Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3410 ggr
emsems
0

fina hundsaker

Jag har kollat miljoner sidor känns det som. Finns det ingen sida med hund- (och kanske katt?)saker som inte är så pluttinuttiga? Jag vill inte ha små tassar eller diamanter eller broderade vitsiga ord. Jag vill ha en rak snygg sovplats i grått. Jag vill ha ett klarrött halsband som inte är stryp och är vadderat i samma röd, med koppel. Jag vill ha en matskål som är vit och med raka kanter, i porslin, utan "all gone" eller ett ben i botten eller på kanten. Finns inga saker för oss som inte vill pluttinutta våra hundar och ha en ren stil hemma?

AnneN
0

Halsband/koppel kan du beställa på http://www.vibri.com/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

emsems
0

Tack dom ser intressanta ut! Får leta vidare för resten. Synd dom var lite dyra eftersom att det blir en valpstorlek i början…

SaraC
0

Till bädd tycker jag du ska kika på BIA-bäddar. Finns i olika modeller och färger. Är stilrena, slitstarka och lätta att hålla rena.

Enfärgade matskålar i keramik eller porslin tycker jag inte heller vore svårt att hitta, det vet jag då att jag sett mkt, fast kanske inte med raka kanter utan runda. Hittar du ingenting på nätet så kolla på t.ex. lokala djuraffären eller Granngården.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

emsems
0

#3, ang skålarna. Helt omöjligt! Har kollat alla lokala djuraffärer, har även kollat på Duka, Inspiration, Åhlens… *suck*

SaraC
0

#4 Ingen händig som kan göra dem åt dig då? Flört

ingann
0

#4 till mina katter har jag blomfat i keramik med hög kant:) de brukar finnas i olika storlekar och olika höga kanter… mina köpte jag på Ica kvantum *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Ellenfyrkant
0

Häromi ?

Mvh Ellenfyrkant

Elega
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det inga vanliga köksskålar du kan köpa då? Det har jag alltid använt.. I väntan på några snygga "riktiga" skålar ^^ Är sjukt inredningstokig så det fick bli det till en början :P

På djurmagazinet hittade jag tillslut dem snyggaste skålarna ever. Både till katt och hund i samma design. Även om du sa att du inte ville ha med ben på tänker jag ändå tipsa om dem. Dem är svarta med en grå kant med ben i svart och vitt i den gråa kanten. I botten på skålen är det ett vitt ben. Samma för kattskålarna, bara att det är små fiskar. Jättesnygga tycker jag.

Don't mind det fula underlägget… Haha

Ellenfyrkant
0

#8 Oj, vad är det för mat dom äter :P ? Är det rester eller finsn det hundtorrfoder med grönt :O ?

Mvh Ellenfyrkant

Marylojs
0

Håller med om att allt är så pluttegulligt. Hundägare måste ha sjukt dålig inredningssmak :-) Jag har alltid kört med vanliga köksskålar istället, de finns i alla fall i schysst design. Och biabäddarna är som sagt att rekommendera.

emsems
0

#5 Nej, inte det tyvärr Rynkar på näsan
#7, Häromi? Vad menade du nu?
#8, Har letat det med, men hittar inget som duger… Hade två skålar från IKEA som jag kunde använda, men har den bara i större storlek (typ chipsskål kanske), men den är för stor för både katt och hund. Dina skålar var inte riktigt heller vad jag letade, utan just bara vita med kaka kanter och så..  Skrattande
#10, vad skönt att jag inte är ensam! Jag är också inne på vanliga köksskålar, men hittar ingen som är perfekt riktigt. Kom inte in på BIA tyvärr. Funderar dock på tillverka egna, sy och så. Jag och karln har en idé om att starta en sida med designgrejer för folk som oss, folk som har en hund som ska ha saker som passar in hemma, inte rosa pluttinuttsaker. Vi kommer isf starta egen tillverkning. Men vi har inget vidare startkapital, så det får vänta lite…
Dessa har jag nu. De är helt ok. Men hade velat ha en rak kant. Men de får duga så länge… Skulle bara haft i mindre storlekarna..

Elega
0

#9 Det är en bechamelsås för hundar. Men jag fuskade och la i lite överblivna ärtor och bönor från middagen ^^ Lite grönsaker har ju aldrig skadat.

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Bia bäddar. Finns även utan kanter. Säljs nästan i varenda djuraffär Glad

emsems
0

#13, ahaa tackar. Hittade inget som jag gillade sådär direkt men… tack för tipset Skrattande Verkar vara något i stil mer likt dem de sålde på vibri som jag är ute efter… Såg att det var i Umeå, man kanske kan gå förbi och diskutera fram det man vill ha.
Gud, jag blir bara mer och mer säker på att det behövs en riktig designhundbutik! Tror allt kommer bli hemmatillverkat. Har just klätt om ett klösträd till katten i grå ull, tror jag ska göra en hundbädd i samma, med en dragkedja på undersidan så man kan tvätta den. Ska nog testa sy en och så får jag väl se om det funkar som jag tror, i så fall får jag väl återkomma och se om någon är intresserad av att köpa dem =)

Marylojs
0

Kan för övrigt tipsa om att köpa bäddar från Citypet.nu istället för Bia. Identisk design, håller bättre enligt mig då den inte har några sömmar och minst lika bra, men framförallt bättre pris. Har haft en i tre år nu och den är som ny.

emsems
0

#16, ska kolla!

[TotemoOmoshiroi]
0

www.doggie.se

Design för hundar. Finns lite allt möjligt där. Leksaker, koppel, sängar etc.

Missel
0