Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2876 ggr
[iurochskur]
0

ett upp och ett ner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så bra på detta med när öronen ställer sig, om dom någonsin gör det. Men lilla Luna har nu ett öra upp och ett ner. Kommer det andra att ställa sig tro?

Banankaka320
0

Är det en puff? Tejpa dem isåfall, fick tejpa min nakenfis öron så dem skulle stå upp :)

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Japp det är en puff. Är det inte för sent och tejpa? Hon har varit tejpat förr hos hon som äger henne. Jag är bara fodervärd. Hur länge ska tejpen sitta?

Banankaka320
0

Jag minns inte hur länge min var tejpat men jag började tidigt, du kan ju testa att tejpa upp den en vecka eller två och se hur det blir.:)

Zebben
0

Hur gammal är hon?  När valpar/unghundar tappar tänder så kan öronen hänga på dem tills allt är klart i munnen.

[iurochskur]
0

Hon är 5 ½ månad och håller på och tappar tänder. Då kanske jag inte behöver tejpa?

Sophie&Segra
0

Jag är ju intsatt över huvud taget i rasen, mer än att jag tycker att Puffarna är gudomligt söta!

Men jag måste fråga, är det bara bilden eller har hon aningens stora öron? Skäms

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Banankaka320
0

#6 Kan vara pälsen :D

[iurochskur]
0

#6 Hon har stora parabol öron…är det inte bra för rasen?

Sophie&Segra
0

#8, Som sagt, jag är inte insatt alls i rasen - jag tyckte bara att hennes öron såg väldigt stora ut i proportion till hennes huvud Glad

(Det va absolut Inget illa menat, bara en undran. Själv har jag ju två hundar med för stora öron, så jag tycker ju bara det är gulligt. Men som sagt, en undran bara) Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[iurochskur]
0

#9 Jo öronen är ganska stora mot huvudet. Rasen har ganska stora öron. Sen vet jag inte om hennes är större än någon annan Puff.

Jag tycker med att stora öron är charmigt.

[Forest]
0

Jag tycker du kan raka ner pälsen mer på öronen, sen kan man få hjälpa dom att få upp öronen med tejp kan tänka mig att det är vanlig sårtejp man andvänder. Öronen är stora på denna ras vissa har som Luna ganska stora öron. Här har ni en oxå med stora öron men han är nakenfis :) (som ni ser har han ganska mycket päls men räknas som CCD ändå)

[Ronon-m]
0

Jätte söt är hon! Lite OT men även Ozzi har stooora öron, så jag tror rasen har det! Fast ozzi är ju inte renras, men nästan iaf :)

Zebben
0

Jag är inte insatt i rasen. Men jag tror Du kan ge öronen en chans utan att tejpa dem. Vid tandfällning som sagt så "tappar" de ofta öronen.  Men som någon sa, kanske ide att klippa ner henne på öronen för att ge det en extra knuff.

[iurochskur]
0

#13 Ja det kan jag. Ska trimma ner öronen mera idag.

[iurochskur]
0

Nu har jag trimmat ovansidan på öronen. Ska man ta i också?

[Forest]
0

15 Jag hade rakat både utsidan o insidan :) just för få örat så lätt som möjligt.