Noskvalster, smittsamt?
Är noskvalster smittasmt från hund till hund efter att man har behandlat det engång?
Tacksam för svar!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Eftersom det tar längre tid för äggen att påverkas av medicinen tror jag det är bäst att vänta till avslutad behandling innan man låter hunden ha kontakt med andra hundar, om det går.
Men veterinär borde berätta hur man ska gå tillväga. Även om det verkar rå viss förvirring mellan veterinärer om vad som gäller :P
Har själv inte haft problem med sånt. Men du kan ju ringa vetrinären och kolla ^^
Förresten, vad behandlas hunden med?
#3 Jag vet inte det är inte min hund som har det utan min kompis vovve.
Tack för svar! =)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
När behandlingen är avslutad kan hunden smittas igen. Det smittar rätt kraftigt. Fråga en veterinär hur ni ska göra. Du kan nog bara hoppa in på någon klinik och fråga om råd utan att boka tid.
Jag behandlar alltid mina innan jaktsäsongen eftersom vi haft några på utställning under sommaren. För i stora samlingar smittar allt möjligt och just noskvalstret.
jag hade inte vart med en hund när den bara fått första behandlingen, noskvalser smittar lätt o inget roligt att råka ut för :-( Nu vet jag itne om de smittar efter första behandlingen men ne jag skulle akta mig iaf då smittorisken är så lätt.