hund som biter sönder allt
med jämna mellanrum får vi passa grannens hund zelda. zelda är helt hopplös med att bita sönder allt. lämnar man ett bröd på bordet så stjäler hon brödet och äter upp allt…
jag tror att problemet handlar om att hon är bortskämd med att få följa med överallt, när hon inte får det sedan så blir hon rastlös och uttrycker sig så.
nå, till mitt problem.
ägarna till zelda fick låna ett tikskydd av mig, som zelda bet sönder. de fick låna en munkorg - som hon bet sönder.
nu förra helgen passade vi henne igen. då hade hon tuggat i sönder ett reflexhalsband till mina hundar.
jag struntar i att hunden biter i mat osv, men när det är saker som jag behöver använda till mina djur blir jag faktiskt lite sur.
problemet är då att jag inte har fått ngt nytt tikskydd eller munkorgen. reflexen sa ägaren att hon skulle sy… hmm jag vill inte ha ett hopsytt reflexhalsband. jag vill ha ett helt halsband som fungerar!
hur säger man snyggt till sina bästa vänner att de får ersätta de sakerna som zelda haft sönder?
vill inte låta som en surkärring. men det är ju enerverande att sakerna bits sönder. allra helst när det gäller reflexerna. jag är jättenoga med att reflexer på hundarna sen min ena hund blev påkörd och inte hade på sig sitt blink halsband.

Om det är dina bästa vänner så tål dom en tillsägning att betala, å andra sidan vänner ska köpa nytt utan tillsägelse.
Lycka till.
mvh cecilia

Ja jag anser att de borde veta att man ersätter det ens hund förstör. men har de missat den biten så måste du säga till dem. Man är inte en surkärring för att man påpekar att man behöver grejerna som deras hund bitit sönder.
De får helt enkelt ta att du vill ha betalt. Och ärligt är de dina vänner blir de inte sur. Är det dina bästa vänner så kommer de nog till och med skämmas för att de inte tänkt på det själv.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nämde det för sambon igår. sen när grannen kom o skulle låna ngr spel sa han åt henne att vi behövde grejorna tillbaks. hon skulle köpa sa hon.. :D