Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2737 ggr
Damon
0

Tidnings träning

Jag undrar hur man tränar sin hund att gå på tidningen första gångerna

ProCanis
0

du lyfter upp hunden och ställer den på tidningen medan du tar på dig skorna föratt ta med hunden ut..Pissar hunden på tidningen under tiden så säger du inget men tar snabbt upp hunden medan den lättar på trycket och skyndar er ut :-) Lägg tidningen nära ytterdörren!

Damon
0

Ok tack

Sophie&Segra
0

Tidningsmetoden är enligt mig ett sätt att dra ut på rumsrenhets träningen.
MEN, vill man använda den metoden. Ska du (detta är endast vad jag lärt mig från div. hundfolk) lägga ut tidningar lite här och var. Varje gång du ser din hund antingen kissa eller bajsa någon annanstans än tidiningen lyfter du upp den och sätter den på tidningen. Så fort din hund går bort i från tidningen, så tar du snabbt ut den.

Snabbaste sättet att få din valp rumsren är helt enkelt att gå ut direkt efter den lekt/mitt i leken, efter varje måltid, efter varje sovstund. Och även däremellan.

Jag gick ut med min valp första dagarna en gång i halvtimmen, bortsett från natten och när han sov. Sen en ggn/timme. Sen en ggn/varannan timme osv :) Han blev rumsren på ca en vecka!

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Damon
0

#3 ok, jag ska bara ha tidningen ifall att han måste gå på toa och man inte hinner märka att han måste

kerstinjo
0

Jag har aldrig använt tidningar till mina valpar. Det är ut som gäller, även om man ser ut som en fågelskrämma och får gå ut i pyamasbyxor.

Kerstin 

ProCanis
0

det kan vara smidigt med tidningen om man inte bor på bottenvåningen och det tar lit tid o komma ut, som jag som bor på 4e våningen. fast jag behövde inte heller använda tidningen faktiskt.

Jag bara tog upp henne, höll igen hålet och sprang ut :-D

funkade bra!