cavaliervalp 13 veckor.
Min valp springer ibland som en tokig fram och tillbaka ute. Han springer snabbt samma runda och ser inget utan är helt fokuserad på det han gör. Vad kan detta stå för, ska även tillägga att det har inte hänt något speciellt vid dessa tillfällen utan kommer bara plötsligt ibland.
cavaliermatte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är inte Cavalier en jakthund eller har förfäder/släktingraser som är jakthundar? Han kanske inbillar sig att han ser något i gräset/marken och jagar det.
Det kan ju också vara så att han försöker få utlopp på sin energi 
Motionerar du med honom? Förutom vanliga promenader då.
Om han bara gör det sådär helt plötsligt en stund kan det bara vara ett "valpryck". Många valpar gör så när de blir glada eller vissa behöver bli "uppjagade" för att få ett ryck :P. De bara sätter fart och springer runt och gör snäva svängar och ser helt tokiga ut. Men det är inget som varar så länge, utan de kan bara dra en veva och sen lugnar de ner sig :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Ja, vi går med honom rätt mycket faktist. Han älskar att gå på promenader. Men det kan kanske vara ett "valpryck" som han får kanske, för han lugnar ner sig efter en stund.
cavaliermatte.
Cavaliern har en del jakt kvar från sina förfäder, så det är inte konstigt att din valp kutar runt :)
Har en cavalier tik på 7 månader som är likadan,hon älskar att springa runt i full fart, springa efter harar och fåglar.
Sen är han ju bara valp, då har dom oftast mycket mer energi och blir rastlösa av att sitta stilla :)
PROMENERAR/motionerar?
En 13veckors valp promenerar/motionerar man inte med..
Jag skulle tippa på att han bara får ett helt vanligt "valpryck"!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Håller med övriga, låter som valpryck.

Jag har en cocker tik på 7 år som fortfarande får sådana ryck. Helt plötsligt kan hon börja springa fram och tillbaka som en galning.
Hon verkar tycka det är kul helt enkelt 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#6 Syftade du på mitt inlägg?
Håller för övrigt med #3, valpryck. Samma sak som kaniner och marsvin och andra djur, så kan de bara få för sig att hoppa runt och springa omkring för att de blir så glada 
Jag har hört att det kallas för "boxer-ryck" (för att boxrar tydligen gör det ofta) ett glädjerus med andra ord. Det är inte bara valpar som gör det. Mina föräldrars hund gör det fortfarande och han är 11 år…
Medarbetare på Hundar.ifokus
#10 Det kallas för mycket. Terrierryck är ett annat.
Min erfarenhet är att nästan alla raser får det :)
Eller bara ryck
Haha. Det är så gulligt när valpars öron fladdrar i luften när de hoppar runt som små kaniner.. 
#11 ja jag har också samma erfarenhet :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Låter som en glad liten valp som har valpryck :) Våran valp sprang oxå mycket som liten runt den lilla gräsmattan vi har runt runt rung som en stolle roligt hade hon o trött vart hon med :)
Pudelfnatt säger vi pudelägare o det går undan som bara den när de växt i kroppen bättre 
#13 och #12 Hundryck kanske är ett passande namn :P
Klart alla hundar kan få detta "ryck". Men vad jag förstått så får valpar det rätt ofta :P. Alla mina hundar kan få "ryck", Mozart som är 9 år kan få fnatt och dra ett varv på gräsmattan och han ser helt galen ut :P. Det kan kallas vad det vill :). Men då TS har en valp så skrev jag helt enkelt "valpryck" :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Min uppfödare sa alltid "Valp-damp" ;) Och ja, det är säkert vanligare i valp"åldern" men min grandis gör det fortfarande och han är över året…alltid lika kul när 60 kilo får för sig att kuta runt som besatt…
Ah, skräcken i omgivningens ögon ;).
Moa får såna där busryck då och då.
Hon kan få det kopplad ibland också
Men det är mest när hon är lös.
Och hon är 2 år i September.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
MAx är nio och får sådana ryck fortfarande :P
Vår 4 månaders valp får sånna när vi tränar:P
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*