vatten i mängder
Min hund har börja dricka vatten i mängder och kissar otroligt mycket. Har någon annan haft en hund med detta beteende och kollat på vad det kan vara?
Tacksam för svar.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Det kan vara fel pa njurarna tycker du borde ta din hund till en vetrinär och kolla upp honom. Min kompis hund hade de här symtomen och han hade fel pa njurarna.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Kan vara njurarna men också livmoderinflammation.
Vet inte om det kan vara ett tecken på diabetes också.. som det kan för människor.
Uppsök vet.
Min förra tik drack mycket precis innan löp.
Tack för era svar. Ska prata med min mamma genast.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
De tre saker som det redan har skrivits om är nog de vanligaste. Rent generellt kan man säga att om något ändras hastigt, som att hunden tappar aptiten, börjar dricka mycket eller blir slöare, så är något fel och man måste kolla upp hunden.

Jag råkade ut för det med min hund. Började t o m kissa inne för han kunde inte hålla sig. Alla prover visade bra. I mitt fall var det så enkelt att han fick för stor mängd torrfoder vilket gjorde att han drack så mycket. Fast det tog ett tag innan vi kom på det. Då hade veterinären redan gjort många provtagningar och undersökningar. När det inte gav utslag så var det av en slump vi började prata foder. Vovven är rätt smal.
Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt.
Min förra hund drack ett tag vatten i mängder, kunde utan problem svepa 4-5 stora 1½ liters vattenskålar på en dag.
Åkte till vetten som tog urinprov, blodprov osv då vi misstänkte diabetes.
Alla prover kom tillbaka negativa, och hon va frisk som en nötkärna.
Till slut kom vi fram till att hon stress-drack. Alltså "utan anledning".
Hade hon tråkigt, gick hon o drack. Kom vi in från promenader och hon inte visste vad hon skulle göra sen, gick hon och drack. Höll vi på med annat, gick hon och drack. Detta uppmärksammade vi inte förens vi varit hos veterinären och tagit prover och vi bads studera hennes "drick-beteende" :)
Lycka till :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Hunden är helt frisk som en nöttjärna osv. Lika busig som vanlig osv.
Ovanståande inlägg beskriver min hund, dricker bara för att dricka.
Nu när jag har mätt vattnet så dricker han bara "mycket" då och då, inte hela tiden utan i perioder som. En natt drack han upp en stor glassbytta med vatten och kissade inne. Men sen har det inte som varit något mer tokdrickande utan mer hans normala…
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vad bra att du tog det här på allvar och gick till veterinären
. Och bra att de inte hittade något fel!
Vad roligt! Haha!
"Nu har jag lite tråkigt. Jag vill gå och dricka vatten!" xD
Vad skönt att det inte var nagot fel da men som sagt alltid bást att kolla upp om man misstänker nagot. =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Verkligen skönt att höra att det inte var nåt allvarligt.
Vad sa veterinären? Vad fick du för råd? Det här verkar ju hända ibland, så dela gärna med dig av tipsen!