Pumi uppfödare/kennel?
Hej jag skulle vilja ha hjälp utan att hitta någon som är pumi uppfödare eller någon som vet några bra pumi uppfödare, jag och min pappa har bestämt oss för att skaffa en till hund, och jag har varit jätte intresserad av Pumi och min pappa och tackat ja till att det är okej att vi ska skaffa en pumi men då blir det till sommaren 2011, men jag skulle bli jätte glad om någon kunde hjälpa mig att länka mig lite uppfödare eller kennlar som har bra och friska hundar.
Bennaz, Mahktez (stavning?), Akinnaz. Har fina välmeriterade hundar!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Finns det ingen klubbsida för Pumi? Där kan man ofta hitta de uppfödare som finns i sin närhet.
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Gill som äger denna kennel är helt underbar. Hon hjälper dig även vidare och hitta pumis på andra ställen en bara sin egen kennel via kontakter. Hon hjälpte mig i sökandet på pumi för över ett år sedan och hjälpte även en vänn till mig för några verkor sen:)
Lycka till, kul om pumin kommer ut lite mer det är ju en så underbar ras:)
Mvh Elin

Tack Elin för de fina orden. Självklart försöker jag hjälpa till så att de som är i pumi-köpar-tankar ska bli nöjda pumiägare. Det jag kan bidraga med är erfarenhet av pumi sedan 1984. Det är också en fördel att ha fler kennlar att samarbeta med. Det väntas fler pumikullar till vår/sommar 2011 hos olika uppfödare men go´vänner, ett par av kombinationerna har "smolk" med sig i stamtavlan. Men vänd er med förtroende till Maktez kennel, Skallabackens kennel, min kennel/Bennaz och dessutom tillkommer en kennel i januari-11 efter godkännande av kennelnamnet. Se även min hemsida http://www.bennazpumi.se där länkar finns till dessa samt annan trevlig läsning. Gott Nytt Pumi-år önskar vi alla från oss alla i Pumi-stugan

Oj vad kul att se "Dippa" En underbar hund på alla sätt och vis. Pappan till hennes valpkull var Odin. (Det är hans huvudbild) 8 st underbara valpar blev dom föräldrar till. Man kan följa kullen från födseln och framåt på min hemsida i "valpbloggen"