Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 3448 ggr
JessieS
10

Jag älskar dig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar ni säga "jag älskar dig" till era djur? :)

Jag säger det till min hund hela tiden. Jag blir så lycklig bara av att titta på henne så då slinker det ut ett "jag älskar dig" titt som tätt. Hon är ju min söta, goa, lilla busunge. 
När jag säger det till henne så får jag ju lite skuldkänslor och måste berätta för mammas hund och katten att jag älskar dem också. ;)

[Tess86]
0

Hehe, vad gulligt. Jag kan nog säga jag älskar dig till Skade ibland men oftare säger jag nog "lilla älsklingshund" eller "lilla älskling"… eller "mattes älskling".

Fridaaaa
0

Nja inte direkt till dem :) Men brukar säga till dem att dem är mina små älsklingar mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Novis10
2

Hehe, samma här. Brukar sitta och gosa med hunden då slinker det bara ut ''jag älskar dig''. Även jag får skuldkänslor då, så då får man gå in i hamsterrummet och säga ''jag älskar dig'' till varenda hamster, haha. Här kommer en bild på vår sötis :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

JessieS
0

#3 Haha, det är lite roligt att man får skuldkänslor även om djuren inte förstår. eller kanske inte ens hör, vad man säger. :p

[Forest]
0

Oja jag säger det ofta att jag älskar mina små flickor :)

Nikkis
1

Jag brukar säga "Matte älskar dig bäbiiiis <3" och "Du är mattes allt din lilla skiiit <3" ^^

[Sniff]
1

Hehehe ja, jag säger "mammas älskling" nästan hela tiden känns det som… SkämsSkrattande

LinaK
0

#6 Hur uttalar man "<3"  ? Tungan uteTungan ute

------------------------------------------

Jo visst säger jag att älskar mina vovvar, för det gör jag. Eller så säger jag "mattes älskling" Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sophie&Segra
0

Haha, va gullgt!

Jag säger 'Jag älskar Dig' ofta till mina vovvar Oskyldig Det blir iaf en gång om dagen, o det är innan vi somnar Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Fridaaaa
0

#8 <3 = jag älskar dig, eller att man gillar någon/något mycket :)

Beckibus
0

Jag säger till våra hundar "världens bästa sötnötter!!" eller "mina små sötisar","mina små älsklingar!!"Skäms

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

LinaK
0

#10 Jo jag förstår, men det var ironi från min sida Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0

#12 Aha visst inte om du visste eller inte Glad Jag som är lite trög kanske? hehe

NathalieT
0

Det händer att jag säger jag älskar dig till vovven men jag brukar ofta säga "min nuttiss", "pussi pelle plutti", "sötkorveen", " min lilla älsklings mupp" haha ;D

wixie
0

Ja, jag säger "jag älskar dig" "puss" "du är mitt allt" "min älskling" osv. varje dag oftast när jag ska fara någon stans soch lämna henne hemmaGlad

Nikkis
1

Jag säger också "mammas älskling" om jag pratar med honom, på promenader så tilltalar jag honom oftare med "Bäbiiiis" än hans riktiga namn. Folk måste tro att jag är helt efterbliven eller ngt, men då får dom göra det! ^^

Heheh i det här fallet innebär att det ligger mkt kärlek bakom orden vilket oftast är följt av värsta gosekramen. ^^

Labolina_73
0

hehe själv säger jag mammas hjärta till mina djur.. ;-)

Noa-Nisse
0

Jag säger ofta "jag älskar dig" till Klenod =) men konstigt nog får jag inte skulkänslor när jag inte säger det till de andra djuren. Kanske för att jag inte älskar dem utan mer "tycker om" dem :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Ronja06
1

Jag säger "Jag älskar dig så mycket så mycket" till mina hundar flera gånger per dag. Vanligtvis i samband med en ordentlig bamsekram. Det kommer liksom bara rent automatiskt

Mvh Emelie Förlägen

[Empisen]
0

Jo men visst gör jag det, sen säger jag ofta "Mammas bebis", "Min lilla älskling" o.s.v o.s.v Flört Det blir mycket "puttinuttigullgull" om dagarna.. Haha.
På promenaderna hör man oftast "Hugiiiiiin" eller "Beeeebiiiis" ^_^

Noa-Nisse
3

Måste lägga till denna bilden som jag verkligen älskar på mig och Klenod. Tycker verkligen den säger att "vi hör ihop" och det är precis det vi gör. Jag och min fina fina Klenod =)

Precis som TS så blir jag så himla glad i kroppen bara av att titta på henne och då kan jag helt plötsligt bara hoppa på henne och krama om henne så mycket jag bara orkar ;) och säga att jag älskar dig!

Medarbetare på Hundar.ifokus

NathalieT
0

#21 Haha, känner igen det där "hoppa på och krama", jag ger Pelle björnkramar väldigt ofta :D

Jättefin bild btw :)

SyntHare
0

#19 och #21 Vilka underbara bilder! Kyss

Jag delar också ut kärleksförklaringar lite titt som tätt. Förutom "jag älskar dig" brukar jag kläcka ur mig "mattes älsklingslurkar" eller "mattes älsklingsgubbe" till gamlingen och "mattes bebis" till lillprutten Glad

JessieS
2

Vad roligt att vi är så många som låter våra djur höra hur älskade de är. :)

Fridaaaa
1

Jag & älskade Lillan<3

Katti
0

Inte just de tre orden så ofta tror jag. Men en massa andra kärleksord får de höra Skrattande. Det blir ofta bästaste tjejerna och älskevovvarna (bara en omskrivning för jag älskar dig ju!)

Loveradio
0

Ja det brukar jag säga Kyss och mammas älskling och en massa sånt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Be-Bopz
0

Jag säger, jag älskar dig till alla mina djur varje dag, då menar jag hund, katter och ett gäng hamstrar och såklart till mannen min, blir lycklig bara jag ser dem Kyss

Viccan92
0

Nej då det har jag nog aldrig sagt till någon av djuren. Kallar dock dem älskling titt som tätt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Beckibus
0

Vilka fina bilder #21 och #19!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

pillan33
0

Oh ja, jag säger "jag älskar dig" varje dag till min hund!Kyss Och även till dom andra djuren, kanske inte lika ofta men jag gör det iafGlad

#21 - sådär gör jag också! jag blir så glad och varm i hela kroppen när jag kollar på Acke att jag bara överfaller han med kramar och pussar och "jag älskar dig" Kyss

[Nalle-]
0

Varje dag! Älskar min Hugo så otroligt mycket, han förgyller mitt liv. Kyss Har nog sagt det till kaninerna också, men inte så ofta.

Anibaz
0

Det säger jag ofta. Dem är det finaste i mitt liv och jag älskar dem så otroligt mycket så det känns nästan självklart att säga det till dem.

Beckibus
0

Säger som 33 att det känns självklart att säga det till mina hundar det är ju mitt allt! Kan ju bifoga bild på min Shelti Iza..

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Spotifys
0

Säger det varje dag till mina små älsklingar! Klart man gör det när man älskar någon så mycketKyss