vardagslydnad! Men även agility, klicker, lydnad och spår Glad. Dock så har inte han alls samma vilja att träna och vara aktiv som jag, så till sommaren flyttar en liten Finsk Lapphunds-valp in här!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

SmileyMalin
1

Jag har tre jack russells :) Äldsta tränar o tävlar agility, mellan tränar o tävlar agility och freestyle och valpen kör såklart bara vardagslydnad och lekträning än så länge men ska också bli agility- och freestylehund :)

JenniferFahlander
1

#13 Haha.. Freestyle? De skulle ja försöka lära min Schäfer men de kunde man ju bara glömma .. Haha de va inget han tyckte va roligt. hahaha men de e riktigt häftigt med hundar som kan sånt. :) De e så coolt. :)

LLLINN
2

#15 Visst är det coolt med riktigt duktiga freestyle-ekipage? Kolla in denna rutin, otroligt härligt: http://www.youtube.com/watch?v=m-D-_dAwc6M

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Changrila
1

Jag har två salukis.

Utöver långpromenader med lösspring (som är ett måste för att de ska vara glada), så har de tävlat i lydnad, kapplöpning och lure coursing. Dessutom är de utställda lite. Jag tränar även med mål på tävling i rallylydnad och agility. Utöver det har vi kört lite personspår, jag cyklar med dem ibland och har provat lite allt möjligt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

wesdi
1

Jag har en storpudel och en cocker spaniel av jakttyp, s.k. jaktcocker eller working cocker.

Storpudeln har tävlat i lydnad och viltspår tidigare men det vilar vi från just nu.
Storpudeln har även vänstervarvat lite (utställning) men jag är inte så intresserad av den pälsvården eller den tävlingsformen så efter ett tag åkte utställningspälsen av.

Båda tävlar i agility. Jaktcockern prövas i fältprov (jaktprov för spaniel)

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

EmelieKelly
0

Jag har en stabyhoun. Vi tränar framförallt freestyle nu eftersom att vi ska tävla i maj! Men det blir även rallylydnad, tävling och vardagslydnad, agility, klicker och sök. Ställer även ut henne. Ja, allt möjligt ;)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

Sandrisch
0

Jag har två korsningar mellan Shih Tzu och Lhasa Apso :) Tränar inte så mycket, dom kan några små tricks och så kör vi lite agillity på skoj - annars är dom bara mys-hundar ;)

Mysisa
1

En prazsky krysarik och två xoloitzcuintle. pkn är ren sällskapshund, xolotiken tiken kommer nog gå som sällskap också men hanen tänkte jag börja träna nånting med bara jag kommer på vad som passar honom

minavitas.wix.com/kennel

jollycox
1

Vi har fyra irish softcoated wheaten terrier.
Den äldsta är min och har tävlat agility men hon har en skada i ryggen och får inte hoppa längre så vi tränar trix, lydnad på skoj och spår.
Dom tre yngsta tränar och tävlar/ska tävla agility, tränar och ska tävla lydnad, spårar och tränar trix. Ska väl ta mig i kragen och sätta igång med freestyle med den yngsta. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Noa-Nisse
4

Jag har en Grand danois tjej på lite mer än 2 år. Jag tränar vardagslydnad, lite leksakssök och agility med henne Glad

Medarbetare på Hundar.ifokus

JenniferFahlander
0

#23 Vilken cooling! :D Grand danios är jätte fina hundar. :) Jag älskar dom.. ja vet en som hade en tigrerad sådan Charlie hette han men han bodde tyvärr hos fel ägare en tjej som inte kunde ta hand om honom o inte kunde uppfostra honom.. o så högg han hennes son sen blev de avlivning. :( Han vart väll 1 elr 2 år tror ja. :(

Ixectrona
1

Ca de Bou aka. Perro Dogo Mallorquín aka. Perro de Presa Mallorquín aka. Mallorkansk bulldogg aka. Mallorkansk mastiff… kär ras har många namn. Flört

Född i den femte kullen någonsin i Sverige, mig veterligen.

Han ser ut som Jabba the Hutt på den här bilden för han har halsbandet på sig, så det blir dubbelhakor.

Moa1994
0

#23. Vad vacker hon vart ! Vad har hon för mankhöjd o vikt ? Alice är min egna o hon är Perro sin Pelo del Peru/Jack russel. Familjen har en borderterrier och Alices bror alfons.

Mysisa
0

Har ni en bror till Alice också? Är han också naken? (Det är jag som har mexaren med samma öronfel som Alice från vovve

minavitas.wix.com/kennel

malinroth
0

Jag har en irish softcoated wheaten terrier och en bedlington terrier. Med wheaten terriern som är 9år har jag gjort en hel del med genom åren men nu är det mest promenader och vandringar och underhåll av vardagslydnaden. Det blir även endel viltspår under barmarkssäsong, det älskar hon :-) Bedlington terriern är 11/2år med jag har bara haft henne i 3mån ännu så vi har inte börjat träna annat än vardagslydnad än. Har planer av gå lite kurser med henne, bla agility. Vi kommer nog göra lite allt möjligt precis som jag gjort med Nelly men jag är ingen tävlingsmänniska så det lär nog inte bli några tävlingar. Så fort vi får barmark blir det till att Börja med viltspår, hon kommer nog tycka att det är kanonkul :-)

Moa1994
0

Ja, han är oxå naken. Ser ut som en grävling på huvudet o varulvsklor :)

Mysisa
0

Åh så sött, misstänker att han är lite lik Isis bror som också flyttat hit nu

minavitas.wix.com/kennel

Qepta
1

Jag har en Tervueren på 14 månader som jag kör lydnad, trix och godissök med.

Till sommaren ska vi börja med agility.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Moa1994
0

Dom var rättså lika bara att affes vita kam är smalare o med svarta ränder på sidorna. Vet du nåt bra sätt att få ner klorna ? Affe är jätteöm i sina framtassar så jag får inte klippa dom knappt o fila tar nästan ingenting. Pulpan på ena spårren har åkt ut på undersidan så det blöder så fort man kommer ut i skogen o vi vet inte vad vi ska göra med honom snart. Jag kan inte låta det vara häller för jag tycker så synd om honom med ju..

Anibaz
0

Jag har en aussie och en tervueren.
Med aussien är det freestyle, agility, spår och sök som gäller, lite lydnad ibland när vi känner för det. Tervens huvudgren är lydnad, men även där är det spår och sök, och självklart vanlig trickträning.

Mysisa
0

Lite kul, Alice och Isis är lite lika och Affe och Daimen är ite lika också :P Han har mer svart på sidorna nu, bilden är från att han var ett halvår ungefär

Du kan inte ta honom till djuraffären så att dom klipper klorna på honom? brukar kosta runt en 50 lapp..

På Isis och Amor slipas klorna naturligt under sommaren så det är sällan jag behöver klippa alls när snön har försvunnit så jag vet faktiskt inte vad man gör när klorna inte är som dom ska

minavitas.wix.com/kennel

JenniferFahlander
0

#16  okej ja ska kolla me en gång. :)

vallhund
1

Jag har en Berger des pyrénées à face rase, Leon.

Vi sysslar mest  med spår.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

pehu
0

#36 Åååh…de är ju så fina!! Funderar på en sådan i framtiden när jag blivit mer hundvan :). Vem skulle du rekommendera en sådan till? Har läst att de kan vara lite svåra

Noa-Nisse
0

#26, tack så mycket :D hon är en ganska liten tik men hon är 76 cm i mankhöjd sist jag mätte. Dock var det ett År sen jag mätte och hon har säkert växt sen dess. Hon väger just nu 55 kg men jag försöker banta henne lite :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Saiop
0

Jag har en 1,5 årig hane blandras jämthund, hedehund, vit älghund och wachtel. Jagar älg och grävling, vi ska även prova honom på vildsvin i år Sedan har jag en 1 årig tik blandras plott och gråhund. Hon jagar enbart vildsvin och sedan har jag en 5 månaders tik renrasig gråhund. som ska gå på älg och vildsvin. Hon har redan skällt på vildsvin två gånger och ståndat älg en gång. :) Vi tränar vardagslydnad, spår, skogsträning och så har vi börjat lite försiktigt med weight pull med den äldsta. Han älskar det!

vallhund
0

# 37

Jag rekommenderar nästan aldrig rasen till någon, tvärtom faktiskt. det är högenergihundar som behöver mycket för att må bra, både fysiskt o psykiskt. Dessutom måste man uppskatta clowner o lära sig leva med tjuvar.

Bra info omrasen hittar du här: http://www.gossarna.com/ både för o nackdelar, utan förskönanden.

Rasen är numerärt väldigt liten, inte bara i Sverige, utan i hela världen. Som med alla andra raser som är för vackra för sitt eget bästa så avlas det ibland på hundar som inte borde gå i avel.

Här kan du se MH resultaten av de få individer som gjort detta: http://kennet.skk.se/hunddata/Tavling_sok.aspx Min hund är den som gjorde MH på OG i Linköping, han charmade häcken av schäferfantasterna.

Vi har ett eget forum: http://berger.forum24.se/ , där har varit dött ett tag, men finns massvis att läsa.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

LinaK
1

Har en jack russell som jag tränar agility, lydnad och rallylydnad med.

Sen en Bichon havanais som jag tränar lite agility på väldigt låg nivå med. Plus det han gillar mest: tricks Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

RagnarDivis
1

bichon havanais en riktig liten goding 6år i maj

indra-bus
1

Jag har schäfer.

Vi tränar lite allt möjligt.

Men de hon är duktigast i är rapport. Då hon har så mycke "val" i sig o är en självsäket självständig hund. hon springer rätt igenom stationerna utan att tveka.

Men vi tävlar inte.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

phôenix
1

Jag har en pinscher hane som är 7mån och heter Storm :)

Tränar lite grund/vardags lydnad och spår. När han blir äldre är tanken att tävla i spår. Även köra agility och rallylydnad och ev tävla i det också om han utvecklas och tycker det är roligt.

Spår är iaf något han älskar Skrattande

Believe you can and you're half way there.

[Forest]
1

9 Grattis du får bjuda oss på fler blider sen oxå Glad

Jag har två dvärgpudlar som heter  Enja o Donna :)

Vad vi tränar är lite allt möjligt Enja den röda tränar jag agility med, trix,spårar o lydnad med. Donna den svarta är inte ett dugg tränad hon är lite valpig än, men vi kör mer spår o aportering med henne. Hon är en klippa på sök av leker som jag gömmer lite som ett spår ute. Även bra på söka matte eller annan familjemedlem.  Hundarna ska gå kurser nu i vår med mig o lite med dottern :)

Jenniferri
2

Jag har en Lagotto hane på 8 veckor och 6 dagar.

Vi tränar inte.. men han har lärt sig Sitt, Leka med pinnar (då han ignorerade dom totallt förut), inkallning, Nej, Bra & hans egna namn då vi tycker att det är det viktigaste som han behöver lära sig nu (förutom att leka med pinne då, men aja) & han är riktigt lättlärd som lär sig detta så snabbt (vi började igår) och kan allt klockrent nu så vi ska börja med några nya saker idag lite senare eller imorgon. (:

Och vi vet att valpar brukar vilja vara med sin husse/matte/nån när de är lösa men våran valp var så 1,5 dag sen så ville han utforska mera hos grannarna så han smett iväg hela tiden eller nästan då men sen kom han tbx efter ett långt tag, så det blev för jobbigt tillslut. Jag fick bära tillbaka honom till våran tomt hela tidren sen gick han tbx till nån grannes tomt och om och om igen var det så :P

Min busunge!

// Hannah

[Quickeman]
0

Jag har en Leonberger tik Kyss

Fridaaaa
0

Har en sankt bernhard .D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ahlbergaren
0

Jag har en shetland sheepdog och en golden retriever. Med sheltien tränar jag tävl.lydnad/rallylydnad, spår, trickträning, lite drag och mycket balans& fysträning. Min "gamla" golden är inte så förtjust i träning så det blir mest viltspår för hennes del :)

Belimas
0

Jag har en tibetansk spaniel tik på drygt 1½ år, vi tränar vardagslydnad och tricks samt en del utställningsträning också =)

jasmina.p
0

Jag har en Tibetansk spaniel hane på 2år.

vi tränar inget utan bara myser!:D

lilla Bobby på utklädnings fest.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

jasmina.p
0

Jag har en Tibetansk spaniel hane på 2år.

vi tränar inget utan bara myser!:D

lilla Bobby på utklädnings fest.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Dosi
0

Jag har en finsk lapphundshane på 1 år. Jag funderar fortfarande över vad vi ska pyssla med framöver, skulle vilja gå en "prova-på-kurs" för att se vad han gillar. Just nu tränar vi på vardagslydnaden, godissök och lite smått och gott :)

meilin
0

Jag har två chihuahuafröknar. Förutom promenader tränas det tricks med klicker, utställningsträning och godissök.

JLNordin
0

#40 Håller med dig, jag har haft en poil long och älskar rasen men jag rekomenderar inte rasen till många. Men jag ska ha en till så småning om.

Jag har en malle tik på 6 år hemma som pappa kör spår, bevakning och sök med , jag kör lite spår med henne. Sen har vi en 8 månaders kelpie som jag ska köra freestyle, agility och spår med medans mamma ska köra sök och kanske lydnad. Men vi får se hur det går med allt ;)