Japansk hund räddar vän
Mest tänker man på alla människor som har drabbats av skalven i japan, och inte så mycket på djuren - men här är åtminstone två hundar som blir räddade:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38243025:video-japansk-hund-redder-ven-i-n%C3%B8den.html
http://brisingasmycket.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken underbar film!
Jag blir väldigt berörd av djur som tar hand om och skyddar varandra.
Det påminner mig om det här klippet, på en katt som ser ut att försöka återuppliva sin vän.
VARNING! Filmen kan vara mycket upprörande!
Jag tycker tyvärr inte #0 film var underbar, utan sorglig att ingen människa kan hjälpa dessa hundar… man känner hur man själv önskar man kunde åka ditt och hjälpa dem :(
Och tänk alla små djur som sitter i burar och kanske svälter ihjäl? nej usch för såna här händelser, folk förlorar sina nära och kära, djur tar skada och dör, och människor jobbar för fullt för att hjälpa dem som finns kvar i nöd….
haha vad negativ ja känner mig :P
Filmen i #1's inlägg kan jag inte se - jag såg den en gång, och jag grät i tre timmar efteråt och får tårar i ögonen bara jag tänker på den filmen.
Det är den sorgligaste, finaste och mest kärleksfulla filma jag någonsin sett mellan två djur.
Usch, nu sitter jag o grinar igen 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#2 Men det stod i artikeltexten att de togs till någon form av shelter eller fosterhem. Så de som filmade kanske inte kunde hjälpa hundarna själva men kallade kanske efter annan hjälp.
Hade jag inte läst det hade jag nog tänkt som du.
Och självklart tycker jag att det är ofattbart vad människor och djur får råka ut för, men jag ser den här filmen som en ljusglimt. Djur står vid varandras sida och det finns underbara människor som hjälper djur och människor.
Kanske tycker du att jag är naiv eller så, men jag menar bara att jag blir glad över att höra och läsa om positiva händelser också.
Oj, såg nu att det va fel film - men om nån har sett hela versionen av det där klippet (i inlägg #1) så förstår ni vad jag menar!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#3 Samma här. Tanken var att jag bara skulle leta upp den eftersom filmen i #0 fick mig att tänka på den, men det blev så att jag såg en bit (filmen är över 4 minuter lång) och satt där och snyftade…
#4 ja jag läste inte, men vad skönt att dem försöker hjälpa djuren i nöd också :)
Såna här händelser är riktigt jobbiga och jobbigt att sitta här hemma och inte kunna göra nåt för att hjälpa :(
#5 Jag hittade inte hela versionen, men jag vet att jag sett den tidigare.
Jag hade också samma tanke, om att det var sorligt med dessa övergivna hundar, men läste följande i texten:
"Den ene hund, spanielen, har fået et foreløbigt hjem i et pensionat, mens den sårede hund bliver behandlet af en dyrlæge."
http://brisingasmycket.se
Skänker tankar till de i Japan!