I want to know what it's like...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan, hejsan mina kära musmänniskor, what's up? Nu ska jag vara lite Of Topic, but I have a reason to do that, and it's very important.
Ni kanske redan vet att jag avskyr när människor blir diskriminerade! Alla förtjänar lika mycket kärlek och trots att vi är svarta, vita, gula ser alla likadana ut på insidan… Alla vet inte om det, detta tycker jag är super duper fel! Vi alla måste kämpa för att skapa ett tryggt samhälle, där alla trivs och vågar vara sig själva.
Men jaja, nu ska jag komma till saken…Det finns alldeles för många homofober i världen, som måste lära sig that it's ok to be gay, and that there's no difference between homosexuallity, bisexuallity and hetrosexuallity. Love is love and we have to respect it.
Så skulle ni vara snälla och kolla på videon "där nere", och posta det på era facebook, twitter, tumblr accounts och era bloggar. Jag skulle uppskatta det jäkligt mycket.
Det gör verkligen ont i hjärtat när tonåringar blir utsatta för mobbing på grund av deras läggning. Everybody deserves to by loved.
Take your time and watch this video down there.
Tack!
varför skrivier du ibland på engelska och ibland på svenska?
Och vad har det med hundar att göra?
Det finns ju trots allt ett OT forum här, så det är väl inte konstigt om folk använder det… Han skrev ju dessutom i texten att det är OT, dvs inte handlar om hundar.
Om OT forumet ska användas till hundar borde det väl ändå heta något annat? Känns inte alls logiskt att det är fullt med hundfrågor på OT. M
#1 Jag tycker att engelska är ett underbart språk, och använder engelska när jag inte orkar eller vet hur man ska skriva nåt på svenska :) Alla kan jo engelska trots allt. Off Topic betyder "utanför ämnet", "helt opassande" så ja :) Du fattar
#2 Tack :)
#3 Tyvärr kan inte alla engelska, så det är bättre att skriva på svenska. Vi är trots allt på ett svenskt forum.
#4 Det är sant, men majoriteten talar engelska.
#5 Du missar poängen.
Det är rörigt till och med för mig som bott i England att läsa en så vilt blandad text. Sedan är det ju väldigt synd att missa alla människor som bara kan lite engelska eller ingen alls, de är fler än du verkar tro.
Och som sagt, vi är på ett svenskt forum.
musmänniskor?
Men ja förstår din poäng med inlägget. Men ja kan vara svårt för dom som inte kan engelska att läsa texten.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det hela kändes mycket oseriöst. Dels för att du blandar svenska och engelska hejvilt, och dels för sättet du uttrycker dig på.
Okéj, men jag har alltid blandat engelska med svenska och kan enbart försöka att inte skriva så. Om ni tycker att det är rörigt så…In real life pratar jag nästan bara engelska :P
Men jaja, kämpar för gay rättigheter så jag är verkligen inte oseriös :)
Mvh :)
men nå var det väll f***n att ni ska hålla på och kommenter om folk blandar engelska och svenska, stavar fel osv! F*n va irriterad jag blir!!!!!
Är det så himla viktigt!!!???
Jag tycker att det är rent ut sagt LÖJLIGT att ge sådana kommentarer!!
Bara detta visar ju att folk har svårt att låta andra vara som dom är idag, en så simpel grej! det är ofattbart!
man måste jämt rätta andra, alltid kommentera om man tycker att en så liten grej som hur man skriver, är fel.. ja men hallå!?
man kan ha en annan åsikt om något, men det är inte alltid nödvändigt att dela den!
det är tragiskt att man får det negativa bemötandet på dethär forumet! verkligen!
#10 Jag ber dig att lugna ner dig.
Det här handlar inte om hur någon är som person eller om hur någon stavar. Det handlar om att vi vill att alla medlemmar ska kunna ta del av det som skrivs. Därför rekommenderar jag att man använder sig av det svenska språket.
Bra att du kämpar! Ju fler dessto bättre 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#2 Ahaaaa
Om jag skulle försöka göra ett intryck och nå ut med mitt budskap till folk, att jag kämpar för något som är så viktigt. Då skulle jag kanske ta hjälp av någon som kan svenska, att skriva inlägget eller så skulle jag skriva inlägget så bra jag kan och sen låta en svensktalande kompis eller vän att rätta och hjälpa mig att få det att bli mer korrekt. Förstår du? Säg till om du inte förstår.
För även om det finns dom som tillexempel #10 som är mer acepteramde till att folk skriver lite krokigt så kanske det inte ser bra ut. Läsarna väljer inte helt själva att få det intrycket, det är mer psykologiskt. Ungefär som när man pratar med någon som håller handen framför munnen när den ska prata. Svårt att ta vad den säger på allvar för att talet låter sluddrigt. Ungefär som när man ska skriva en arbetsansökan är det viktigt att det blir rätt, ganska viktigt tror jag.
Men nu känns det som att vi gör en allt för "big deal" av din bristfälliga gramatik :-) Såå illa är det kanske inte, MEN DET ÄR VÄRT ATT TÄNKA PÅ!
Visste du att man har risk för att bli stenad om man man är i nigeria och säger till nån att man är gay?
jag tycker det är rätt fult att man pratar så mycket att folk behöver hjälp därborta, att man ska bli fadder och skänka pengar bort dit. Vet dom om att säkert en stor del av pengar som kommer till dom, kläder, och annat kommer från människor som är gay?? och tänk om man har varit en donator, och sänt pengar till någon organisation i nigeria i 10tal år och sen någon dag beslutar sig för att åka dit, och när man är där råkar berätta för nån att man är gay och då bli säkerligen aresterad och kanske torterad och värsta fall dödad??
Mja jag har många gånger viljat skänka pengar till dom utsatta länderna som nigeria men inte gjort det för att jag inte vill stödja en sån ful mentalitet.
SNälla häng inte upp er på det.
Ta till er budskapet istället.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 Jag är bara 15 och orkar inte prata svenska och vara överdrivet svennig. Dessutom ligger jag på gränsen till MVG i både svenska och engelska. I Sverige finns det nåt som heter "yttrandefrihet", man får yttra sig hur man vill så länge man inte kränker någon. Det finns ingen lag på iFokus som säger att man ska enbart använda svenska här.
#14 Tack :)
Andra sajter hade rätt…Man ska hålla sig borta hundar.ifokus!
#15 Det finns flera forum här inne som inte tillåter annat än svenska. Varje sajt skapar sina egna regler.
Jag väljer nu att låsa tråden.