Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1932 ggr
[helenal]
0

fyllegybbar med hund?

Alltid ser jag fyllegubbar som går på stan ha en hund. Oftast en stor hund, och hunden är väldigt lydig och allt,men ändå på nått sätt tycke rjag synd om hunden som får ara ute i kylan..

[helenal]
0

jag menar fyllegubbar

Faxlin
0

Fast det är nog rätt synd om fullgubbarna med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[helenal]
0

mja… det  eju deras eget val…

TinaH
0

inte alltid! :-)

så länge hunden inte r vanvårdad så spelar det inte nån roll vem som håller i kopplet.
Oftast så brukar en alkis ta hand om sin hund på ett jätte kärleksfullt sett.  

Det är värre med knarkarna, dem har ingen koll på vad dem gör, oftast….

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

Nej inte alltid. Många gånger blir de hemlösa och måste supa för att hålla värmen. Oavsett vad folk tror så värmer spriten innifrån och har man ingen värme utifrån så behövs den invändigt.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

ehm jag kan inte försvara alkisar, alkoholister och knarkare är ju likad ant i stort sett, de vet inte va de gör och det e beroende framkallande. Vissa alkoholister är faktiskt riktigt obehagliga. Jag tror inte prcis dem tar sina hundar till veterinären o badar den, de flesta hundarna se faktiskt rätt smutsiga ut. På väg hem från jobbet såg jag en hund lika utanför hemköp utan koppel, hans ägare (alkohlist) var där inne o köpte öl och beteede sig oacceptabelt. Hunden låg där ute o frös:(

[helenal]
0

Jag kan inte stava idag. med lika menar jag att en hund låg;)

[helenal]
0

Man kan inte dr alla över ne kant, men om man bara sett fullegubbar med vanvårade hundar.. vad ska man tro då+

lisette
0

jag har då sett hundar som enbart är där för att skydda sin ägare. vi satt på centralen i danmark, en kolsvart jycke gick runt. han flydde alla som kom gående med kryckor. mannen som ägde hunden frågade om vi ville köpa en tidning för hemlösa. hunden var rädd för hunden, kröp undan och gick på behörigt avstånd. sorligt att se, så sorligt att jag började gråta.

Karmatarerskanise
0

Jag tror alkisar i det stora hela verkligen tar hand om sina hundar i den mån det går. Alkisar och pundare är inte samma sak. De två olika beroendena ger olika beteenden. Alkolister brukar ofta bry sig mer om saker än vad pundare gör.

Jag har sett många alkisar som är trevliga och tar hand oim sina hundar. Och att hunden fryser utan affären gör den faktiskt även om ägaren är nykter ;)

-mmk-
0

är pundare samma sak som knarkare?

jag och mamma går ibland igenom centrum när vi går promenader och i vintras så satt en liten hund utanför en resturang medans ägaren satt och spelade spel på en sån där maskin och drack öl.. säger bara en sak … jävligt egoistisk ägare

[helenal]
0

ne du om jag va nykter skulle inte jag lämnat min hund lös utanför affären!!!

Karmatarerskanise
0

#12 Hur hade du gjort? Tagit med den in?
Tycker du man är en dålig ägare om man låter hunden vänta utanför affären?

[helenal]
0

inte dålig ägare, men jag skulle inte gjort de i vilket falll. Kanske en stund men hundne va där ute i en halvtimme(jqg va ui affären) och han hade inget koppel och sånt..

Karmatarerskanise
0

Självklart gör en hundägare med en väntande hund sina ärenden snabbt. Men så länge hunden sitter still o väntar kräv inget koppel. Eller?

TinaH
0

min hund kan jag ta med upp till affären i bland. bara bra passivitets träning, dem 10 minuterna han sitter där.

och för det så är man ingen dålig ägare.

Mvh TinaH

[helenal]
0

men vem har sagt då´lig ägare`?Jag menar  inte att alla fullegubbar e såna,men jag tyckte det var taskigt mot hunden att han satt ute i regnet en halvtimme medans hans ägare var otrevlig och kunde knappt stå!

Faxlin
0

Det finns självklart de alkolister som inte är lämpliga hundägare, jag säger inte att alla alkolister är bra hundägare. Så ni inte tror det. jag säger baraatt man kanske inte skadra alla över en kam. Om vi kan låta människor (alkolister är faktiskt sådana) ligga ute dygnet runt, vad gör att vi förfasar oss över att de har en hund med sig. Jo, hunden fryser. Men det gör människan också faktiskt. Oftast så klarar alkolister med hund sig bättre då de är duktigare på att fixa skydd för hunden än vad andra är att fixa till sig själv.

Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Dessutom finns det mååånga "vanliga" människor som har hund fast de aldrig borde få komma nära en. Rötägg finns bland alla tyvärr-

Faxlin
0

#19: Kan bara hålla med.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

okej.

edqvist
0

det kan ju vara det enda bekantskapskretsen de har…men behöver inte vara så…det brukar synas på hunden

bejtedejte
0

#3, det är deras eget val att vara "fyllgubbar"?? Då har du verkligen ingen koll på vad det egentligen är för folk som är uteliggare/alkoholister och varför de är det.. Fy vad ledsen jag blev nu.. :(

[helenal]
0

visssa har haft det jobbigt i sitt liv,med familj o.s.v men arför ska man börja dricka för de,när det finns hjälp man kan få? nej bli inte ledsen det var inte meningen.

Karmatarerskanise
0

#24 Läs på lite snälla du. de som bli alkisar PLANERAR knappst det. Uttala dig inte om sådant du inte känner till för det kan göra folk riktigt arga! Förresten hör detta inte till HUNDAR ifokus

[helenal]
0

herrregud va folk blir sura här!! jo det gör det visst det om fullegubbar som har hundar!!! jag emnade inte att ngn skulle ta ill aupp, jag menar inte alla! den personen jag tänkte på var just den gubben jag såg i affären o den stackars hunden. men givetvis är inte alla såna. snälla ta inte åt er så mcket.

[helenal]
0

jag menade inte att "såga" dem som är alkoholister,min farfar 'r alkoholist så jag vet vad jag talar om. men förlåt om folk missförstod, jg syftade mest på den stakars hunden jag såg ligga ute i regnet. men självklart har jag sett alkoholister som ahr hundar som har skött det bra också. förlåt om ni blev ledsna va inte meningen. Nu skriver vi inte mer om detta! men förlåt mig.

Faxlin
0

#25: Då inlägget började om hundar till alkolister så anser jag visserligen att det hör till hundar.ifokus. Det handlar ju om hundar. Sedan att det tog vändningen att bli om alkolister var väl en urspårning i sig. Något som ofta händer i trådar som berör.
Men nu har helenal skrivit hur hon menade och förklarat sig och bett om ursäkt om någon tog illa vid sig vilket inte var hennes mening från början. Så nu kan vi nog släppa det här. Eller vad säger ni?
Mvh ÅsaF Medarbetare på hundar.ifokus

Audiatur et altera pars

TinaH
0

Jag tycker Tant Åsa kom med en utemodentlig idé! Flört

Det äri nte ofta hon får sina 2 grå att sammabeta, men nu har hon lyckats! Glad

Helanal har bett om ursäkt, ämnet ballade ur, och hon har bett om ursäkt om någon tog illa vid sig, vad mer kan hon göra?
Inget.

Så släpp detta nu!

Skrattande

Mvh TinaH

Faxlin
0

haha, mina två små grå har haft en ovanligt bra dag. ;-)

Audiatur et altera pars

Gyllan
0

ja tycker synd om dom ! men tänk sånna där kamphundar då¨,, ägarna=knarkare dom är avlade för att slåss och döda varann.. och man satsar på vem som vinner och dom gör dom arga för att döda och de är blod överallt ! fy f*n va hemskt ! de är ju lixom inte dom som kanske är arga,, dom har blivit så, : / :(

TinaH
0

har du inte tänkt alls då?
Sovigt hela dagen?!? Oskyldig

Mvh TinaH

TinaH
0

Vi är så himla snabba idetta land att stoppa in folk i fack!
Varför?
Varför är vi idetta land sånna att vi generaliserar alla för?

gå inte ifrån grundfrågan.

MVH
Tinah
Som snart blir sur

Mvh TinaH

[helenal]
0

förlåt mig! vill be om ursäkt till alla som tog illa vid sig, inte min mening att skapa oense och att folk e sura på mig! JÄTTE STORT FÖRLÅT ALLA GOA HUNDMÄNNISKOR!! ni är underbara!

lisette
0

hund utanför affären? aldrig i hela mitt liv. när vi bodde i malmö så tog vi aldrig med hugin till affären. risken för att hunden skulle stjälas var alldeles för stor.

[helenal]
0

Det är förvövrigt tur att inte någon på denna tråd sitter i någon större beslutsfattande position för det är precis såna åsikter som tillåter individen att i ena fallet fatta ett livsavgörande beslut och sekunden senare dra med sig andra i fallet. Vad det gäller oss människor så blir det ända avkallet pengar i form av världens högsta skatter men i hundars fall så blir konsekvensen att en labil person dagligen handskas med sitt liv.

Jag tycker man skall ta sådana här saker i beaktning innan man uttrycker i sakfrågor.

Därmed anser jag tråden avslutad, och det beslutet fattas enhäldigt av mig i detta overhört empatiska forum.;)

Mvh David.B

Karmatarerskanise
0

den var redan avslutad!

[helenal]
0

jag vet,men min kille ville skriva:/ fast jag sa att den var avslutad!

Karmatarerskanise
0

Be honom öppna ett eget konto om han känner för att skriva då. Alltid kul med fler medlemmar.

[helenal]
0

hehhee. ska framföra detta förslag;)

Wikstr_m
0

Dom flesta alkoholister med hund har sådan pli på hunden att hunden lyder minsta vink. Och det beror oftast på att hunden har fått så mycket spö för minsta fel.. Hunden vågar i sin tur inte göra något utan att vara rädd för en spark eller en smäll.

kerstinjoh
0

#41 Det var en mycket grov generalisering! Och en mycket fördomsfull generalisering!

Inte värd att kommentera mer.

Malin-A
0

#41 detta gäller absolut inte alla alkolister ska jag säga dig, bara för att 1 kanske gör d så betyder det inte att alla gör d.. dem flesta alkolister ser sina hundar som deras bästa kompis o gör allt för dom…

Wikstr_m
0

Nej, jag kanske formulerade mitt inlägg lite dåligt. Och jag menar absolut inte med att dra alla över em kam.

Wikstr_m
0

Vad menar du med- "Inte värd att kommentera mer."? Som jag skrivit, jag kanske formulerade mitt inlägg lite dåligt och ber om ursäkt för det.

Malin-A
0

ok, d kan alla göra, inte alltid lätt att skriva i text hur man menar.. =)

Wikstr_m
0

Nej det är sant, det är inte alltid lika lätt att föklara i text som det är att prata.Generad

Malin-A
0

mm jag har jätte svårt för att formulera mig så ingen ska missuppfatta vad jag skriver.. =)

kerstinjoh
0

#42 läs #36

Wikstr_m
0

Då borde man ta och slänga den här tråden eller sätta skriv-stopp. :)