Indra tränar fotposition.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En ny film på Indra när vi tränar fotpossition. Kom gärna me tips för jag vet inte hur jag ska göra med bakdelsvändningarna och hur jag ska komma vidare i fotpositionen heller… :)
Ser ju bra ut tycker jag :) Ut och träna på lite mer yta, så att du varvar gång med sättande vid sidan. Släpp ner båda händerna så att du inte går som en ekorre med båda händerna vid bröstkorgen. Håll klickern i ena handen och ha godiset i fickan el dyl. Du hinner lugnt fiska upp en godis efter klicket. :)
Håller med. Ner med händerna :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Skrev ett långt inlägg men så bara försvann det!! Suck..
Men jag brukar använda mig av ett hörn för att få med mig hundens bakdel. Ha ganska kort koppel på den och då måste den flytta med dig runt. Det tog bara ett par gånger sen visste min hund att hon hade en bakdel som man faktiskt kan flytta. 
Å som #1 har skrivit så ge dig ut och träna på större ytor och lägg in lite fotposition mellan andra moment så du inte blir tjatig.
Å så när hunden gör något bra så brukar jag bara bryta momentet och bli tokglad och busa igång den lite. Så hunden får en bra belöning och tycker det är kul. Så när det är bra är det bra :)
Klossträning är åxå suveränt för bakdelskontrollen. Kolla på youtube :)
Tack så mycket alla! Jag är även på större ytor, men just nu fick jag stänga in mig på mitt rum :) Ja jag testade att ta ner händerna lite och det funkade ju så det ska jag börja med nu! Inga mer händer uppe! hehe..
Jag har klippt ihop massa småklipp men emellan det så lekte vi och tränade lite annat också… men lite långa pass åt gången blev det, det tänkte jag på efteråt!
Jag ska börja kolla iupp detta med klossträning direkt! Tack för hjälpen och tipsen! :)

Tyckte det var lite vääääääl mkt med "hääääääääääääääääär, siiiiiiiiiiiitt, braaaaaaaaaaaa, häääääääääääääääääär, siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt braaaaaaaaaaaaa" osv.
Först och främst, korta, rappa och glada kommandon! (Varför 'Hääääär' istället för 'Fot'?!)
Sedan så ner med händerna, var Rak i ryggen - för nu vinklar du hela överkroppen och hjälper hunden och ändå så hamnar hon snett vilket du belönar, fy fy för så kommer du aldrig få till det.
Jag rek. dig att kolla på klossträning på t ex youtube och köra på det ett tag. =)
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
"Här" är ett kommando jag använder bara. Har lärt mig det av min hundtränare och jag trivs väldigt bra med det. Hehe ja jag kan ibland dra ut lite på orden och det ska jag absolut jobba med! Detta var nått jag själv tänkte på när jag såg filmen. Tycker det är väldigt bra att filma för då ser jag fort vad jag göra bra/fel. Och jag kan få hjälp av er.
Klossträning började jag med igår och jag filmade även oss lite där också. Jag filmade vårat tredje pass och där har jag precis börjat med att hon ska följa mig runt.
På första passet lärde jag henne bara att gå upp på klossen, på andra, lärde jag henne att röra sig lite, men inte efter mig eftersom det var ett för stort krav. Och nu på tredje började jag med att få henne följa mig runt om, och jag tycker det ser bra ut! Jag är inte Jätte noga med att hon står helt rakt alltid då vi precis börjat, men det kommer jag börja bli nogare med nästa pass :)
Kom gärna med konstruktiv kritik här också! Tack så mycket :)
Kommer att bli alldeles lysande det där :)
Tips: ner med händerna och stoppa bort godiset i fickan. Du hinner plocka upp en godis efter att du har klickat :)
Tack! Hehe ja jag vet ;/ Men nu tänkte jag visa henne med hjälp av handen först för att få henne röra sig runt.. Hur ska jag annars gör för att få henne gå runt? :)
Vänta ut henne, låt henne tänka själv :)
Okej då ska jag testa det! Tack så mycket! 
Måste bara visa hur min Xoxie o pojkvännens Rottweiler Benzin såg ut när jag kollade på klossträningsklippet 
Jag höll ju på o dö av skratt 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#12 HAHAHAH fy va kul :D