Bedragare i farten igen!
Redigerat av admin. Vill ni veta vem det gäller får ni skicka PM till TS.
Det är annonser från en som heter *******. Många vet vem hon är, andra inte. Hon föder upp "pitbulls" som inte är renrasiga, men som hon säljer som renrasiga. Hon reggar dom i sina egna register och skriver en egen falsk stamtavla. Hon har gjort det förut och nu är hon i farten igen.
Det är känt att några av hundarna som kommer ifrån hennes kullar har fått svåra sjudomar. Här är en av hundarna som hon fött upp som fick svår Demodex.
Tror det finns fler här inne som har mer info om hennes tidigare bakgrund.
Så irriterande att man inte kan få en sån här människa att sluta. Finns det något man kan göra egentligen?
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns inget å göra förutom å anmäla henne hela tiden efter som hon har avelsförbjud på vissa hundar osv.
Bara anmäla, finns inget annat å göra.

rebz om du inte redan gjort det så får du gärna lägga ut denna information på Blandrashundar också!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Detta bör varnas överallt på alla djurforum för sån där person vill man verkligen inte gynna. 
Jag ska lägga upp den på Blandrashundar nu direkt.
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

PMa gärna mej om vem det är
You can't spell Bitchy without Itchy
vill också ha ett pm om vem :)
Jag tänkte på en sak om det här med stamtavla. Lite o.t. men det känns som om jag inte stör budskapet i tråden ändå. Vår hund är en jämthund (uppfödaren har flera generationer jämthundar) men hon är inte registrerad och har inte stamtavla. När man berättar det för vissa ser de nästan ner på vår hund och man får en snäsig kommentar; "Jaha, så hon är inte en jämthund då?" Förvisso har vi inget bevis för att hon är en jämthund, men har man verkligen bevis för det om man har en stamtavla då? Säg att det t.ex. skett en tjuvparning, kan inte uppfödaren skriva in vilken av sina hanhundar h*n vill som pappa?
#7 Ja, man har bevis för att hunden är renrasig när man har en stamtavla. Där redovisas mamman och pappan, farmor/farfar, mormor/morfar osv. så att säga. Deras reg. nummer står med och det bevisar att de är reggade som renrasiga så att säga.
Jag tror inte tjuvparningar sker på det viset på en kennel, de är noga med hur saker och ting går till vid löp osv. En del har inte ens hundar av båda könen hos sig i kenneln. Tjuvparningar sker oftast mellan kanske två kompisar som har hundar och låter dom "leka" ihop.
Ja, jag vet att allt detta redovisas på stamtavlan, men finns det något bevis för att det som står där är sant? Det finns ju liksom ingen som står bredvid vid parningen och intygar att föräldrarna är de som står på pappret. Förutom uppfödaren då, som teoretiskt sett borde kunna ljuga.
Nej, tjuvparningar borde inte ske på en seriös kennel, men om det (hypotetsiskt sett) oturligt nog skulle hända att en tik parade sig med en hanne som uppfödaren inte önskade att hon skulle para sig med, borde inte uppfödaren kunna skriva en annan hane på pappret?
Jag vill gärna ha PM om vem det är vi pratar om här (Kvinnan med annonserna alltså) :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#9 Båda ägarna är ju med och det är lite svårt att skriva dit ett annat namn eftersom att det hela registreras i SKK. Om man skriver dit en annan hunds namn och ägarna till hanen som inte parats men som det står är pappan får reda på det så slutar det nog inte lyckligt. Det går ju säkert att göra DNA-test och se så att de föräldrar som står på stamtavlan är de riktiga föräldrarna.
Om det kommer ut att pappan på stamtavlan inte är pappan så vet jag inte vad straffet från SKK är. Men det skulle inte förvåna mig om det är avelsförbud.
#11 tror man blir utesluten ur skk, alltså då även avelsförbud :)
#12 Ja det är lite så jag tänker med. Så det är ju inte en bra idé att "fuska" med stamtavlan.

Rebz, du får gärna PMa mig om vem uppfödaren är då jag har en bekant som "funderar" på att köpa en pitbull.
Ja, just det. Ifall någon annan äger pappan lär ju den personen inte gå med på att "låna ut" namnet på en stamtavla. Så den risk som finns för fusk då är i så fall om uppfödaren äger båda föräldrarna. Alltså inte så stor risk för fusk då.