Inköpslista valpköp.
Hej!
Jag kommer att skaffa en liten valp snart och undrar vad man ska ha köpt när valpen är hemma?
Kom gärna med massa tips! :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Följer..
Sele (tycker det är bättre än halsband) & koppel
Bädd
Mat&vattenskål
Några bra leksaker
Mat (samma som uppfödaren till en början)
Ev valphage (jag körde med kompostgaller)
är väl det jag kommer på nu, det mesta köper man i för sig innan valpen kommer, brukar ha sånt förberett innan 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Medicinskt kol och sparris.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har inte läst vad de andra har skrivit men här kommer en lista på grejer som jag köpte när jag hämtade min valp till sommaren iår. Leksaker, jag köpte ett mysigt flätat tygben och så några bus leksaker. Godis+foder Mat/vatten skålar Någon liten mysig filt En bädd/korg Koppel+halsband/sele Bajspåsar Tuggben Spårlina/långlina Bur/bil-sele Jag köpte även en fästingplockare eftersom att jag hämtade honom vid sommaren. Ja, det var väl det mesta som jag köpte.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
En räddare i nöden är Blodstopp som finns att köpa i djuraffär. Det är lätt hänt att klippa i pulpan när man inte är van!!:)
Och som de andra säger, många bra tuggleksaker, bilbur, first-aid-kit och filtar samt bunkra upp med bra torkpapper o något bra medel (vi använder oss av MR muscle) som man kan torka upp kiss om det råkar hända inne!
Klotång kan jag inte se att någon har skrivit. En handduk som du inte är rädd om och som du kan använda för att torka hundens tassar efter en promenad i regn eller slask. Schampo kan vara bra också. Man vet aldrig vad som kan hända. Rätt var det är har hunden fått något i pälsen eller fått diarré tex. Det är inte ovanligt att en hunds mage blir orolig vid flytt. Jag vet inte vad du ska skaffa för hund, men en borste kan eventuellt vara bra att köpa.
Mycket tuggsaker i olika material. Tuggpinnar och ben. Det är mittbnästa tips vi hade köpt men alldeles för lite. Vår lilla kille hade jätte stort tuggbehov. Sen de som de andra skriver är bra att ha. Gärna typ kompostgaller eller grindar åå du kan skärma av hemmet. De gäller att ha koll på vart de är så de inte gnager på en sladd eller testar slicka i ett eluttag( min valp va nära på att göra de. Hann tack och lov stoppa honom) Sparris och kol är definitivt något ja önskar ja köpt in innan ja behövde de. Valpar försöker smaka på allt och speciellt de de inte får äta. :) Lycka till med valpen!
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
#7 sparris och kol, vad ska man ha det till? :-)
Om valpen äter något den inte USA. Tillexempel så svalde min en glasbit när ja inte va snabb nog då fick ja springa och köpa sparris. De ska vara hela de finns inlagda som är lätta att ha hemm. Man ger dem hela så kapslar trådarna in de som valpen svalt. Sen måste man ha koll på allmän tillståndet ändå. Medicinskt kol används för att binda upp ämnen hunden fått i sig. Så om du misstänker hunden fått i sig något som kan va skadligt mer kemikaliska. De e inte vanligt grillkol utan medicinskt kol. :) har aldrig behövt använda kol men sparris har använts vid flera tillfällen. Bodde mitt i centrala Göteborg och de va mycket olämlpga saker han plockade upp. Glas va de han svalde men plockade dagligen ut underliga saker ur munnen på honom. Så som spik, skruv, glas, gem och massa annat.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Du har ju skrivit inne på katter att du ska bli "jourhem" så jag får inte riktigt ihop det?
/Maria
Eftersom du velar fram & tillbaka mellan olika djurslag, hur du ska göra osv, så vänta tills du vet 100%. Samtidigt respektera din partner eftersom han inte ville skaffa hund (om jag inte minns hel fel?)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För någon dag sedan skrev du att du älskade katter men att din sambo sagt nej och du mådde dåligt för att du verkligen ville ha en katt i ditt liv. Nu ska du plötsligt köpa hund?
Känns inte helt genom tänkt.
Vi skall också kanske skaffa hund till sommarn :) Här är de saker vi kommer köpa:
Sele (tycker det är bättre än halsband)
Koppel
Några leksaker
Mat- och vattenskålar
Bajspåsar
Bur el. bilsele
Vet inte hurdan hund du kommer skaffa, men saker som behövs vid pälsvården till just den ras du bestämmer dej för.
Sparris (ifall hunden råkar svälja nåt vasst)
Och någon korg eller bädd där hunden kan sova
#0 Fundera noga innan du köper ett djur så det inte blir ett impulsköp för att du ska ha ett djur.