Raket i munnen
Någon mer än jag som sett bilden som cirkulerar runt på facebook?
Det är ser ut som en schäfer iallafall. Tydligen några barn som hade satt fyr på en raket och hållt fast den i munnen på hunden så den inte skulle komma trilla ut… Hundens överkäke är helt bortsprängd, bara underkäken som är kvar… Och hunden var inte vara avlivad? den måste ha lidigt något fruktansvärt :(
Någon som vet något mer om detta? om hunden fortfarande lever så tycker jag synd om den!! Den skulle blivit avlivad direkt efter det tycker jag!
Fy fan alltså :'(
Medarbetare på Hundar.ifokus
Nej det har jag inte, vill inte se den heller :'(
mm jag har sett den… fy faan för sånna människor! och jag tycker som du, den borde avlivats direkt! för en sän hund går inte att rädda. kommer inte att kunna äta/dricka eller någonting. usch!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har sett den bilden för länge sedan så den är inte ny, läste någonstans att detta hände i Bosnien men den är lika vidrig även fast den är gammal. Förstår inte alls hur man kan göra sådär!
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Faan vad hemst, stackars hund!!! Snacka om att man skulle vilja lära dem barnen en läxa för livet!!!
#5 De vuxnas ansvar då? Lär dom en läxa också!
MVH
Sofie
Jag såg bilden igår .. Jag saknar ord , Det går inte att beskriva ..
Har sett den här bilden ett antal gånger förra året såg jag den först, disskuterars hurvida denna bild är photoshopad eller inte.
Hursom så är det helt sjukt och man kan bara hoppas att det är photoshop.
Men att både människor och djur har fått kroppsdelar av sprängda pga fyrverkerier händer ständigt..står fast vid min åsikt att dem bör förbjudas. Finns annat sätt att fira på.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Har sett bilden förut. Dom fotograferade bara skadorna och avlivade sen hunden.
Finner inte heller några ord för att beskriva mitt hat till personer som gör nånting så fruktansvärt mot ett oskyldigt djur…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nej, absolut är de vuxna ytterst ansvariga och borde få grova böter eller nått för detta!!! Är så att man saknar ord!!
#6 Det beror väl på hur gamla "barnen" i fråga var/är.
Såg också bilden, helt ofattbart att någon öht kan komma på tanken att göra så :(
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
har inte sett o vill inte se den heller men hoppas det är fejkbild för hundensskull.
Mår illa bara av tanken..
- Mvh Emma
Har inte sätt men mår fruktansvärt illa nu. Stackars hund! R.I.P
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Är det barn så är det enligt mig iaf individer under 18 år och då är föräldrarna ytterst ansvariga enligt mig!!
Sen kan jag tycka att om "barnen" nu skulle vara tonåringar så är det mer illa än om det är mycket mindre barn. En tonåring borde veta hur fel gärningen är…!!!
Oavsett så lider jag med hunden!
#11 För mig är barn icke myndiga människor. Alltså under 18 år. Är de dessutom gamla nog att inse hur fel det är att sätta en raket i munnen på en hund (vilket alla barn, från iaf 3 år och uppåt borde veta) är det föräldrarna (eller de myndiga personer som har hand om barnen) som uppfostrat dom fel och lärt de fel.
MVH
Sofie
Så sant!