Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 13547 ggr
RubHel
0

Bygga agilityhinder

Är det någon som har erfarenhet av att bygga egna agilityhinder? Nån som vet nånstans där det finns ritningar? :) Är sugen på att byga ihop något nu i sommar för att kunna träna Ante och Enzo. Har funderat på det förut men aldrig riktigt kommit igång.

Eller finns det nånstans man kan köpa ett paket med hinder? Nån som vet hur mycket det kostar?

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[slo]
0

Men det kan väl inte vara så svårt att bygga själv? Använd fantasin bara :)

smurfan-13
0

De mesta kan man ju göra simpla hemmavarianter på.

Här tränar vi slalom mellan skidstavar som trycks ner i backen, hinder är ju lätt fixade, man kan hoppa genom rockringar. Det gå att få tag i lämpliga tunnlar med lite tur osv…

Ellinor_ludde
0

Jag har bggt mina egna agility hinder på trä slojden.. Bus enkelt ;)

RubHel
0

#2 Fantasi? Vad är det? Haha.

Nää okej det kanske inte är så svårt då.. XD

kerstinjoh
0

Jag skulle vilja göra något skoj med Alfons i torpet.

Kan man köra lite agility med en så stor hund?

AnneN
0

Man kan köra agility med alla hundar oavsett storlek

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

#6 Klart du kan, förra jycken hoppade rejäla hästhinder, och det lär Idelma göra snart också, så som hon verkligen älskar att hoppa. Tunnlar är riktigt skoj också, dock är vippbrädan och A-hindren läskiga. Oskyldig

Malin-A
0

jag o Lusse brukar gå bort till skolan här borta, dom har hinder uppbyggda, plus en stor borg där man kan öva kryp och att han hoppar upp på avsats o sen hoppar ner, dom har även ett traktordäck att springa igenom, perfekt ju, gratis hinderbana =D

Tixy
0

Ge mig den skolan! Här har dom ju bara klätterställningar.. Gråter

Yessica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rubi - vi måste träna tillsammans någon gång ju! =P Skulle vara jättekul! Jag och pappa byggde däckhindret. Slalom är lätt att bara trycka ner pinnar i marken, hinder är jättelätt att göra ;) Vi kanske kan hjälpas åt att bygga eller om vi åker iväg till en riktig agilitybana och tränar tillsammans? ;) Vill prova dom andra hindrena med sting, vippbräda, balans och ahinder!

Bilden är på sting som hoppar genom däcket =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Hannapanna
0

Jättesnyggt hemmagjort däck Yessica!
Här andvänder vi vägpinnar till slalom. Har stulit dom i närheten av våran stuga i dalarna så dom är jättefina blå och i tålig plast.. ;) Bara att trycka ner i marken.
Hinder har vi andvänt de mesta till, men täknte försöka göra nå bra hinderstöd i stugan så kan man snvända slalompinnarna till pinnar i hindret sen också.

RubHel
0

Har också fixat slalom på baksidan nu :)
Nu jagar jag efter en tunnel. Nån som vet vart man kan köpa det? Var inne på ÖB idag, för mamma hade förut sett kattunnlar, ganska små men våra hundar är väldigt små så det gör inte så mycket.
Tänkte att det kanske fanns på leksaksbutiker också? Sånna där lätta tunnlar som man lätt knyter ihop? Någon som vet?

Dobben
0

Jag har köpt min tunnel på rusta tror jag… vet inte, för jag fick den, men har sett i reklamen att dom har där ;) såna där bäbis tunnlar man kan sätta ihop med ett tält ^^ jättebra ;)
har även några enkla hinder och slalom av tunna pinnar. balans hindret ser dock rätt patetiskt ut, då vi inte gjorde nån ritning lr visste vad vi gjord innan vi började bygga x') måste ta kort på den nångång….
Lycka till!

RubHel
0

#14 Tack för tipset! Ska kolla upp det! :)

Olysios
0

Hej.. det finns en bok för agility hinder med exakta och godkända mått som är både rätt för inlärning och bra för hunden.. så man inte kommer til agility banan och hunden är helt van med något annat .. :P Mvh Therese

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

lena1
0

tunnlar kan du även hitta på ikea

RubHel
0

#17 Ska checka där :)

Cavello
0

Jag använder trädgårdspinnar och gamla runda staketstavar till hinder och barnstolar som hinderstöd. Till slalompinnar använder jag blompinnar och studsmattan =)

~ MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se ~

TinaH
0

Slalom går jätte bra och göra med trädgårds-plocke pin! =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SoffanM
0

min kompis använder trädgårds stolar som hinderstöd och allt från lätta krattor med lånt träskaft som hinder

slalom har dom ännu inte börja träna