Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3214 ggr
Noa-Nisse
0

Skönhet till vilket pris?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad tycker ni egentligen? borde inte dommaren skicka ut den där respektlösa handlern på en gång efter första "svingningen" av hunden?

Jag ställer själv ut lite då och då men har inte så stor koll på andra hundar än grand danois i ringen. Men är det vanligt att man lyfter hunden på det viset när det handlar om små raser!?

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Jessica_91]
1

Nej men fy vad hemskt sådär kan man ju inte göra, stackars hund! Rynkar på näsan

Loveradio
1

Men vilken idiot! Vem håller på och svingar omkring en hund på det där sättet?? Otroligt respektlöst.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Karmatarerskanise
7

Honom skulle man ju lyft i skägget och ändhåren. Undrar om han hade gillat det?

Man ska aldrig lyfta en hund i svansen.

Persifone
0

Ser fruktansvärt ut, tror dessvärre att det är vanligare än man tror.

Ser ibland folk som lyfter småhundar inne i ringen, från golvet och upp på bordet i bara kopplet och svansen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[MinRonja]
0

Det där ser riktigt hemskt ut. Ingen hund ska behöva behandlas sådär..

SamanthaJones
0

Usch. Vilket pucko!

Dessvärre så är det inte helt ovanligt…

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

scth
0

Usch stackars hund!

Sophie&Segra
11

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han borde ju helt klart åkt ut direkt - fruktansvärt!

Sånna här dommare gör att jag inte tappar hoppet helt o hållet om utställningsdommare.. FLER AV DOM! Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

ahlbergaren
0

Nä fy f*n vad arg jag blir :( har aldrig sett det, men har inte varit på så många utställningar heller… Usch

scth
0

Först såg jag inte vad hon gjorde men sedan.. haha va respektlöst! Hade blivit sjuktförbannad om ngn sparkade min hund! Bra att dommarn hade koll :)

Maja2
1

#3  Hahahahahahaha… lyft honom i skägget och ändhåren, hahahaha, ja det hade varit rätt åt honom

Belimas
0

Visst förekommer det att en del lyfter sina hundar med ett grepp under bringan och runt svansen men det antal gånger jag har sett det personligen kan räknas på ena handens fingrar och då har jag ställt ut flitigt under ett flertal år. Det där svingandet har jag dock aldrig någonsin sett, inte ens hos den rasen som är med i klippet.

russin
0

Gräsligt. Kan man inte visa sin hund natirligt utan att hålla på och göra vidriga saker med den så har man inget i ringen att göraRynkar på näsan

Royalz
0

Men gud så han lyfter tag i hunden, speciellt i slutet.

Men jag kan tänka mig att han skakar hudnen fram och tillbaka för att få pälsen att lägga sig tillrätta men det borde ju ändå finnas något mildare sätt att göra det på..

Att lyfta upp hunden 10cm från marken för att ställa hunden rätt ser jag inget fel med så länge man inte svingar runt hunden som han gjorde.

[Forest]
0

Men herre gösses jag blir så trött att dommare inte säger tack o hej så där beter vi oss inte på utställning…. Sicken idiot o svagt svagt av dommare med….  Jag har sett oxå en del skrämmande saker och det jag blir väldigt paff över är lite att domare är lite lama o lite oh det där såg vi inte sen viskar dom o lite men tro inte att de drar ner "den för det" ne de kan tillomed vinna hela faderullan. Skrämmande! Förvånad

LinaK
0

Usch jag tycker att det går för långt när man måste ta SÅ pass fysiskt på sin hund för att den ska stå fint Rynkar på näsan Blä för sånna ägare/handlers.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Belimas
3

Jodå här i Sverige använder dom borstar till det men den uppfinningen kanske den där människan har missat….

[Forest]
0

14, fast jag reagerar strakt på att det är svansen han lyfter hunden i o det är itne bara 1 gång utan han gör väl detta 10 gånger innan han är nöjd.

Persifone
0

Älskar klipp två!

Synd att alla domare inte var så bra! :D

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

TjockaBerta
0

Man undrar hur hon tänkte i klipp nr 2. Hoppas hon lärde sig något.

>>>Malum domesticum<<<

[Sarahansson1]
0

STACKARS HUND!

[Driva]
2

På Mydog reageade jag på att många lyfte så mycket i koppplet när de sprang runt med hunden attd en nästan lyfte, och då var det en liten tunnn kedja längst fram under strupen. kan inte vara skönt frö hunden!

dragonstar
0

Hemskt!! Förstår inte hur han kan göra så. han viftar ju runt med hundstackanra som om det vore en Leksak!!!! USCH!!!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

fayefaye
0

Har sett flera som lyfter småhundar i svansen och halsen, upp på ett trimbord som nån annan nämnde, verkar inte så skönt. Såg helt galet ut som han svingade hunden fram och tillbaka i filmen :O

Toxics
0

Men sådär kan man ju inte göra! Usch! Sådana där människor bord einte få ställa up överhuvudtaget! Stackars hund.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

NathalieT
0

Sjukt!

zoolatri
0

USCH! Jag blir riktigt upprörd! I allmänhet tycker jag att folk missbrukar utställningskoppel, man sätter ett smalt band mellan kotorna och vet inte hur mycket det faktiskt kan skada hunden om det blir ett olyckligt ryck…

Det där lyftandet och viftandet antar jag är för att pälsen ska ligga snyggt? Helt sjukt…Inte ok!

På MyDog reagerade jag när jag såg en dvärgpinscher med utställningskoppel på, högst upp på helsen. Matte stod och pratade med en annan person och var itne uppmärksam på att hunden ett par gånger lyftes upp i halsen… Den hade kort koppel hela tiden och stod och drog, så matte märkte väl ingen skillnad på att hon lyfte hunden jämfört med när hunde själv drog:(

[Ronon-m]
0

Men fyf*n, blev riktigt irriterad över denna filmen! USCH…

Chilli10
0

Usch, jag mår dåligt av att se det.

#8 Vilket pucko till människa… Rätt att domaren skickade ut dem!

Qepta
0

Åh vad förbannad jag blir. Hur f*n kan man göra så?!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Sixtenblixten
0

Kan säga att jag önskade jag gjort så en ggång när en annan hane gick fram till min den satt i lår musklen på min tyvärr!

Frida B
0

usch! sånna människor bör inte hålla på med hundar, framför allt inte utställningar… stackars hund! måste ju kännas rejält på hunden. usch att sånt faktiskt förekommer…

tycker att vissa (låååångt ifrån alla, för dom flesta vet ju vad dom gör och gör inte hunden illa) behandlar hundar som prydnadsaker, har en bild på en stackars westie som satt såhär (se bild) i ca en hakvtimma, kunnde inte röra sig eller någonting!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

zoolatri
0

#32 Det finns regleringar för hur länge en hund får sitta i bur. Det finns även lagar i Sverige som säger att suggor inte får fixeras vid grisning. Varför sägs ingenting om det här?! Stackars hund…Den är ju helt rörelsehindrad!

Viccan92
0

Inom amris är det ofta många som jag tycker lyfter för mycket i kopplet. Jag gör det inte när jag visar min hund. För det vinner jag inte. Han har för kort hals tycker domaren då. Men det som visas är inte jätteovanligt inom den rasen.

Klipp två är så dåligt på min dator så jag ser inget som händer knappt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

SaraC
1

Men fy! Som Hera sa, lyft karlsloken i skägget och ändhåren! Skrikandes

Sorgligt att inte domarna i videon bryr sig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Michaela-N
0

#8 Varför blev hon kickad? Det går så trögt för mig när jag ska kolla på filmerna så det är svårt att hänga med…

EDIT: Jaha! Nu såg jag. Hon sparkade hunden bakom henne. Men jag hänger inte med varför hon gjorde det?

Karmatarerskanise
0

#36 Ja det är ju lite svårt för oss att veta, men jag skulle gissa på att den kom för nära hennes hund. Någon annan anledning kan jag inte komma på.