Vad fick ni i julklapp?
Vad fick ni för skoj i julklapp?
Några hundprylar eller annat? 
Hoppas alla hade en fin jul!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag fick 2 halsband, ett med mitt och min ena hunds namn på och ett vanligt silverhalsband med berlock, örhängen, byxor, ett hundhalsband och pengar till My Dog :) Jätte nöjd över julklapparna!
Fick du vad du önskade dig? :)
Jag fick bland annat ett par koppar och lite bidrag till körkortet som jag ska ta i februari (förhoppningsvis!). Inga hundprylar, men av mig fick Hugo ett ben och en leksak. :)
#1 Det låter som roliga julklappar 
Jaha då det fick jag speciellt glad blev jag över min nya Nikon kamera
Sen fick jag även presentkort på SF, Kläder, grejor till datorn, fickur, smink och massa annat :D
#2 Skönt med bidrag till körkortet det är ju så dyrt =/
Kan tänka mig att Hugo blev glad! Av mig fick Sheldon massa saker..leksaker och en tröja
Jag fick en flaska vin, sötsaker och film.
Ruby fick inget men eftersom hon nyss fyllt 1 år så fick hon fick nya ben att tugg på. Som födelsedagspresent & julklapp :P
Eftersom resan till Gran Canaria var en tidig julklapp så fick jag bara pengar till navelpiercing, pengar till shopping och en bok.
Och jag har ju inte någon hund (ännu), så blev det inga hundsaker.
Eftersom jag inte har någon hund just nu, så blev det inga hundsaker. Fick däremot parfym, lite porslin och småsaker såsom adressbok, ett par böcker osv.
Inge hundrelaterat
Men byxor, skrivare, pengar mm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3, Ja, det är skönt! Blev bara lite drygt 1500 dock, men jag är tacksam för allt jag får. 
Jag fick pengar som jag köpt masso av hundsaker för nu, sådär bra INNAN rean.. Fick lite reflex saker till min vovve, en jätte bra bok och kläder =-)
I hundväg fick jag och min pojkvän boken "Fredrik Steen svarar på hundfrågor", Ica Bokförlag, som jag inte vet alls hur den är, men det var nog mest en lite rolig julklapp då vi blivit med valp nu. I övrigt blev det en del leksaker och tuggben till hundarna. Och så kom ju årets sista nummer av tidningen "Härliga hund" strax innan jul med!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Pengar, en Starbucks-mugg som jag suktat efter ett bra tag, en kökshandduk, blockljus, ljusfat, tröja, glasskålar, choklad och en massa annat. Inget hundrelaterat konstigt nog iår.
Men ska nog köpa några hundböcker och sånt för en del av pengarna. :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag fick det mesta som jag hade önskat mig, så jag är såklart väldigt nöjd 
bland annat 8 böcker, stora akrylfärger 750 ml, målarknivar, ett staffli och skålar.
Inget hundrelaterat direkt, pengarna jag fick ska dock gå till valpköp.
- Mvh Emma

Jag fick inga hundgrejer men hunden fick ett tuggben i plast för tänderna, ett Nina Ottosson memory och en handduk i microfiber för tassar och mage när det är slaskigt.
Vi vet inte riktigt om han uppskattade rimmen på paketen men vi tror det. Det var i alla fall kul att öppna paketen, det syntes.
>>>Malum domesticum<<<

En metallapport, presentkort på Älvdalens Hundhälsa och Djurmagazinet, samt bidrag till "hundskor" (dvs rejäla vinterskor som man kan ha när man är ute med hunden).
En ask choklad fick jag också ;)
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag fick biljetter till MyDog & övernattning på hotell i göteborg i samband med mässan :D
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Häftigt. Det var en fin julklapp.
>>>Malum domesticum<<<
Inget hundrelaterat tyvärr.. fick en resa till Teneriffa i februari, zombieblod, en GrowUp svamp i plåt och 700kr i bok-presentkort! :D
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Fick inga hundprylar…, men av mig fick Greta två ben: ett rosa som skulle smaka tuggummi och ett brungul som skulle smaka bacon, gött tyckte Geta, God jul alla!!
Fick en mobiltelefon, pengar, smycken, manikyrset och en pyjamas bland annat. Hundarna fick egna presenter i form av två leksaker(gosedjur) var som uppskattades väldigt mycket! :D
Jag fick en värmefilt, harry potter-boxen i bluray, pengar, gyllene kvicken-örhängen, presentkort, smycken, parfym, en rolig almanacka med bilder på mina vänner och lite annat småtjafs. :) Jag fick ingenting till hunden men eftersom att jag fick pengar så kan jag ju köpa själv.
Jag fick en jacka,halsduk,vantar, Fila-skor som är varma o sköna o 3 par nya jeans . Jag valde detta själv utan ett par jeans som jag inte hade köpt om jag viste om att de var så dyra men men. Hundarna köpte jag varsning tröja till (stickade pippitröjor/täcke) sen lite ben o annat gott.
Min julklapp bestod utav ett par nya vinterkängor. Så nu hoppas jag att det kommer ordentligt med snö sen, så jag får användning för dem. 
22 ja du….. när kommer vintern? här är det grönt tillomed att jag såg en gullviva 5 dagar innan julafton
Kul att du fick ett par bra vinterkängor sånt har man nytta av i flera år 
Jag fick mest pengar, sen fick jag lite husgeråd (stekpanna, kniv, kökshanddukar, glassmaskin) två muminmuggar till min samling och så lite andra småsaker typ heminredning 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tyvärr inga hundgrejer då folk i min närhet vet om att jag köper hellre själv så jag får det jag vill ha :-)
Men i övrigt fick jag och sambon
Dubbelsäng
Barnvagn
Spjälsäng inkl täcke och kudde
Voksipåsar(åkpåsar)
Babykläder
Sängkläder till spjälsängen
Nappflaskor och nappar
Pengar till babygrejer
Själv fick jag
Mobiltelefon
Mousserat vin
Trisslotter
Lampa
Godis
25 Ska ni få barn snart, Grattis säger jag 
min hund fick tanborstar,tuggpinnar och en bädd.
det här är en hund sajt inte julklapps sajt!!!
#27 Tråden ligger i kategorin "Off-topic" = Utanför ämnet. Så man får även skriva om annat om man vill.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Åh ja det var en jättemysig jul med familjen och hundarna, vi åt gott, och lyssnade på blues/rock musik och bara umgicks. Jag hade inte kunnat haft en bättre julafton.
Jag önskar mig lite udda saker, men fick en stor marsvinsbur som pappa hade byggt själv och våra grisar verkligen stortrivs i den. Alice fick lite nya leksaker, biabädd och annat smått och gott. Men den största julklapp jag personligen fick och tycker bäst om var att hela familjen var samlad mer än så har jag inte önskat mig 
Av Sambon fick jag en vacker liten marsvinstjej som heter Mirra på 4år så hon är en gammeltant här hemma men världens mysigaste tjej. Men utöver djurrelaterade saker så fick man lite fickpengar, Vampire Diaries 2:a säsongen och strumpor.
#27 Det finns en Off-Topic kategori av en anledning. Dessutom frågade jag även om man fått något kul till hunden.
#29 Nejmen huu vilken söt liten dam!
Oni fick bland annat denna tuggrulle:
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#31 Där har han att göra ;) hehe

#26 Jepp, i februari är det tänkt :-)
#33 Grattis! :D inte långt kvar :D
31 OH det var inget litet ben
Oni ser rätt nöjd ut med sin julklapp med 
33, Kul då är du rund o go nu 

#34 Nej verkligen inte, har gått fort fram om man säger så
#35 Nästan lite för rund känns det som, går inte lika enkelt att träna hundarna ;-)
Vi vuxna köper inga julklappar tillvarandra.
Däremot så köpte jag en julklapp till mig själv - nämligen lilla valpen Polly som blev lagom leveransklar dagen före julafton