Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 5490 ggr
mopsen12
4

Jag ska bli med mops!

Hej, åh vad jag är lycklig! Efter nästan nio år av väntan, längtan och förväntan så ska jag äntligen bli ägare över en liten svart mops tik. (Om allt går som det ska ;) )

Jag är nu fyllda 15 och jag har velat ha mops sedan jag var sex år och träffade den första mopsen. Min lilla tjej kommer vara klar, 12 veckor, perfekt till sommarlovet! Troligtvis kommer hon att heta Ärla, eller Svala. Jag är så glad, svävar på moln. Jag har pratat med uppfödaren och hon är tydligen väldigt liten och fenimin precis som jag tycker om! åhh jag spricker! Undrar hur mina marsvin kommer reagera på henne, fast å andra sidan skrämde de iväg en stor labrador vi passade så det går nog fint ;)

Nästa helg kommer jag få träffa henne för första gången. Uppfödaren verkar hur mysig som helst och allt är perfekt!

[djurens_vän]
1

grattis!! :D

meilin
1

Jättegrattis! Glad

Isnona
1

Grattis, vad roligt! Mopsar är underbara varelser. Har själv en mopshane på 5år och han är verkligen en liten clown :D

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[Forest]
0

Grattis inte ofta man ser svarta du måste bjuda oss på massor med kort när du har den hemma sen :)

mopsen12
1

Hej, åh, tack så mycket! 39 dagar kvar tills hon blir min! ;) Postar bilder sedan när vi varit hos uppfödaren nästa helg! Jaa, mopsar är verkligen underbara. Glad

Jag har alltid velat ha en svart och dessutom en tik, så det var verkligen tur att vi hitade en flicka angående mina krav! hehe.

Fridaaaa
1

Grattis!
Smått avis ;) Svart mops är en drömhund för mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaAL
0

Oooh!! Grattis! Det är en underbar känsla! Det var mitt livs bästa sommarlov då vi hämtat "familjens" (mest min) toypudeltik när jag var i typ din ålder. Vi upplevde så mycket tillsammans och hon var min trygghet när jag flyttade hemifrån :-) Lycka till!!!

mopsen12
1

Hej, jaa det är just det jag längtar efter! Jag är oerhört otrygg och osäker som person, det känns som om min lilla tjej kommer bli min trygghet. Hon kommer troligtvis heta Ärla eller Svala, jag får se. När mamma vidarebefodrade mailet från uppfödaren om att vi fick komma och hälsa på henne började jag nästan gråta. Jag har ju längtat i så många år och nu är det bara 39 dagar kvar! Skrattande Vi ska kolla efter hundbur och köpa de hundsaker jag inte redan köpt under mina år av väntan, haha.

Loveradio
6

TS, om du är oerhört otrygg och osäker som person kan det hända att detta smittar av sig på hunden. Inget illa menat utan bara nått att tänka på.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Surina]
0

Grattis!! =)

Arulo
0

Grattis! Skrattande

Och åh wow, svarta mopsar är SÅ fina, söta och speciella. Fast jag har i och för sig aldrig sett någon i verkligheten.. :'D

(Tycker för övrigt att dagarna gick galet långsamt i väntan på valp, men sen när man fått hem den bara rinner de iväg!)

mopsen12
1

Tusen tack! :) Till loveradio, jag förstår hur du tänker, jag menar mer i sociala sammanhang och när det är mörkt ute;) Jag tar till ex alltid upp ett av mina marsvin när vi får gäster :) Det handlar väl mer om självkänsla och mörkrädsla då.

Visst är de svarta fina! Jag har en slags pricka av lista för varje dag som går tills hon blir min :) Hoppas att det hjälper mot längtandet! Haha Skrattande

joheck
0

Vad roligt. Grattis! Hoppas tiden går fort för digGlad.

mopsen12
0

Tack, det hoppas jag med !

Loveradio
0

Okej då är jag med :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mopsen12
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var vi och hälsade på min lilla tik för första gången. Hon var perfekt! Jättejättesöt, väldigt feminim och liten och alldeles, alldeles underbar!

Fridaaaa
0

#16 Nej sluta! ;) *smälter* *ge mig* hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mopsen12
1

haha, jaa verkligen! åhh 32 dagar kvar tills sommarlovet och jag får ta med henne hem. Vi ska träffa uppfödaren en gång till så att hon lär känna oss mer, tyvärr bor uppfödaren nästan fyra timmar bort, men bilresan är så värd!Skrattande

mopsen12
0
Beckibus
0

Men gud va söt!! Hur gammal är hon? Ska hon bo kvar längre på kennel tills du får sommarlov eller? Lycka till med henne, sockersöt!! :* Ska du ställa ut henne någonting?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

mopsen12
2

Jag vet!! Nu är hon 6 veckor, jag ska få henne när hon är 12 veckor! Lite större kommer hon ju bli, men hon är minst och näpnast av alla sina syskon. Ja, hon kommer att bo hos uppfödaren till den 14 juni, dagen efter jag fått sommarlov, Tusen tack! Ja jag kommer att ställa ut henne, jag har nog varit på varenda mopsutställning även utan mops så snart får jag ju vara med min lilla tjej!

Beckibus
0

Men gud så roligt för er!! Du kommer aldrig att ångra ditt köp av mops! Världens bästa ras!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

mopsen12
1

Jaa!  Nej, det tror jag absolut inte, en mops har varit min dröm i åtta år och nu är det bara 32 dagar kvar! Jag har säkert åtta olika böcker och papper med nedräkningar till sommarlovet, haha. Glad

EternalWinter
0

#21 Men suck så söt..vilken underbar knubbis mage!!Kyss

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

mopsen12
1

Jaa! Hon är stor om gumpen men annars liten, mitt lilla knytte. Tur att vi får hälsa på henne en gång till innan sommarlovet för annars hade jag inte stått ut! Åh, saknar henne så!Kyss Vi fick träffa hennes mor, mormor och gammelmormor också, alla hade perfekt temperament och var lugna och fina!

[Empisen]
0

Neeej vad sööt! *smälter* Förvånad
Verkligen super fin!! Grattis och lycka till med henne sen! Skrattande

TjockaBerta
0

Bedårande mopsvalp. Det kommer att gå bra för er.

(Nu vill jag också ha en mops!)

>>>Malum domesticum<<<

mopsen12
0

Tack! Jag hoppas det ;) Vem vill inte ha en mops? ;D

mopsen12
2

http://spetsflickan.blogspot.se/ Nu har jag startat en liten mops-blogg där det kommer bilder och tankar i väntan på min tik men även när vi fått henne! Kolla in den!Glad

Chilli10
0

Gud så söt! :) Lycka till med valpen!

Både Ärla och Svala låter jättefint Glad

joheck
0

Helt underbart söt! Jag vill bara krama henneKyss.

Beckibus
0

När jag är vuxen är planen att jag ska ha tre hundar 2 shelties och en pug! Det är ju inget liv utan en liten charmör! :*

Kikar in på er blogg lite senare!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Sarahansson1]
0

Grattis vad roligt!:)

[Sniff]
0

Åh så roligt, Grattis! Supersöt liten sakKyss Men jag måste bara fråga, vad menar du med att hon är feminin? Har aldrig riktigt sett en feminin hund Tungan ute

Ixectrona
1

Inte för att vara en glädjedödare (något jag är alldeles för bra på är jag rädd Rynkar på näsan) men jag skulle verkligen se upp med de där hopknipta näsborrarna.

Och det säger jag inte för att jävlas utan för att jag tycker synd om hundarna.

mopsen12
1

Hej! Det jag menar med att hon är feminin är att hon är liten och tja, ser flickig ut på något vis, haha. En del mopshanar men också tikar ser verkligen maffiga ut med breda halsar, hon är lite nättare eller inte lika, jag vet inte, ihoptryckt? haha.

Till Ixectrona, hej, jag hoppas att min mops inte får problem med nosgångarna, jag skulle ju inte vilja det. Uppfödarens mopsar som vi fick träffa verkade inte ha problem med andningen, de verkade vara aktiva hundar. Sedan finns det ju många hundraser med betydligt fler problem och sjukdomar men jag läste din artikel om mopsarna som blev avlade med längre nos, den var väldigt bra! Min tik såg frisk ut och var fin på alla vis. Om det senare skulle dyka upp ett problem med nosen så ska vi så klart ta tag i det. Det som oftast är problemet med mopsens intryckta nos är just inavel vilket det absolut inte gällde i det här fallet! Men jag tycker ändå att det är jätteviktigt att bara para friska individer!

Isnona
0

Nej men jisses, vilken liten sötplutt! Kyss Tänk att min grisfis här hemma har varit så liten, känns som evigheter sedan.

Han var också väldigt "feminin" i kroppsbyggnad när han var liten. Nu är han tvärtom :P Många mopsar blir lite maffigare först runt 3 års åldern :) 

Lycka till med den lilla! Verkligen bedårande :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

mopsen12
1

Hej! jaa, älskar henne! Jag tänkte lite på att mamma, mormor och gammelmormor till tjejen också var små, förhoppningsvis stannar hon lite slankare. Skrattande Får uppdatera här när jag fått hem henne!

meilin
0

Oj, vilken liten sötnos! Glad

Cassii
0

Oh vilken liten skönhet Kyss