Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1124 ggr
Trixies
0

Vilken hundras skulle passa mig?

Jag skulle vilja att ni skulle kunna fundera ut vilken hundras som skulle passa mig. Vet att det är länge kvar , 4-6 år tills jag skaffar hund men just nu skulle jag vilja veta en bra hund som kan passa.

Jag kan rycka till från höga skall & är väldigt liten och kort så jag skulle nog bli lite rädd utav stora hoppandes hundar. Knähund passar mer mig. Jag älskar ta långa promenader, jogga & gå i skogen. Jag vill inte lägga ner så mycket tid på pälsvård utan helst korthårig. Jag skulle vilja testa lydnad & spår . En hund som ska vara snäll & aktiv. Jag har alltid haft min stora kärlek till beagles. Dom är så fina & aktiva. Vet att dom är jakthundar & jag är emot jakt. Så skulle man endo kunna ha en beagle fast man inte gillar jakt? Sen har jag alltid gillat Chihuaor , chinese crested & dvärgpinscher fast dom ska tydligen kräva väldigt hårt arbete?

ahlbergaren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta en titt och läs om de olika hundraserna ur rasrupp 9 (sällskapshundar) Glad

alva-m-t
0

Som 1# säger, i den rasgruppen finns många små hundraser, men jag har för mig att dom flesta har rätt mycket hår som man måste sköta om, men jag kanske har fel:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

JJUDITH
0

Chinese crested powder puff låter bra tycker jag! Glad Väldigt söta små aktiva hundar, men du verkar ju gilla långa promenader så det var den första rasen jag tänkte på. Själv tycker jag att det finns en hel del otroligt fula puffar, men även en hel del som är otroligt söta!