Vad är detta?
Satt o gosade med min lille Ruff, och upptäckte då denna (se bild) på ena örat..
Helt enkelt en liten hudflik/plupp.. Är det någon som vet vad det kan vara?
Han är totalt oberörd när man tar/klämmer på den, har aldrig kliat sig där eller nått.. Så han verkar ju inte veta att den finns ens :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Ruff kanske har börjat odla häxvårtor till påsk? 

Sitter den i öronkanten så ska de vara så ;)
#2 "Ska det vara så"
Hur menar du då?
Hahah, ja det är nog där det ligger. Häxvårtor it is 
#2, Ja den sitter liksom på kanten av lappen om du förstår haha.. Men han har det bara på ena örat, det va därför jag började fundera om det kunde va typ som vi får hängvårtor, utåtstående födelsemärken o sånt.. Om det kunde va nått sånt?! 
Här är en till bild, där man se lite bättre vart den sitter, och som sagt.. Han har det bara i det örat och är totaaaalt oberörd av den :)
Ser ju ut som en vårta/hudutväxt av något slag. Säkert inget farligt, håll koll bara så att det inte blir irriterat 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vår snart 9-åriga Golden Mozart har en sån i sitt ena öra, och han har haft det sen han var valp. Och det har aldrig varit någotning med den. Det är helt enkelt lite utstående hud som har blivit som en "plupp" och fått lite egen päls :P. I mina ögon är den helt ofarlig då det inte har varit några problem med Mozart's sån. Jag skulle inte oroa mig om jag vore du :).
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#6, Ja det är det jag tycker också 
#7, Jaha.. Nu vart jag lugnare (inte för jag va orolig innan, haha) 
Han ska ju snart o ta 12veckors sprutan, om tre veckor.. Så då ska jag be dom slänga ett öga på den o berätta vad det är för liten 
#9, Va skönt :)
Kollade du upp dom hos vet? Vet du exakt vad det är, typ en extra hudflik eller nått? Mest nyfiken :b

Min har sådana i båda öronen :) blev helt stum första gången jag hittade dom, mest för att hon är opererad för tumörer 2 ggr och har tagit bort 3 st totalt…så tänkte att nu är de helt kört när dom sitter i öronen.. men de var de ju inte :D tack och lov.
Sådanna har många hundar som ja träffat:)
Vissa blir de smutts bakom om dom sitter konstigt. Men den hänger så löst så de är hel ofarligt:) Liten missbildning bara:P