Hundar iFokus

Hundar

Etikett: trÀning-och-inlÀrning
LĂ€st 4223 ggr
akki
0

Dagis med ceasar milan metoder

Hej! Jag har lite funderingar som jag skulle vilja bolla lite med er sajtmedlemmar đŸ™‚

Eftersom jag pluggar och ibland har lĂ„nga dagar behöver jag ibland lĂ€mna min hund pĂ„ dagis. Hunddagiset hon gĂ„r pĂ„ Ă€r uppbyggt sĂ„ att hundarna gĂ„r i olika flockar tillsammans baserat pĂ„ vikt och kön, de sitter alltsĂ„ inte i boxar. TankesĂ€ttet pĂ„ dagiset Ă€r ocksĂ„ helt uppbyggt efter ceasar milan, Ă€garna dyrkar honom som en gud och anvĂ€nder sig av och har lektioner i hans metoder. 

SjĂ€lv Ă€r jag inte sĂ„ förtjust i ceasars metoder, jag anvĂ€nder dom inte sjĂ€lv och vill inte att nĂ„n annan ska anvĂ€nda dom pĂ„ min hund, dĂ€rför Ă€r jag tveksam till att ha min hund pĂ„ just detta dagiset. 

MEN, min hund verkar trivas jÀttebra. Visst, hon rusar inte in pÄ dagis och Àr vÀldigt glad nÀr jag hÀmtar henne men det beror nog mer pÄ "mammigheten". Jag har provat att ha henne pÄ att annat dagis som hade ett annat upplÀgg med boxar men det var helt misslyckat, hunden fick panik sÄ fort hon insÄg vart vi skulle och kunde inte vistas ute med de andra hundarna utan att försöka rymma.

Hur skulle ni ha gjort? Tycker ni att jag ska lÀmna henne pÄ dagiset med (enligt mig) felaktiga metoder dÀr hon trivs eller ska jag ta henne till ett dagis med bÀttre metoder men dÀr hon inte trivs?

(Admin fĂ„r gĂ€rna flytta inlĂ€gget om det har hamnat i fel grupp đŸ˜‰)

VildaVittra
11

Jag skulle ha hunden pÄ stÀllet dÀr hon trivdes utan tvekan. Allt CM gör Àr ju faktiskt inte fel och Àven andra metoder (som anses mjuka) kan missbrukas.

Hur förberedd Àr du egentligen för krig, arbetslöshet, brÀnder eller sjukdom? LÀs mer pÄ Prepping iFokus

Sugar Mist
2

Om de inte anvÀnder metoderna pÄ min hund utan att frÄga innan(och respekterar ett nej) och hunden trivs och det verkar fungera sÄ varför inte?

-

Fridaaaa
0

SKulle ha dÀr hunden trivs.