Gillar din...
Vindruvor är gott, och mat som jag lyckas stjäla.
//Alfons

Röd färsk spansk peppar, paprika, jalapenjo, mm
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ja allt ;) Allt Clemetiner till pasta
Allt som ramlar på golvet :P Celementiner, gurka, tomat, sallad, allt är värt att testa en gång :P
#1 Har för mej att jag läst nåt om att Vindruvor är farliga för hund. Det här hittade jag på ett annat hundforum, det är i sin tur hämtat från apotekets hemsida tror jag.
_Lök och vindruvor
Hundar kan bli dåliga av lök - även här beror det på att de ibland äter mycket stora mängder. Löken innehåller ämnen som är giftiga även för oss människor, men inte i de mängder vi brukar äta. Dessa ämnen gör att hunden kan få blodbrist och blod i urinen. Ett exempel är en labrador på 27 kg som åt en hel lökpaj med nästan ett kilo lök i. Hunden fick dåliga blodvärden och behandlades hos veterinär och var helt återställd först efter omkring två veckor.
Det har också visat sig att hundar kan få njurskador av vindruvor eller russin om de får i sig en större mängd. Exakt vad detta beror på vet man än så länge inte._
Ecko äter nog allt om han vill.. han äter ju t om papper om de är så. Men gott, gott är clementin, blåbär som han plockar själv ute;P, coca cola (iof dryck), .. bara för de kommer jag inte på nått ju! Men han älskar människogodis dock.. inte lika bra!:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Skorpan äter ALLT! gönsaker tycker hon är mums! rå potatis är också mums.
Allt. Finns ingenting han inte tycker om.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Blåbär gillar jag // rico! =)
putt.

enda jag sett mojje neka hitills har varit pepparkaksdeg… allt annat har gått ner fint. te är en höjdare
Qendra äter vad som helst, spelar absolut ingen roll vad det är, bara det är mat :P Ginza är mer kräsen och äter nog inte ngt speciellt ;)
Balder äter i princip allt!
Men fisk är extra mums!

Elvira äter det mesta i matväg men sallad ratar hon. Hon får nästan alltid slicka min tallrik när jag ätit klart (beroende på va jag ätit) och hon äter allt utom salladsbladen, gurka och tomat äter hon däremot.
Hennes absoluta favorit föda är utan tvekan pizza. Hon blir som galen när vi köpt pizza, hoppar upp i soffan och ligger och stirrar på pizzan. Ibland får hon lite på kartonglocket medan vi äter å då är hon överlycklig annars får hon lite när vi ätit klart. Om vi inte tar ut kartongerna till köket direkt när vi ätit klart så brukar hon gny och gnälla lite. Vi kan knappt säga pizza hemma längre för det har hon lärt sig vad det är.
Normalt sett tigger väl hon endel men när det gäller pizza så är hon extrem

Aquila är jättekräsen och äter inte upp sin mat utan leverpastej eller köttfärs i
men julkakorna tycker hon om minsann
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#18 Här har vi en till som älska morötter, i alla former :)
Tjatte gillar även: lax, hoki rödspätta å gädda :P

Min hund äter väl nästan allt b.l.a vindruvor.m.m.
#22 Det har också visat sig att hundar kan få njurskador av vindruvor eller russin om de får i sig en större mängd. Exakt vad detta beror på vet man än så länge inte.

för illrar är russin farliga pågrund av att dom innehåller någons sorts mögel har jag för mig.. kan det vara detta som påverkar hundar också???

mina äter det mesta matte äter;)
Clementiiin!:) och sitt eget bakben!
#27 Haha :) Jag blir att tänka på en hund på Americas Funniest Home Videos när du skriver att han gillar sitt bakben, fast den hunden blev snarare förbannad på sitt bakben, på riktigt. Han såg inte klok ut.. :D
#28 haha.. jaa jag har med sett de klippet. Men ecko blir inte förbannad.. han ligger och tuggar på ena bakbenet som om de vore ett vanligt godisben.. knas hund! Och han biter hårt också..
#29 Haha :) Tokig vovve.. :D
Kan tillägga att Tjatte även gillar makrill :P
#1 jag har hört att vindruver är farlig för hundar :S min äter det också i en liten mägnd.. han slänger omkring dom på golvet och morrar och moffar på vindruvan innan han äter upp den :P
Han äter klementiner och allt i grönsaksväg.. det mesta faktiskt :P
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
putt

Allt som ramlar ner på golvet, utom oliver =)
Är däremot inte speciellt förtjust i tuggben!
*** Kärleken övervinner allt ***

Min Jycke äter allt!
Speciellt Kebab/pizzans ratade jalapeno och peperoni.. Mmmm! Inte bra för magen men tur det inte blir sånt hemma. (därav namnet, tror jag)
Blåbär som hon plockar själv. Speciellt om det kommer från samma kvist som matte försöker få något av.. *L*
Min hund gillar allt, utom de där gröna fefferoni, eller vad sjutton de heter, som man kan få med på pizzan ibland :p
Annars äter hon det mesta.
Tomat
Gurka
Sallad
Röd chili
Morot
Hon äter även gräs för att hon tycker det är gott, inte för att rensa magen.
m.m. m.m.
Tarox älskar att äta allt utom sin egen mat. Men han är riktigt förtjust i Päron, Äpple, Öl (inte för att vi brukar ge honom!! men han vill allt bra ha ;P), Sötsur sås och massa annat ;P

Bamse äter i stort sett allt. Men BARA om människorna har ätit samma sak innan :P Tex så vägrade han smaka clementin, men när vi tagit så kunde han också ;)
Nova äter allt. Dietfoder var hon inte så förtjust i, men det gick ner. Senast häromdagen stod hon med vatten till magen i sjön och betade sjögräs. Har nog inte hittat något som hon ratar tror jag..
Ecko får slicka mitt smoothie glas när jag är klar.. så då är de en massa frukt och yoghurt och mjölk osv. Annars är banan gott..
Något som är fantasiskt gott är ju varm oboy! Nåde mig om han inte fick något.
Fast som sagt, han äter ALLT! Popcorn är en favorit också.. sådan matte sådan hund.
Ehm..det här kommer låta fel men; whiskey :P råkade spilla lite från ett glas på golvet en gång och satan vad snabb han var på att slicka i sig det!
#41 De gillar ecko med^^
¤42 Puh, inte bara min hund som är tokig då :P
Haha neeh.. vi hade fest en gång och grabbarna drack ju massa whiskey då.. så när vi alla gick in i sovrummet till datorn för att kolla en video så kom vi tillbaka till en hund med nosen i whiskey glasen och drack för glatta livet:P haha! Han gillade även X-cider.. puckohunden!
Så de blev att ställa glasen högt när man gick därifrån eller hålla hårt i dem:P
Haha Fyllehundar vi har
Jaa precis:P Han vart inte så bra i magen efteråt iaf..
Kan tänka mig det, så mycket hann inte Aramis få i sig den gången som tur var :P
Neeh det vart väl inte massvis för ecko heller.. för jag var ju inte ifrån honom när han var så liten, så länge. Man vet aldrig:P Men de vart några slick i glaset iaf.
Tarox ryggar undan för Whiskey, samt för Rom och annat. För honom äre bara Öl som gäller när det kommer till alkoholhaltiga drycker ;) Jonas hade ställt ifrån sig en ölburk på balkong golvet, och så gick han därifrån. När han kom tillbaka var burken omkullvält, och Tarox stog och slickade i sig. Han fick nästan i sig en halv burk tror jag :P Men sen på kvällen mådde han inte så bra, han rapade hela tiden samt fes :P Haha
hahaha.. jaa ecko fes också! De är nog inte så bra de där egentligen:P