Vad gör hunden när vi är borta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, det är något jag alltid undrat över i alla fall..
Så jag beslutade mig för att filma när jag lämnade Ruff ensam hemma en längre stund, för första gången..
Och jag säger bara en sak.. STACKARS XOXIE!
Söta lilla Schäferpärla som bara går upp o lägger sig i sängen o vill sova bort tiden tills vi kommer hem igen.. Men icke då..
Filmen är ett par veckor (månader?!) gammal.. Och Ruff är runt ett halvår där på filmen.. Nu är han 11 mån.
Vad tror ni att era hundar gör när dom är själva?
**Har ni nån gång filmat dom för att se vad dom faktiskt gör?
**
(Filmen är snabbspolad, då den var en halvtimme lång - alltså så länge som jag var borta)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Oo stackars Xoxie. Vilken tolerans också, jag skulle ätit upp honom.
Har det blvit bättre nu? När han är äldre och kastrerad? Kanske fått träna mer?
Här börjar det bli dags att filma igen, men nu tror jag att det går bra för det mesta. Hon kan skälla väldigt mycket på ljud i trapphuset, även om det är värst när hon inte är ensam. Jag märker att hon ofta sover när jag kommer hem och att hon för det mesta har grejat med leksaker, mat, tuggben m.m. jag lagt fram. (Hon har en "ensam hemma-låda".)
Det har dock tagit ett tag innan hon kan vara lugn själv, längre stunder. Hon kunde ropa på oss långa långa stunder, skälla och yla, vanka runt i lägenheten, försöka komma in i rum som var stängda och suttit på hallmattan och väntat.
Men vi har gått långsamt fram och det har lönat sig.
Men som sagt har jag inte filmat på ett tag, utan tolkat tecken på hur hon verkar när jag precis kommit hem, vad hon har rört och grannarnas rapporter.
Jag har filmat min tik som inte klarar av att vara hemma själv . Ylar som ett tok och är jätte stressad "trodde jag" Varenda gång jag har filmat upp till en timme har hon bara legat och sovit och varje gång jag inte filmat har grannarna påstått att hon ylar, skumt och drygt för jag får inte tag i problemet
Men men rätt kul att se :)
Stackars tjej!!
Vi har aldrig filmat.
Har filmat men tja hundarna nu hunden får vara överallt (filmat 2 tillfällen ena båda ena bara Enja) iaf när båda filmades så gick stora hunden (Chanel) och först snoka först lite på storarumsbordet eftersom inget ätbart fanns så hoppa hon upp i soffan. Enja låg på mattan o sen oxå soffan. Filma bara Enja när hon vart ensamhund o hon försvann ur bilden hon gick säkert in i sängen o sov eftersom hon kom därifrån när vi kom hem. Men man hörde inget eller såg något.
TS har du filmat dom igen? Har Ruff lagt av med dumheten att rida på hanne, väldigt snäll tik måste jag säga.

Haha jag filmade mina hundar när Hicka var valp, tror hon var kring 6-7 månader gammal.
Anledningen till att vi filmade var för att soffan började få bitmärken och bli söndersliten, ja även allt annat som låg runt omkring också. Iaf, på filmen ser man hur äldsta hunden ligger så fint och lyssnar medans Hicka trampar lite och blir lite orolig. Hicka lägger sig till slut och när man hör på filmen hur vi kör iväg med bilen så blir äldsta hunden som förbytt!!! Det SKÄLLS, det ylas, det morras(lek), det springs runt, det hoppas upp i soffan, upp på vardagsrumsbordet, det BITS i armstöden på soffan, det leks med dom andra hundarna… Ja hunden som i vanliga fall bara ligger ner och är tråkig blev som en helt annan hund.
Både jag och min sambo fick oss verkligen en chock!

F.ö kan jag meddela er om att Ruff är kastrerad :)
Hahah stackarn. Ruff är helt vild ^^
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hahaha, ja gissa om jag fick en chock när jag såg detta.. Jag avundas hennes tålamod med skitungen, jag fattar inte hur hon orkar - att hon inte lackar ur rejält o typ.. Äter upp honom (som någon skrev, så hade även jag gjort det) 
Ja, det här va som sagt ganske precis innan han vart kastrerad - och han juckade mest på allt som gick att juckas på.. Han va så "översexuell"?! att det fanns inte.. Gick med snoppen ute hela tiden 
Nu har han lagt av med juckandet o även lugnat ner sig betydligt 
Ja, Xoxie är gudasnäll.. För snäll för sitt eget bästa!
Det man ser på filmen när hon säger ifrån (småhugger lite mot honom) är det mesta hon någonsin gör när hon blir arg/irriterad på honom eller nån annan hund.. Annars går hon bara därifrån.. Tyvärr!
Men hon blir bättre o bättre på att säga ifrån hela tiden, och varje gång hon säger ifrån får hon beröm, just för att hon är så jäkla dumsnäll som aldrig säger ifrån 
Nej, har inte filmat dom igen.. Hittade den här filmen härom dagen och klippte snabbt ihop den.
Nu har webbkameran på datorn (som jag filmat allt med) lagt av, och en ny webbkamera står inte högst upp på priolistan just nu, men så snart en ny införskaffats så ska här filmas så det står härliga till.. Är riktigt nyfiken på hur det ser ut nu.. Sisådär 5-6 månader senare 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag har aldrig filmat men jag är ganska säker på att Nelly sover mest hela tiden, kanske går en runda och kollar vart katten är och dricker lite för attsen gå och lägga sig igen som på natten.. När jag kommer hem brukar hon antingen komma yrvaken från sovrummet eller så vaknar hon inte ens och jag måste gå och kolla så hon lever. Hon kan skrämma livet ur en ibland..
Jag har filmat Hugo en gång, då låg han vid dörren tills jag kom hem igen, tror jag filmade ca 2 timmar. Han skäller alltid precis när jag går, men slutar ganska fort.
I början så skällde hon och gnällde extremt mycket och mina föräldrar tyckte så synd om henne. Men jag var stenhård redan då att man ska kunna lämna henne ensam några minuter i början så hon får lära sig. För ska man åka någonstans och ska vara borta en timme ska hon kunna klara sig själv.
Vi lämnar henne aldrig ensam så pass länge att det går till överstyr. Men nu har hon lärt sig. 1½ år är hon och säger ingenting, men när vi kommer hem så ser vi ingen ovanligt som hon gjort. Inget hon bitit sönder, ätit kattskit från lådan eller norpar saker från soptunnan på toaletten.
Vi tror och hoppas att hon iaf ligger och sover eller tuggar på ett ben :)
Våran oroliga/osäkra valp på 10 månader har inte riktigt lärt sig vara ensam hemma än, vi har börjat på allvar nu med att träna henne och filmat medan vi varit borta, 4/5 gånger har hon legat och smågnälligt, skällt lite lite, men ändå försökt lugna sig själv. Vi har henne i ett inhängnat område just för att vi inte vill att hon ska springa runt massa i lägenheten, hon brukar springa rundor när hon blir nervös, så vi tog bort den möjligheten. Däremot 1 gång så var jag ensam hemma och gick till biblioteket i cirka 20 minuter, när jag skulle kolla filmen så fick jag se att hon hade skällt lös under 80% av tiden. Svårt att justera om man inte är där…
Börjar bli tufft att aldrig kunna gå på affären utan att behöva lämna av henne hos farmor som bor 1 minut bort! :p
Kramar!
Sofia, Mike & Molly!

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Ruff jäävla skitungeee! x'D <3
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Intressant idé (om man kan hålla dem under uppsikt av kameran)! Vilket tålamod!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Men jösses, Ruff ser ju helt vild ut för sjutton
kan inte låta bli att skratta åt honom, men samtidigt imponeras av Xoxies tålamod.
Har aldrig filmat mina hundar, men har funderat på det hundra gånger, men blir aldrig av. Kanske man skulle göra någon dag. För skojs skull. Men jag tror dom sover när vi är borta för dom ser helt nyvakna ut och gäspar o sträcker på sig när dom kommer fram till dörren. Men det kanske bara är fejkat, vem vet!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hahaha jag fick mig ett gott skratt ^^
Jag har också filmat Klenod men vet inte riktigt vart den tog vägen. Får prova göra en ny kanske ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Haha, stackars!
Jag filmade för några veckor sen, trodde jag! För när jag kom hem var filmen typ 5 minuter lång :s Ska ta o göra ett nytt försök :P
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#18 Chilli kanske hade stängt av kameran 
#19 Haha, nae minneskortet blev fullt av endast 0 minuters provfilmning :P Går ta mitt 16 GB-minneskort nästa gång :D
Men mycket annat har hon ju hittat på ^^
#20 Haha okej ^^ ja gör så
#21 Oj, 20 minuter skulle det stå, inte 0. Hehe
Tintin är ju enbart i mitt rum och jag kan inte tänka mig annat än att han sover. Finns ju inte mycket annat att göra. Det enda som är stökigt i mitt rum när jag kommer hem är sängen. Åker jag tidigt är det nästan så att han sover innan jag går utanför dörren.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast