Hur gör era hundar?
Hur gör era hundar för att få uppmärksamhet??:) Alltså när ni äter och han/hon vill smaka.. eller när han/hon vill leka osv hur visar hunden det?
Tycker de är så kul.. för ecko gör de lite specielt. Min mors hund petar alltid med nosen på benet eller lägger hela huvudet i knät när han vill ha uppmärksamhet. Ecko sparkar med frambenet.. alltså förlåt min förklaring nu, men de är enda sättet ni kan förstå:P Han gör en Hi Hitler rakt ut mot mitt framben! Pucko hund:P men jag tycker de är gulligt iof.
Så hur gör eran hund?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
vad gulligt…snodden puttar på mig med nosen,och fattar jag inget så kör han in nosen i magen eller nått på mig så han knappt kan andas och skäller samtidigt hahaha

Elvira sitter och gnyr lite och trampar med frambenen och om inte det funkar så sparkar hon på mej

Viggo snor saker, tex. tvkontrollerna (;

#3 smart hund

Arras kryper upp i knät.
Dvs så mycket av han som får plats i knät, så det blir tassar och huvud.
Så sött 

#4 Hehe jo ;-)

Velvet vet att hon inte får smaka om hon tigger så hon lägger sig å sover medans vi äter men så fort vi är klara kommer hon å kikar om det blev nått kvar till henne.
Annars om hon vill ha uppmärksamhet så kommer hon å är go´
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Aramis kommer och puttar på oss med tassen, om han är lite fräckare än vanligt så lägger han upp huvudet på bordet :P
Luna har en massa olika tricks som hon kör med när hon vill ha uppmärksamhet. När hon vill bli klappad t ex så puttar hon på ens arm med nosen så att armen liksom av sig självt far över hennes huvud. När min faster är hos oss på kaffe spiller hon nästan alltid kaffe när Luna gör så :P
När hon vill ha mat kommer hon under matbordet och sitter och väntar på att någon ska tappa mat på golvet eller så sitter hon och stirrar på det man äter ända tills det är uppätet.
När vi sitter och kollar på TV så har vi spikat upp lister mellan vardagsrummet och matrummet så att hon inte kan komma in i vardagsrummet (vi har ingen dörr där så det är praktiskt om man har icke-hundälskare på besök eller om katterna vill vara ifred) och om man ignorerar henne för länge börjar hon först morra försiktigt och sedan skälla om man inte fattar vinken. Om katten får för mkt uppmärksamhet, speciellt yngsta kattungen Totte (som följer med mig överallt), börjar hon bråka med katten istället. Buffar, nafsar..
Fast hon vill egentligen inget illa, hon tkr bara att hon är så väldigt viktig :P Lite som min förra kanin, han stampade i golvet det högsta han kunde om han ville ha uppmärksamhet och jagade iväg katterna om de kom in i mitt/hans rum ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Då jag sitter ofta i vardagsrummet så blir det att han sitter vid bordet på andra sidan och lägger huvudet på bordet och tittar med hundögon. När han inte får uppmärksamheten/maten han vill ha så somnar han. Även ibland så kan han ligga i soffan och göra samma grej. Tog kort här om dan när jag hade kameran i närheten mig.

biter i byxbenen för tillfället.. jäkla illrar att lära ut dåliga vanor

#10 vilken härlig stil
Eros kommer och puttar med nosen eller så vinkar han :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

mina hundar:
när v äter sitter de o kolar brevid ode slutar med att bi ta bort dem :P
när Mille vil gå ut o lek apiper han och kommer och slickar en i ansiktet, zaco vet man inte riktigt :)
#13 hehe ja det har han. :)
Balder har 3 knep han använder sig utav mest.
1. Han buffar på en med nosen
2. Kommer och lägger sig i knäet
3. Ställer sig emellan knäna (klia rumpa-position). 
Alfons vet att det är förbjudet att tigga vid matbordet.
Men han kan ligga lite försiktigt på avstånd och se totalt utsvulten ut. Gärna slänga en blick mot sin matskål för att visa att han inte fått mat "på flera dagar"!
När han vil ha uppmärksamhet så knuffas han med huvudet!

När inte husse är med vid matbordet så ligger hon oftast någonstans i köket tills vi är klar, men när jag ställer mig vid diskbänken då är hon med och följer mig med blicken tills hon får något =) Är husse hemma då sitter hon vid bordet hos honom och glor stint och småpiper *morr*
pratar .. moffar, säger så klart åt honom men han är väldigt på ibland .. annars psykar han en med ögonen verkligen sönderstirrar en .. :P
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Tindra tigger aldrig när vi äter, men när hon vill leka piper hon och naggar en i benen. Sen kommer hon och trycker leksaker mot benet på en.
Beror på vad han vill. Ska han gå ut ställer han sig en bit bort och glor först, sen börjar han moffa svagt. Bara en liten moff nere i halsen. Sen ökar lite svagt.
Lyssnar jag inte så blir det ett högt moff till slut! 
Vill han tigga mat så är det sitta fint och se bedjande ut som gäller.
Ibland lägger han huvudet i knät också, fast det kan vara helt oberoende av mat…
När han vill leka så tar han sin leksak och försöker reta upp en, ställer sig och stirrar och sen springer därifrån. Han vill att man ska försöka ta hans leksaker… Just det där jagandet älskar han!
Tokstolle…
Här har ni mästerfilmaren själv med min första långfilm. Jag hoppas på en Oscar! 
Himla skäller ett dovt skall fram tills att jag tittar på henne..

#22 *asg* Snacka om buse…han ser till och med ut som en riktig buse =)
Nova försöker tigga mat, men hon vet inte att det är mat hon tigger bara att det luktar gott och vi äter (har aldrig gett henne något annat än hundmat och knäckebröd..). då ser hon bara bedjande ut.
Men är hon på lite bushumör och tycker att vi är tråkiga går hon ut i hallen och hämtar första bästa sko som hon tar in i vardagsrummet (där vi oftast befinner oss) och lägger sig mitt på golvet och tuggar lite demonstrativt.. Helst mina Ecco-skor dock. det lir snabb respons då. (har dem numera på hathyllan)
#24 Jaaa, han är en liten buse! :D
När det gäller tigga mat: min hund sätter sig vid en, stirrar på en och till slut gnäller hon på ett speciellt vis. Först lågt och sen högre och gällare.
Om hon vill ut: ställer sig vid dörren och ser olycklig ut. Om ingen märker nåt gnäller hon lite ynkligt.