Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1277 ggr
Arashi
0

hundbråk

i en situation där 2 personer har släppt i hop sina hundar för att leka, fast istället blir situationen spänd och den ena hunden flyger på den andra, bråket stoppas snabbt och den ena hunden fick ett litet skav/riv märke, men var förövrigt var de ingen fara och behövde inte tas till veterinär.

Kan denna person pga. bråk mellan dom båda ägarna ett halv år senare hota med att anmäla denna person för att dennes hund gav den andras ett "riv sår"? det är väl bara om hunden måste tas till veterinär som hunden som orsakade skadans ägare måste betala? eller är jag helt ute och cyklar?

woopwoop
2

Tror inte det skulle bli något av en sådan anmälan faktiskt.

CissiD
1

Allt jag hört är vetrinärkostnader för skador. Sen tycker jag de låter väldigt konstigt att hota om anmälan så långt efteråt. De måste ju finnas några bevis för anmälan och rivsåren borde ju vara borta vid de här lagat. Varför vill personen anmäla nu?

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

VildaVittra
5

Nej, jag har svårt att se att polisen ens skulle orka lyfta pennan för den anmälan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

FjantYoda
1

Tror bevisningen blir väldigt svår att genomföra av den som anmäler i och med att det aldrig är dokumenterat av veterinär.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Arashi
0

personen har tydligen tagit bilder på riv såren/et detta hände min kompis men jag var med och såg vad som hände, och vad jag kunde se så hade inte hunden några skador. Efteråt  gick dom en promenad tillsammans och sedan fick hundarna fortsätta leka med andra hundar, (inte varandra) och fortfarande ingen syn på skador eller men. Personen som har denna hund värkar vara lite speciell-jag ska inte uttala mig så mycket för jag känner inte personen och de är inte jag som har pratat med henne, men dom har tydligen skrivit en massa saker på Facebook till varandra, och nu påstår hon att min kompis pratat skit om henne (hon har berättat om bråket och vad personen har skrivit till henne på FB) till andra och hotar att anmäla henne, om hon inte skriver en ursäkt på Facebook gruppen dom är medlemmar i… detta är bara rätt larvigt enligt mig, men när hon börjar prata om anmäla så börjar man ju undra lite… och vad ska man svara när dom skriver ett sånt meddelande..

Arashi
0

självklart betalar man om det skulle ha blivit några veterinär kostnader, men när vi inte kunde se några sår och hunden värka må bra +efter fortsatt kontakt, så tycker ja de verkar konstigt

VildaVittra
5

#5 Alltså, vi bor inte i USA om personen nu tror det, här stämmer man inte bara civilrättsligt så där för att få skadestånd, utan man får i princip inte ut mer än man lagt ut. Har hon inte lagt ut något, så vad tror hon att hon ska få?

Jag skulle bara ignorera människan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1

Polisen skulle nog svara anmälaren att de har större saker att utreda än att agera som någon slags hämnd 6 mån efter en händelse som inte har några bevis som ex veterinärskostnader, vittnen eller fotografier av händelsen/sår m.m.

Låter mer som tomma hot från en som inte har något annat att komma med, bara att ignorera =)

Lord Vulcan
1

Har svårt att tro att det skulle bli något av det.

vallhund
1

#6 Man skall aldrig betala någonting, man skall hänvisa dem till det bolag man har si hemförsäkring i.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Arashi
0

#7 #8 haha, de har ni nog rätt i x) personen är nu blockad och ignorerad =)