Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 905 ggr
Real
0

Vad har hänt med min HUND!!?

Hjälp, börjar bli väldigt fundersam här..
Är det så att hundar inte har ordentliga dregel körtlar från början?

Vaknade inatt av att jag låg i något riktigt äckligt och blött. Vart chockad men kände under eckos mage och lukta.. kiss var det inte! Vet inte varför men kände ändå efter i mungipan och herregud! de skulle jag inte gjort.. hela min hand vart full me slem..

Han har alltså ingen som helst kontroll över de just nu.. de blir stora slem fläckar i sängen när han sover och inte sväljer.. De går inte att torka bort för de sjunker in i tyget och ligger som en slämhinna längst upp. De är rätt så vidrigt!

ecko har aldri dreglat förut.. har tyckt de var super bra.. Men imorse sedan när jag åt frukost bara dröp de om honom. Och när han gäspar låter det som om munen har klistrat ihop sig av allt släm *smak* och så sväljer han .. å de kan jag tala om låter me vidrigt:P

vad har hänt med min vovve. kan inte umgås med honom utan att få en stor fin slämfläck i knät;) han verkar väldigt överraskad själv.. hände ju över en natt!

Anett
0

Kanske du borde ringa veterinären? Låter som att det kom ganska snabbt och då är det frågan vad som utlöst det. Kan ju vara en reaktion av något slag. Ring vet!!

lena1
0

Du ska nog ringa vet och fråga om råd i alla fall, nu vet ju inte jag men vissa hundar är ju mera dräggliga än andra, om det kanske kan ha med tänder eller nått att göra, har du kollat så det inte har fastnat något i gommen eller under tungan, pinne eller liknande?.

Berätta gärna hur det förlöper sedan…

MVH

Lena

Malin-A
0

Lusse drägglar inte så mycket men ibland mer eller mindre rinner det ju ur munnen på honom.. tycker att du iaf kan vänta tills imorrn eller på fredag att ringa vet. d kan ju gå över av sig själv eller iaf minska.. =)

Alex
0

Kan ju ringa veterinären och rådfråga i alla fall, eftersom det kom så snabbt. Tycker ju inte jag låter normalt i alla fall, men jag har inte så stor erfarenhet av dräglande hundar..:)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zebben
0

Har han stött på någon vårtidig padda/groda? Då får de en väldans dräggelattack.

Real
0

zebben: får dom? neeh inte vad jag vet om..

Alltså han äter ju upp pinnar titt som tätt och alla sina PLAST leksaker slintrar ner.. fick dra bort i rot bit mellan tänderna för några dagar sen.. och han låter väldigt konstigt ibland.. som om han har nått i halsen? (kickhosta) jag ska nog gå till hörnet imorrn och kolla med veten.. se om han har nått att säga först och främst.

Malin-A
0

hur gammal e han? tänkte på att tappa tänder men d har han kanske redan gjort??

Real
0

jaa hans tänder är redan tappade allihoppa:) grävde lite i munnen nu.. han har inget under tungan eller i gomen iaf. Men han var sjöblöt:S

Malin-A
0

ja tänkte nästan d.. men d kanske e nått som sitter i halsen eller nått då.. hmm d e så himla svårt sånt där…

Real
0

joo, de är väl svårt för veten att veta utan att kolla också antar jag.. och jag måste säga de.. men vi måste vara rätt snåla denna månad:S alltså om de fortsätter och verkar mystiskt ska vi naturligtvis kolla upp de. men väntar nog ett tag me de och ser efter..

Malin-A
0

ja så brukar vi me göra, så länge han inte har feber eller verkar ha ont utav att han drägglar så är det  ju oftast ingen fara.. blir det värre eller han får feber o han uppenbarligen e sjuk då är det ju en annan sak…

Real
0

ehm.. kom på en sak. Kan de vara lakritsen han fick i sig igår?? kan de påverka negativt eller nått.. vet inget om lakrits och hundar?

AlbaStiffler
0

Lakrits låter inte som världens bästa hundgodis… har ett svagt minne om att lakrits är giftigt för djur, vet dock inte i vilken mängd eller om jag minns fel. Men som sagt, visst kan det vara en reaktion på det…

lena1
0

vad som är bra om man misstänker gift är flytande kol, och en kontakt med vet…

Faxlin
0

Om han fått en reaktion på lakrits eller om han faktiskt lyckats snosa reda på en padda som är giftig så kan du hjälpa honom genom att bjuda på gröt. Det lindrar små vovvemagar och kan hjälpa besvären att ge med sig.

Sedan undrar jag lite vad han är av för ras. Har för mig att han har dreggel ras i sig. Och då kan det dyka upp bara så där faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Dreggelras! Gulligt!

Sitter här o ler, min gamle labbe hade nog massor av dreggelras i sig.

Faxlin
0

Skrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Han är väl en Amstaff och Dogo argentino?

kerstinjoh
0

Och en lite söt gris!

Ecko-grisen den sötaste vovve här i fokus!

Real
0

Hihi.. du får mig alltid att le Kerstin;)

Jaa, han är amstaff/ dogo argentino. Jag har för mig att amstaffen inte är en dregelhund men vet inte om dogon är de?
Iaf så kan jag faktist tänka mig att kanske lakritsbiten fastna någonstans och därav produserades all släm när han låg och sov. Inatt har de vart jätte bra.. visst de är mer än de brukat vara, men absolut inga slämhögar i sängen iaf:P

Åhh.. funkar gröt? vilken tur att jag gav honom resterna av min gröt igår då:) havregryn iof.. men vet inte, kanske funkar med alla sorter? Grodor tror ja inte ens finns här.. men som sagt, tror de kan vart lakritsen

tro inte att jag går och ger honom de nu bara:P jag tappa en på golvet (en liten pingvin) och han sprang fort som fan! sen smacka han som tusan och de lät som han inte fick bort den. men när ja kolla såg ja inget.

kerstinjoh
0

Klart han måste skynda sig ett ta godisbiten, när matte inte vill bjuda!Skrattande

Real
0

haha jaa.. jag vet inte vad de är. Tror han har nått för lakrits.. han gnäller så fort jag öpnnar burken:P (sådan matte sådan hund)

Malin-A
0

haha ja o lakrits har ju en tendens att fastna i tänderna.. =)

ja ecko grisen e så himla söt.. kanske borde kidnappa han =P