Pris för hundpromenad?
Hej!
Jag har hittat en hund som jag troligen ska börja gå ut med om dagarna 1 vecka i månaden. Vad tar man för pris för detta per dag?
Ägaren hade tidigare haft någon som tog 50 kr/dagen men jag känner att det e lite lågt men jag vet som sagt var inte vad som är lämpligt.
Så vad tycker ni? Vad brukar man ta för att få sin hund rastad mitt på dagen?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Det beror väl på en väldig massa olika saker.
Hur långt ska du gå och ska du göra något mer än att gå med hunden? Träna/aktivera eller motionera t ex? Hur långt/besvärligt är det för dig att ta dig till hunden? Var bor du, d v s storstad, småstad eller landsbygd? Priset på hundrastning styrs ju, liksom allt annat, av tillgång och efterfrågan. Jag tror att människor i storstäder är mer benägna att betala.

Då jag rastat eller varit dagmatte till andras hundar så har jag alltid tagit 50kr per dag oavsett om jag haft hunden hos mig en hel dag eller bara rastat den 1 timmer mitt på dagen och oavsett storllek på hunden och även om jag hjälpt ägaren med träning av olika saker.
Då man som privatperson väljer att vara hundrastare eller dagmatte/husse så tycker jag inte man kan ta allt för mycket betalt utan endast en symbolisk summa, väljer man däremot att starta företag där man erbjuder dessa tjänster kan man ta mer betalt. (min åsikt)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag tar 100:-/dag när jag har min daghund här. Men hon kommer kanske 3gånger/månad och det är bara för att hon ska få leka av sig med mina 3 hundar och gå rejält i skogen osv. Dom har inga direkta behov av dagmatte efter som husse tar med henne på jobbet annars.
Skulle jag ha en hund varje dag hade jag inte tagit så mycket, det skulle ju bli svindyrt för hundägaren. Så 50:-/dag tycker jag är helt okej om det sker regelbundet.
En kul sak… När jag annonserade efter dagmatte till mina hundar för 8år sen så var det en tjej som ringde. Hon ville ha 10 000:-/månad och talade om att hon inte var ett dugg intresserad av hundar, men hon var arbetslös och behövde pengar! Hm, hur mycket måste man tjäna för att man ska ha 10 000:- ÖVER/ månad för att betala till hundvakten?? 
När jag var dagmatte i sommar fick jag 120 kr/dag (hade hunden sammanlagt ca 9,5 timmar/dag). Ägaren föreslog själv summan.
Nu ska jag förmodligen snart vara dagmatte åt en blandis, dock under andra villkor eftersom att jag kommer åka upp och vara med hunden i endast ca 3 timmar under dagen. För det får jag 100 kr/tillfälle och summan var ägarens förslag.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Min dagmatte tar 70 kr om dagen för att passa min hund. Det är allt från 2 timmar om dagen till 7 timmar, beroende på mitt schema. Men jag väljer ändå att lämna henne där än att lämna henne ensam hemma då jag har ett par timmar i restid utöver de timmarna jag har i skolan. Jag fick ett lägre pris eftersom jag är student, de andra betalar 100 kr/dag. Hon har 4 hundar hemma om dagarna.
#3, det är goa svarta pengar det
. Är det någon som vill lämna sin hund här för 10 lakan i månaden så är ni så välkomna. Och då är det vitt!
Dubbelpost…

Jag passade en hund varje vardag i månaden i 7 timmar varje dag och tog 1000kr i månaden, va det för lite eller för mycket? kanske lagom?
#3 Jag tror jag dör av skratt här :-) Vad hittade du för snorunge :D
#8 Du kunde lagt på 500kr till.
Ts, Om jag var du skulle jag sikta mig på 60kr per promenad men först fråga henne vad hon är beredd att betala dig och säger hon 40 så säger du att d vill ha 60. Men säger hon att hon ger dig 100kr per promenad så insistera inte på längre utan tacka bara o ta emot =)
När man gör affärer får man inte vara dum :-) Men säger personen att du får 100kr så kan du ju säga att det ärbra och sen säga att du ska se till så hunden får det riktigt bra och kanske erbjuda något, tillexempel säga att du kan tänka sig att gå en extra timme med hunden eller kanske lämna tillbaka hunden till dörren om du inte brukar göra det eller, vad som helst, så att hundägaren känner att du är tacksam för pengarna, för 100kr är mycket för bara en promenad egentligen =)
60-65kr för en 75min promenad är lagom! Får du lägre än 60 så är det ju faktiskt med tanke på hur mycket det betyder för hunden att få komma ut på en promenad om ägaren ska vara borta en längre tid än vad hunden får sitta ensam eller klarar av att vara ensam.
#6 & #9 Ja helt sjukt, jag blev faktiskt arg! Så här gick samtalet ungefär:
-Ja det är Lina.
-Hej jag ringer på annonsen ang hundvakt.
-Hej!
-Hur mycket hade du tänkt betala?
-Hm, det har jag inte funderat så mycket på. Jag pluggar så jag kan inte påstå att jag är rik.
-Nä hä, inte jag heller, har precis blivit arbetslös.
-Okej, men då är du ju hemma mycket, det är ju bra om du vill ha hundarna på dagarna!
-Nja, jag gillar ju inte hundar jätte mycket, men behöver som sagt pengarna.
-Öh okej (lätt förvånad). Vad hade du tänkt dig för ersättning då?
-10 000:- i månaden.
-Skattade pengar? Vet du hur mycket jag måste dra in för att bara kunna betala dig 10 000:-?? Det kostar 1700:- att ha hunden på hunddagis!
-Mm, men jag måste ju leva jag med!
-Nej tack! Glöm det!
Haha ^^ 10.000 kr tjejen var en knepig typ.
Hunden ska jag åka till mitt på dagen för en kortare promenad vissa dagar o andra dagar ett par timmar i skogen o lite träning o så. Lite beroende på vad mitt schema tillåter den dagen.
Men utifrån vad ni har sagt så känns 50 :-/dag lagom. Jag gör ju inte detta för att dra in en massa kosing utan för att jag verkligen vill hålla på med hundar men inte har möjlighet att skaffa en egen just nu.
Tack för alla svar! 
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Detdär måste du få med på tjuvlyssnat.se =D hahaha helt klockrent ! Vilket skämt!
#10 Ja jisses, tänk om man kunde få så bra betalt
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#12 Vad är det för sida? Måste nog kolla den
50 kr tycker jag låter som en jättebra summa.
Betalning tycker jag beror lite på vem som frågat också. Är det hundägaren som frågar för att den behöver en dagrastare så kan det vara värt lite mer, men är det dagrastaren som ber om att få rasta hunden så är det värt mindre, eventuellt ingenting mer än nöjet då rastaren förhoppningsvis frågat för att den har ett hundintresse;)
Tango: Haha kan man få 10 000 som hundvakt så ska jag nog satsa på det haha det är 4 000 mer än jag har i hel sjukpension ju 
*räknar lite snabbt* 4 000 extra/mån ger 48 000/år.. efter 4-5 år kan jag köpa mig en villa kontant här i samhället;P
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det är plus 10 000:-. Svarta pengar du vet! Och så kan du väl ha sisådär 5-6 hundar = 50 - 60 000:-. Undrar just varför ingen har tänkt på det!
det är en sida som samlar historier som folk berättar om saker dom har hört, eller just dethär som tillexempel denhär tjejen du råkat ut fr som ville ha 10 000 i månaden fr o rasta din hund. helt ogenomtänkt och korkat :D du måste kolla siten själv för o förstå :D