Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 12793 ggr
jollycox
11

stungen av humla

våran valp har blivit stungen av en humla alldeles nyss. Dom var ute på promenad och han hade klivit på den.
Finns det något man kan göra?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridaaaa
0

Bränd av en humla menar du väl? Det är inget farligt. Lillan hade en humla i munnen en gång, som hon spottade ut när jag sa till henne. Ringde och rådfrågade veterinär, dem sa att det inte är farligt, däremot ska man akta sig för getingar och bin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Oj råkade bli dubbla inlägg hehe

jollycox
0

Nej, stungen/stucken, humlor har en gadd men det känns mer som att den bränns, därför säger många att humlor bränns.
Okej då kan vi vara lugna.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridaaaa
0

#3 Kolla bara så att det inte svullnad, syns det ingenting och valpen är normal är det ingen fara alls :)
ok visste jag inte, alltid lärt mig att humlor bränns, där lärde jag mig någonting nytt :D

Sophie&Segra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min valp vart stungen/bränd av en humla igår, i ögonvrån - för han är så jädrans nyfiken o ska stoppa nosen i allt Tungan ute

Han har fått en liten rodnad, men det va allt - va jättenojjig att ögat skulle svullna upp osv, men det ser jättefint ut Glad

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[rightPAW]
0

Smilla blev stucken på ögonlocket, jävlar vad det svällde! Fick panik och trodde hon skulle kola vippen, men morgonen efter var det ingen svullnad längre Tungan ute