Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 5530 ggr
Labolina_73
4

Lekträff stockholm / botkyrka?

Hejsan..

träningsträffar anordnas ju lite nu som då.. men jag skulle även vilja ha en lekträff för våra älskade 4 benta vänner.

Någon som är intresserad av detta?

mvh Linda

Ladymon
0

Absolut ! Jag är på :) Hoppas på fler.

Cassii
0

vi :)

[Tess86]
0

Jag bor i Södertälje så om det blir lekträff i Botkyrka kommer jag gärna. Stockholm känns däremot lite långt att sitta och åka till för en lekträff, både för min skull och för hundens, och för reskostnaderna.

Labolina_73
0

men vad roligt,, när passar er?

//Linda

Labolina_73
0

vad har ni för hundar? :-)

Cassii
0

Jag har en sheltie tik, 10 månader :) Fredag kanske?

Labolina_73
0

absolut,,, vi kikar så det passar dom andra.. :-)

/Linda

Cassii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vi kan ju hoppas Skrattande

Här är min tik.. Vad har du själv för ras?

Labolina_73
0

ååå så söt,,, jag har en tibetansk spanieltik på 1 år. Hon älskar allt opch alla… :-)

Cassii
0

Åh vad sööt :)

Lexie med, fast hon leker bäst med hundar i sin egen storlek, fast det gör väl alla hundar? Flört

Labolina_73
0

min bissa som hon heter till vardags leker ofta med en "shelti" blandning som ägs av min svärmor,, dom leker dagligen och det går hur bra som helst..

Fia,, (min svärmors hund) blir lite trött på Bissa ibland bara… Fia är snart 7 år..

Cassii
0

hahahah, ja våra lär ju leka min är ju bara 10 månader, så de lär va lika lekiga o busiga Glad

[Tess86]
0

Blir det i botkyrka i så fall? I så fall kan jag på fredag jag med. Men jag vet inte om min tjej passar in i sällskapet? Hon är en jämthund på 28 kilo.. Fast hon leker snällt med andra hundar, hon brukar aldrig springa ner små hundar. Hon skäller mycket när hon ser andra hundar och låter elak, men det är bara av förväntan. Hon har aldrig bråkat med en annan hund, till och med när en annan hund har bitit henne har hon bara dumt stått och tittat på :P Hon är strax över ett år gammal.

Labolina_73
0

#13,, för min del passar hon absolut in,,, jag är inte rä'dd för aatt låta min leka med lite större hundar. :-) tror det är bra för henne att läsa sej olika regler under lekets gång…

/Linda

Labolina_73
0

får väl bara se ut en bra plats att vara på som dom kan springa..

någon som vet nånstans? ska finnas en inhägnad i storvreten hörde jag,, ska kolla upp det.

/L

Reby28
0

Var på en sådan i Botkyrka i somras, tyvärr fick jag avsmak då miljön var för livlig stressig och de flesta där kändes väldigt oseriösa och tänkte typ bara på att vara bäst i agility.

[Tess86]
0

Vi har en alldeles underbar hundrastgård i Södertälje, eller egentligen är det två hästhagar som ligger bredvid varandra. Den ena är riktigt stor med gräskullar, skogsdungar och till och med en liten bäck. Tyvärr måste man ju först ta sig till Södertälje då och sedan måste man ha bil för att ta sig till hagarna, för det går ingen bra bussförbindelse dit.

I Botkyrka har jag tyvärr ingen aning om var det finns hundrastgårdar. Kanske finns det något om det på kommunens hemsida.

NathalieT
0

Åh jag skulle gärna hänga på, men det skulle nog inte vara så bra för Pelle att smutsa ner sig när han ska ställas ut på söndag :/

Cassii
0

Funkar det imorn för er? :)

Annars skulle jag rekommendera Gärdet eller Grimsta ängen :)

Reby28
0

Botkyrka har en inhängnad agilitybana.

Nikkis
1

Appelplaner är inte till för lek och stoj mellan hundar utan just för träning - av medlemmar!
Om ngn som inte har en klockren inkallning på sin hund eller av andra skäl inte kan ha sin hund lös, vill åka och träna i en inhägnad bra plan men kan inte för den är upptagen av lekande hundar, är fel.

Leta istället upp ett fält eller rastgård ni kan åka till. Det finns ju häktarvis med sådana i Botkyrka!

// Nikkis - fd botkyrkabo!

Reby28
2

#21 Eh man pratar väl med den som är ansvarig för klubben innan man bara drar dit och härjar? Det gjorde iaf de som anordnade senaste träffen jag var på, så pass seriösa var de iaf.

Labolina_73
0

jag tror vi får skjuta på träffen tills vi har någon obra stans att hålla till..

//Linda

KvirrZ
0

#22 Vad menar du när du skriver "dra dit och härja"?

- Mvh Emma

Nikkis
0

Eh, det är inte alls en självklarhet att "man" gör det?!
Lycka till förresten med att öht försöka få tag i ngn ansvarig på BBK för att fråga en sådan sak.

Labolina_73
0

#21, kan du säga var det finns? jag är lite dålig på sånt här.

Trodde det skulle finnas nån typ av rastgård/plats uppe i storvreten men vet inte exakt var…

men eftersom du vet massor av ställen så kan du välan dela med dej till oss nom inte vet?

mvh Linda

Reby28
0

#25 Det tillhör väl normalt hyfs att man frågar. Och sist när jag var där så hade de ju gjort det? Det var en kvinna som hade en spanielliknande hund som lånade ut nycklarna osv. Så lycka till själv med whatever. Men gör vad ni vill, jag bara sa att det fanns inhängnad agilitybana eftersom någon frågade.

Labolina_73
0

tack,, det var jättesnällt av dej,, man kan ju kolla upp det som sagt… men innan imorrn tror jag blir svår..

jag tror inte det skulle vara uppskattat om jag ringde nu och började prata om hundstället dom har… :-)

//L

Nikkis
0

Ni har hela Hågelby, Lida, Skrävsta, Grödinge osv.

Det fanns en hundrastgård i storvreten, jag tror att den fortfarande finns kvar.

Så du tycker på fullaste allvar att en agilityplan ska användas som lekplats?

Jag hade ballat ur totalt om jag kommer till min BK där jag betalar medlemskap och ser att ett gäng lekande hundar ockuperat träningsplanen jag tänkt vara på.
Fine om ngn tränar, men lek och stoj mellan hundar medans ägarna fikar och snackar goja hör inte riktigt hemma på en BK i Mina ögon!

[Mindless]
0

Har ni fått till någon lekträff ännu? Jag och min 1-åriga chinese crested kille (kastrerad) skulle gärna vilja vara med!

Precis som Tess86 skrev så är även min hund lite gapig och låter betydligt farligare än han är. Är dock väldigt snäll och älskar att busa!

Angående rastgården i Storvreten är det inget ställe jag skulle rekommendera. Vi var där uppe för en månad sen, enbart lera, skräp, bajs och söndertuggade pinnar över allt :(

Nån som vet om någon fin rastgård eller annat inhägnat område i närheten?

Cassii
0

Ingen träff ännu! Men vi är iaf fortfarande på om det blir nåt :)

Tazzar
0

Jag bor i Tumba. 
I Storvreten, ca 10 minuters promenad från Tumba C, finns en stor hundrastgård som jag rekommenderar.

Det finns även två till i Storvreten, men den ena är livsfarlig och den andra är lite för liten.

Jag är sjukskriven och kommer gärna med ut på träffar eller små promenader…

[Mindless]
0

#32 Jag visste inte att det fanns fler rastgårdar i Storvreten. Den jag kollade på ligger bakom ett stort område med hyreslägenheter och är inte det minsta trevlig. Det känns som att det kan vara den du tycker är lite för liten? Var ligger de andra rastgårdarna? :)

[Empisen]
0

Jag och mina hundar hänger gärna på om det blir i Stockholms området… Glad

Tazzar
0

#33 Den lilla ligger längs Storvretsvägen, bredvid en grusplan och en liten parkeringsplats, nära kedjehusen. Den är ganska tråkig.

Den "livsfarliga" är den vid vårdcentralen, massor med klippor, sprickor, vassa stenar, stubbar osv. Helt okej om man är ensam där med sin hund, men det kan bli mycket farligt om det är fler hundar som ivrigt springer och leker och stojar där inne…

Den stora ligger mitt bland höghusen mellan Passvägen och Hålvägen. "Tyvärr" är det ju en favorit, så det är väl inte så fräscht där just nu. För några år sedan hade den hundgården en förening där alla hjälpte till att klippa gräsmattan, plocka hundbajs, kratta löv och fylla i gropar hundarna grävt, då var det otroligt mysigt där inne och många brukade samlas på kvällarna och fika medans hundarna fick springa av sig.

Men bortsett från högt gräs och lera när det är blött ute så tycker jag mycket om den, leran ger väl till och med hundarna en chans att "få hunda sig" riktigt, bara det att det ju blir en sväng till duschen när man kommit hem…

[Mindless]
0

#35 Det är tyvärr din favorit jag tycker var så äcklig. Vi var där i början av december och den såg verkligen för j-vlig ut! :(

Nu har det ju dock varit kallt några dagar så det kanske inte är flera dm lera där.

Vad tycker ni andra om det?

Jag tar nog en sväng i morgon och kollar upp den "lilla". Vågar inte släppa min kille bland klippor och grejer, för han har noll koll på vart han sätter tassarna Tungan ute

Tazzar
0

#36 Kanske har med att jag inte är så finkänslig att göra. Oskyldig Nej men jag har inte varit där i vinter så den kanske ser värre ut. Tyvärr är det ju ingen som sköter den längre.

Men jo, jord+vatten+lekande hundar som sliter ner gräsmattan=lerigt. Det blir lera helt enkelt.

Kan man inte börja med en promenad kanske? Lära känna områdena?

Labolina_73
0

kanske ska försöka få ihop ett gäng nu snart då.. :-)

kul..

//L

[Mindless]
0

Kanske en promenad runt någon promenadled i Lida? :)

Tazzar
0

#39 Låter bra! :) Harbrostigen finns också, vid Huddingevägen mellan Tumba och Tullinge.

Sedan finns det vägar bakom Alfa Laval, skickar lite bilder på hur det ser ut där, visserligen sommarbilder…

[Mindless]
0

#40 Det där såg ju ut att vara jättefint ställe att promenera på! Vet du hur det är med väghållningen där? Promenaderna idag har ju varit totalt livsfarliga, glashalt och på det ett lager med snö som glider undan fint. Jag är förvånad över att både jag och hund kom hem utan benbrott och större skador :D

Tazzar
0

#41 Den gamla bilvägen som finns där är avstängd, så eventuella fordon som åker där brukar vara Alfa Lavals traktorer.

Så har aldrig sett att de logat eller sandat.

Så här såg det ut där förra vintern när jag tog en cykeltur med ena hunden.

Det är ju glashalt ute nu, även på de sandade vägarna tycker jag… Broddar är ett måste. Glad

Tazzar
0

Hittade lite bilder på den leriga hundrastgården som den kan se ut efter regn.

Labolina_73
0

#43 men den ser väl oki ut tycker jag…. där kan ju hundarna springa löst och leka oxå…. var ligger denna hundgård då?

även om jag även är på på en promenad men tycker att det vore kul att släppa dom att leka..

//Linda

Tazzar
0

#44 Man kan ju släppa dem bakom Alfa Laval också (om det inte åker traktorer där då) om man vill. Glad Sålänge det inte är runt kl 9 och kl 15 på vardagarna för då är det rastning av dagishundar där.

Det jag tänkte med promenaderna var att man just kunde leta upp bra "släpp"-ställen och lära känna nya områden.

Glömde: (Den leriga) Hundgården ligger ca 10 minuters promenad från Tumba centrum, mellan Hålvägen och Passvägen.
Den som åkt längs Dalvägen mot Vårsta har nog sett att det finns två gångbroar över vägen väldigt nära Tumba centrum.
Den första gångbron går man över, och då är man nästan framme.

Tazzar
0

Kom på att det finns två ängar vid Lill-Tumba som ligger mellan bruket, Vretarna, Tuna och skogarna mot Salem.

Så här ser det ut där.

[Tess86]
0

Vad många ni verkar vara som bor i Tumba. Själv bor jag i Södertälje, som har fler invånare än Tumba, men ändå verkar jag vara ensam från Södertälje här på forumet :( Men jag åker gärna till Tumba med Skade ifall det blir någon träff.

[Mindless]
0

#43 Där såg den betydligt bättre ut än när jag var där! Lera har jag inga problem med, bara att bada hunden. Det jag tyckte var så tråkigt var allt bajs, skräp och söndertuggade träflisor :(

[Mindless]
0

#46 Jag var nyss och tittade på rastgården uppe i Lövholmen, antagligen den du tycker är liten om jag har förstått rätt?

Förutom lite kvistar och bajs tyckte jag den verkade jättemysig, mycket bättre än din favorit :) Är det verkligen mindre? Jag upplevde den faktiskt som större än den mellan Passvägen och Hålvägen Förvånad

Tazzar
0

#49 Jaså? Då kanske de har byggt den större sedan de höjde staketen på gårdarna. Jag har inte varit där på några år, och då upplevde jag den som max hälften så stor, platt och tråkig.

Visserligen är det ju springyta det med.

[Mindless]
0

#50 Ta en koll där någon dag, jag tyckte den såg bra ut :)

Labolina_73
0

jag vet ju inte var hundgårdarna ligger där uppe riktigt,, men jag kan ju ta bilen upp imorrn eller nåt ochförsöka hitta dom och se vad dom är i för skick…

//Linda

[Mindless]
0

#52 Tazzar kanske kan vara snäll och ge dig en vägbeskrivning. Jag har bott i Tumba för kort tid för att veta vad ställen och vägar heter :P

Tazzar
0

Jag är urdålig på att ge vägbeskrivningar, men jag kan försöka.

Om man säger att starten är vid korsningen i Tumba, åk upp för backen, Storvretsvägen, sväng sedan åt höger och då är du på Passvägen.
Sedan svänger du nästa till vänster mot en parkering och åker längst in i parkeringen som står bredvid huset med nummer 17-31.
Tittar du då rakt fram genom en ca 5 meter lång stig så finns den stora/leriga hundgården där.

Till hundgården "med stenar och stockar" så åker du ut igen från Passvägen. Framme vid Storvretsvägen kikar du åt höger och du ser då vårdcentralen. Snett bakom VC finns hundgården, man kan nog mer säga att den ligger mellan VC och vattentornet.

Till den sista hundgården, kör längs Storvretsvägen mot Skäcklinge, åk bara rakt fram kanske 4-500 meter och förbi Ängskyrkan som finns på vänster sida. Precis efter Ängskyrkan kommer en grusplan, kör dit, där finns hundgården.

Tazzar
0

#51 Tänkte att jag kunde kika på de alla 3 nu på kvällsrundan, inte varit på någon hundgård på hela den här vintern och nu förstod jag vad som gör att de ser obehagliga ut, stormen som har varit har antagligen haft ner ett antal träd i varje hundgård för det ligger nervälta träd i alla 3 som jag inte sett förr samt ett antal grenar och småpinnar, vilket gör att det ju inte ser städat ut.

Nu är det ju snö, men under snön finns säkert (frusen) lera och lite annat smått och gott som man kan förvänta sig att det finns i en hundgård…
Annars kan man ju gå till någon av alla ängar som finns. :)

Den vid Lövholmen är lika liten som jag minns den, när jag tog bilden uppe till höger stod jag lutad mot staketet längst bak i rastgården.

Tazzar
0

Den vid VC.

Tazzar
0

Den stora.

Labolina_73
0

#57 utifrån det då kunde se,, vilken skulle du rekomendera då av dessa 3?

Jag kan åka upp och kika oxå såklart men tänkte iom att du redan varit dit… :-)

//Linda

[memyselfandii]
0

#47 Nejdå, du är inte ensam! bor också i södertälje:)

[Tess86]
0

#59 Gör du, så trevligt :) Brukar du ta dig till någon hundrastgård? Själv använder jag inte någon av kommunens hundrastgårdar men vi brukar ta bilen ut till de tomma hästhagarna vid Ragnhildsborgsbacken. Jag tycker att de är mycket större och finare än rastgårdarna (fast jag har inte varit vid alla). Ibland träffar man andra hundar där och ibland ingen alls. Har du varit där någon gång?

[memyselfandii]
0

#60 Ja, jag brukar gå till Ronna, där finns det en liten rastgård som min hund brukar få springa runt i, tycker dock dom borde göra rastgårdarna mycket större än vad dom är! Nej där har jag aldrig varit, får nog kika dit någon dag. Glad

Tazzar
0

#58 Jag skulle rekommendera både den lilla och den stora.

Som sagt inte den vid VC, på bilden längst ner till höger visar jag det som kan vara farligt, ett litet berg som är lätt att ta sig upp på från andra sidan men himla brant på denna, och så de två stora stenarna där det är 10-20 cm emellan.
Var ganska många år sedan jag hörde att det pratades om dessa stenar, minns inte om det var så att någon hund hade skadat sig, eller om det pratades om att det finns en risk att hundar i lek faller ner mellan dem och bryter benen.
Annars är den superbra att träna naturagility på. Glad

Men gällande den lilla eller den stora så spelar det ingen roll för mig.

Labolina_73
0

någon som kan på torsdag redan?

den 26-e

ser ut att bli ganska bra väder då.

//Linda

[Tess86]
0

#61 Jag håller med om att de är för små. Det är därför vi åker till hästhagarna istället. Det är två hagar brevid varandra och den ena är jättestor med en skogsbacke, stora gräsfält och en bäck. Men det kan ju vara lite svårt och hitta till hagarna om man inte vet om dem. Vi fick höra om dem från en hundägare när vi precis skaffat hund.

Tazzar
0

#63 Den 26:e beror det på vilken tid det är, eventuellt kan jag inte på hela dagen, men annars kan jag i princip när som. :)

#64 Går det att ta sig till dem utan bil?

[Tess86]
0

#65 Det går men man får gå en bit från bussen, men inte allt för långt, vi hundägare är ju vana att promenera. Men för oss är det en bit hemifrån så vi tar alltid bilen dit.

Cassii
0

#63 Jag kan torsdag på kvällen.. Tungan ute

Labolina_73
0

men ska vi ses på torsdagkväll då? är det upplyst?

vilken tid passar er bäst? jag kan när som helst….

stora eller lilla gården?

#65 var bor du då? jag kan ju hämta dej i tumba station om du vill?

//Linda

Cassii
0

Undrar samma som #65..

Jag kan efter fem :)

[Mindless]
0

Har vi något bestämt än? Jag är gärna med på torsdag en liten stund, är superförkyld så orkar inte vara med så länge :(

Labolina_73
0

inget bestömt ännu,,,,

men ska vi säga att vi möts där kl 18,30? så hinner man äta middag oxå.

Cassii
0

jag hittar inte och åker pendel, någon som kan möta mig? :)

Labolina_73
0

#72 jag kan hämta dej på tumba station om du vill?

någon mer som behöver åka med?

//L

Cassii
0

#73 Det skulle vara jätte snällt!

Labolina_73
0

#74 självklart.. :-D

Cassii
0

#75 Tack vad snällt! Vilken tid? Skrattande

Labolina_73
0

om 18,30 passar för alla så kan jag ju hämta dej straxt före där bara…

jag vet inte hur tågen går.. Glad

Cassii
0

Låter bra :) Kollar imorn när tågen går och skriver här då! :D

Tazzar
0

#68 Jag bor precis vid centrum. Vad gulligt av dig! Men ska vi träffas i den stora så är det såpass nära att jag kan gå, tar knappt 10 minuter för mig. Glad

#78 De brukar stanna i Tumba -07 -22 -37 och -52 i båda riktningarna.

Labolina_73
0

jupps.. vi kan absolut ta den stora gården.. :-)

den stora är den på passvägen va?

blir det några fler som kommer?

/L

Cassii
0

#79 Vad har du för hund?

Labolina_73
0

#81 en goldenblandning  och en border collie tror jag hon har,, står på hennes sida.. :-)

/Linda

Tazzar
0

#80 Japp det är den!

#81 Jag tar border collien med, Mollie kan vara lite hårdhänt. :)
Aniu är jättesnäll.

Labolina_73
0

vilka behöver/vill  åka med från tumba?

/Linda

[Tess86]
0

Skade är också lite tuff mot småhundar, inte så att hon är elak men hon använder gärna tassarna. Hon kan leka med småhundar som t.ex. JRT eller västgötaspets, cairnterrier har också gått bra, men inte med för spensliga och ömtåliga hundar som Chihuahua eller chinese crested. Så det beror lite på vad ni andra har för hundar om vi kommer eller inte? Det är ju ingen idé för oss att sitta och resa ifall Skade måste hållas kopplad.

Labolina_73
0

min hund som är en tibetansk spaniel är van att leka med hundar i alla storlekar så för min del tycker jag absolut att ni ska komma.. :-)

ja nej inte ska Skade vara kopplad heller…. då känns det ju lite onödigt såklart,, det förstår jag..

men det vore jättekul om du kom..

//Linda

[Tess86]
0

Jag får svara definitivt imorgon på dagen men troligtvis kommer jag. Isåfall tar jag bilen från Södertälje och försöker hitta mig fram till passvägen.

Cassii
0

Då hoppar vi av.. lexie har inte kommit så långt efter att ha blivit biten att hon klarar av att leka med större hundar som är hårdhänta :) ha det så roligt! lägg gärna upp bilder :)

Michaela-N
0

Ha så kul! Lägg också gärna upp bilder sen efteråt :)

[Mindless]
0

Tyvärr kan jag inte vara med denna gång eftersom min kropp tydligen kom på att den skulle ha feber idag, jäkla förkylning! :(

[Tess86]
0

#88 Hoppa inte av för vår skull, vi stannar hemma den här gången. Skade och jag har varit ute på en skidrunda i halva dagen idag så jag tror inte att någon av oss behöver mer aktivering för idag. Skade ska dessutom vara på hundklubben hela helgen så hon kommer troligtvis att få nog av andra hundar för den här veckan. Hon var dessutom och lekte med en annan hund igår kväll, så det får räcka för oss.

Hoppas inte att alla hoppar av utan att det blir någon träff i rastgården. Ha det så kul ni som ska dit!

Labolina_73
0

#88 kommer du?

#83 kommer du?

//Linda

Tazzar
0

Jag kommer. :)

Tazzar
0

Ska vi skjuta upp till en dag då fler kan?

Cassii
0

Ja, det låter bra att skjuta upp tycker jag, på helgen passar nog fler :)

Labolina_73
0

Ok,, då gör vi så.. :-)

ses en annan dag som passar fler..

/Linda

Tazzar
0

Lördag? :)

Cassii
0

låter bättre :)

[Mindless]
0

I helgen är jag gärna med för då borde jag vara frisk :)

Fast jag har ju en sån där liten spinig chinese crested ifall det var någon hårdhänt hund med :/ Dock är han bra på att flytta sig och springer mest bara runt och retas utan speciellt mycket närkontakt :)

[Tess86]
0

#99 Jag kommer inte att komma med min odåga till jättevalp i helgen i alla fall för vi ska vara på hundklubben hela helgen, så oss behöver du inte vara orolig för :)

NathalieT
0

Åh jag skulle jättegärna ha hunnit, men jag kan inte just denna helgen :( Jag som brukar vara ledig nästan jämt!

Otur :/ (för mig)

Cassii
0

#99 Åh har du en kines? Är sugen på att skaffa en, (har två hos pappa också men de är inte mina, men kul att träffa olika av rasen!) :D

[Mindless]
0

#100 Jag är inte speciellt orolig, vet att Texas flyttar sig ur vägen men då slipper du tänka på vad din hund gör :)

#102 Yes! En ettårig kille. Klart du ska skaffa en kines! :D

Cassii
0

#103 Åh har inte träffat "mina" på ett år nu Obestämd ska ju bli as kul o träffa en stilig kille!

Labolina_73
0

vilken tid passar er på lördag då?

kl 14?

//Linda

Cassii
0

#105 Det låter bra! Vill du plocka upp mig vid stationen? Glad

[Mindless]
0

Kl 14 passar jättebra för mig med, är det fortfarande stora som gäller? :)

Labolina_73
0

#106 det kan jag absolut göra…. ingen mera som behöver hämtning?

ja stora blir väl ganska bra?? eller?

Cassii
0

#108 Tack!

[Empisen]
0

Nu har inte jag hängt med alls! Men vart är det bestämt? Och hur tar man sig till platsen kommunalt?

Cassii
0

#110 Pendel, på lördag klockan 14.00 (Tumba) Glad

[Empisen]
0

#111 Okej, och hur kommer man sedan till hagen?

Är lite sugen på att komma.. Men ska fundera ett tag först Flört

Tazzar
0

Kl 14 blir bra i stora rastgården, tror den blir smidigast att ta sig till. :) #112 Jag kan möta upp dig vid spärrarna och visa vägen. Är en liten promenad på ca 10 minuter dit. :)

Labolina_73
0

#112  alternativt att du vill åka med mej när jag iaf åker till Tumba station och hämtar Cassii?

Eller om Tazzar möter upp er båda och tar en promenad till platsen,,,

nära men knöligt att förklara gångvågen om man inte känner till området.

//L

[Mindless]
0

Jag och Texas möter upp er andra i rastgården :)

Labolina_73
0

#115  Glad kul…

Cassii
0

#116 Vi kanske ska byta nr? :)

[Mindless]
0

Nu laddar vi upp här hemma för en massa bus, vi ses i morgon! :)

Cassii
0

vi med! tar med kamera! :D

[Mindless]
0

#119 Det tycker jag absolut du ska göra! Jag tar lite med mobilen bara tänkte jag. Kommer nog ha fullt upp med att hålla koll på min rackarunge :P

Sophie&Segra
0

Ser fram emot bilder! Skrattande

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Empisen]
0

Hur var träffen? Vill se bilder jag med! Glad

Cassii
2

Bilder kommer, håller på att fixa de Glad

Labolina_73
0

tack för träffen idag,,, det var roligt och jag tror att hundarna hade väldigt kul…

nästa gång kanske man ska ha med sej lite kaffe eller annat varmt att dricka..

//Linda

Jenniferri
0

Jag ser också fram emot bilder. Hur många var ni på träffen egentligen?:)

// Hannah

Cassii
0

Hundarna hade kul iaf! Glad (jag också såklart Flört)

[Mindless]
0

Det var jättetrevligt! Vi var 4 hundar och fyra mattar :)

Cassii
0

Glad

Cassii
0

De här fann varandra ganska fort Flört

Cassii
0

Glad

Cassii
0

Glad

Cassii
0

Glad

Cassii
0

Så gullig! Det var alla bilder som blev någorlunda bra Glad

Labolina_73
0

Kyss

[Mindless]
0

Jättefina bilder! Får man "låna" dom och lägga upp på Chinese Crested - forumet? :) Ditt namn får givetvis stå kvar på dem :)

Cassii
0

#135 Absolut! Glad

Tazzar
1

Vilka härliga bilder. :) Tack för träffen idag tjejer! Riktigt trevligt. Ska se om jag fick några bra bilder jag med innan mitt batteri gick. :)

Labolina_73
0

#137 det fick du säkert.. :-D

ni var så rutinerade ni som tog med övh….. :-)

//L

Cassii
1

#138 Haha, o jag som köpte kameran igår!

Tazzar
0

Här kommer bilderna som jag hann ta innan batteriet sa stopp. Glad

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

-

Tazzar
0

Sista. Glad

Cassii
0

Vad fina bilder du tog! Glad

Tazzar
0

Tack! Du med. Glad

[Mindless]
0

Jättefina bilder från dig också Tazzar! Är det okej att "låna" dom med? :)

[Tess86]
0

Vad fina bilder ni har tagit båda två! Hundarna ser ut att ha haft kul. Synd att jag inte kunde komma, men Skade hade kanske varit lite för stor för sällskapet.

Labolina_73
0

jättefina bilder ni tog båda 2..

tack för igår…

//Linda

Labolina_73
0

får jag använda bilden/ bilderna på Bissa?

Tazzar
0

#153 & #156 Absolut får ni det. :) #154 Kanske kan vara en träff i ditt område? För lite större vovvar kanske? :) Jag skulle kunna komma iaf.

[Tess86]
0

#157 Ja, det kanske skulle vara något. Större vovvar eller små, tåliga vovvar går bra. Det ligger en liten bit ifrån tågstationen men jag kan ju hämta upp med bilen i så fall.

[Mindless]
0

#157 Tack så mycket! Dom säger på forumet att dom vill ha mer och mer bilder, men det är ju inte så lätt när man är helt oduglig på att fota ;)

Cassii
0

#159 Har fler bilder Flört

[Mindless]
0

Men åh! Kan inte du vara söt och maila över dem till mig? :)

Skickar mailen på pm!

Cassii
0

#161 Absolut! Flört

[Mindless]
0

#162 Underbart! Tack så mycket :)

Labolina_73
0

#162 och kanske till mej om du har.. :-)

//Linda

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.