göra under promenader
Tänkte höra med er vad ni brukar göra under era promenader? Typ stanna o övazbalans på parkbänkar osv. Tips från er som håller på med parkour mottages gärna 😀
Throw me to the wolves and i will return leading the pack.
Blogg: Johannaelander.myshoroom.se
Socialträning, oljudsträning och passivitet oftast
Ibland även utställning mitt i folksamlingar för att lära honom att inte bry sig om annat än mig och den jag pratar med (''domaren'') =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Vi tränar på hundmöten och kontakt mest. Även inkallning och att sitta och vänta. :)
//Flöffo
Vi övar dagligen på att gå förbi träd på samma sida som matte. Det går sådär…😕
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 ja dom där träden är lömska - de flyttar sig när man inte tittar😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Hundmötesträning och lite rallylydnadsövningar brukar vi köra ute.
Dogparkour, trick, spontana rallymoment, godissök, passivitet och skvallerträning.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Brukar låta han hoppa över grisar:) lite parkour, balansgång, ända sedan han var lite har han tänkt på att inte gå fel med slopar och träd :) skönt!
I'm out 
Vi kör inkallning, godisgömma, rallylydnad. Övar på att inte dra i kopplet, ha kontakt med matte. Lite lättare eftersök, dock har det fått vila lite eftersom vår 5 mån valp har idéer om att rymma och våran unghund har sträckt en sena. Full fart i skogen funkar inte då. Balansövningar gör vi med
Jag tränar 'stanna', 'sitt' med stadga. (Blir så småningom även 'ligg' när min hund kan det) Inkallning, ögonkontakt, balansövningar, ibland nosövningar mm tränar jag med min unghund.
@vendelasandell på instagram.
Ute tränas det mest på koppelträning vilket inte går något vidare alls eftersom matte och husse inte har riktigt samma åsikt om hur det ska tränas. Sen är vi inte tillräckligt konsekventa.
Vi försöker träna på att inte lägga sig ner så fort man ser en hund. (Han älskar hundar över allt annat i värden)
Sen gör vi lite trick träning med de trick han redan kan, stanna och titta på matte innan vi går över en väg, tränar in "gå upp på trottoaren", även ett "kissa" kommando tränas in.
Sen gör vi lite gå runt träd ibland och kontaktövningar. Vilket vi gör beror lite på hur trött matte eller husse är just den promenaden. Men det blir något/några varje gång. Vår valp är bara 6 månader så det är mycket vardagslydnadsmoment för oss.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/