TIPS PÅ TRICK :D
Idag lärde jag min labbe "puss" Genom att börja med att dutta en korv mot min näsa så han drar sin nos mot min näsa. Efter det så gjorde jag det svårare och väntade tills han nuddade mig med sin nos mot min "nos". Så fort han ens snuddade vid min näsa med sin, så klickade jag med min klicker och belönade. Och när han förstod vad han skulle göra la jag in kommandot "Puss" :)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Kul, det ska jag testa 🙂 Min kille tror att han ska rulla så fort klickern kommer fram, det här är ju perfekt att köra nu när vi försöker träna bort rullandet, eftersom det är så himla olikt det 😃
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Ja! Det var väldigt kul! Låter som ett bra trick att träna bort rullandet med.
Min hund gillar inte pussar på nosen 😃Hon brukar vända bort huvudet när jag försöker. Men jag har lärt henne att släcka taklampor med tassarna och att röra vid allt jag pekar på. Men det är inte ofta hon får släcka taklampan för det blir så fula repor på tapeten.
Labben jag lärde brukade avsky att pussas, men han är van nu. :P
Jag får försöka lära henne en kort puss 🙂
Ja, det behöver ju inte vara mer en att hon duttar nosen mot din mun eller näsa.
Lilla Nita kan också "puss", men hon har inte lära sig vara återhållsam än… så man får en hel hög med tungkyssar ;)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Hahaha
Än sålänge har jag aldrig fått en puss av Dexter på näsan eller kinden, utan det SKA vara på munnen o vänder man på huvudet så letar han sig efter munnen ändå så bara där ska de pussas ;) därav anlednigen till att jag inte lärt in det… Men tack för tipset med korvbiten :)! Ska absolut testas :D
Hemsida: Nivinas kaniner
Vi har lärt Pascal puss också. Samma som #7 så får vi tungkyssar i massor. Men han tycker de e så roligt att pussas att vi har bara sagt de varje gång han gör det. Pussandet sig har varit belöningen. Nu får han pussa oss som belöning när han gör något bra. sådana tricks han redan kan eller går fint på promenaden eller något annat bra beteende:)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Haha, vad gulligt!