Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 4619 ggr
hultburger
1

Pormaskar på magen?

Jag har en tik på snart 2år, blandning mellan Pudel och chinese crested powder puff.
Hon har massor av pormaskar på magen, en del är superlätta att klämma medans andra inte går alls. Vad beror detta på?

Har läst att det kan bero på fodret, men jag gör egen mat till henne av makaroner/ris, kyckling/fisk och morötter. Sedan får hon vissligen ett foder vid sidan av ifall hon skulle vara extra hungrig men det är ju inga stora portioner. Hon får froolic och dentastix dagligen.

Kan jag göra någonting för att bli av med pormaskarna?

Tacksam för hjälp :)

nagithas
0

Sluta med froolic. Hade en hund som vi gav froolic och den hunden fick stora bölder på baken då detta var för feta karameller.

hultburger
0

Ojdå, ja då får hon mumsa upp bottenskrapet och så får jag hitta något annat godis som är populärt men inte lika kladdigt som korv ;)

Sophie&Segra
0

torkad blodpuddig brukar vara en hit till lite småkräsna hundar! :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Sophie&Segra
0

torkad blodpuddig brukar vara en hit till lite småkräsna hundar! :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

hultburger
0

Det är pudelkompisen som är problemet! Hon äter nästan bara froolic som godis! Blodpudding kollar hon inte ens på :P Ibland är dom roliga djuren!

Kickan90
0

#5 enligt en veterinär som vi har så ska detta inte vara något farligt, det fanns en salva man kan ta på pormaskarna/finnarna som torkar ut dom samtidigt som det gör så att det inte kliar. Vissa hundar kan försöka klia sig mot magen oftare när de har pormaskar/finnar (=

(det har jag fått höra)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Forest]
0

5 torkad lever som du gör själv ger både kyckling och oxlever här inte en hund säger nej till dom.