Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3190 ggr
Ralktad
0

POSITIVA TRÅDEN - Juli

Här kan ni skriva om allt positivt som skett/sker under juli månad. Framför allt det inom hund.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Sugar Mist
0

Vi åker och tränat för instruktör i helgen, ska bli skitkul. Helgen efter det blire slapp hemma och ev. bus med en hund jag ev. kommer vakta. Sen blir det nog förhoppningsvis en tur till stockholm och terrorisera en viss Ralktand :)))):):)):):):):):):) Sen ska vi ju såklart inhandla saker inför flytten i augusti :)

-

Ellen89
0

Lydnad och flyball med hundarna. Blev overraskad nar jag tog lilla Ace till lydnad denna vecka for han vart sa himla duktig. Valdigt stolt :)

LuLeLo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ÄNTLIGEN har vi lyckats få in ett hyfsat stå! (behöver förstås befästas mycket bättre, men we're on the way!) :D

Tass Josephine

Ralktad
0

#3 Går inte att se klippet..

Endezeichen
0

Birk kommer att höftledsröntgas under julimånad, hoppas på A eller B. Vill komma igång med honom snart, gå längre promenader, börja cykelträna lite försiktigt, gå i skogen… Jag vill gärna börja träna drag med honom men det får bli när han är färdigväxt för att inte belasta kroppen för mycket. Ännu är han inte i närheten av färdigväxt, men ändå sötaste grabben i världen. Birk fyller år den 12 juli. Hundarna fäller, vilket betyder att jag på nytt kan insamla hundhår som jag kanske kan spinna med :).

Saffran0Spice
1

Rossi's långa ögonproblematik verkar vara helt förbi, allmänlydnaden går superbra och utöver värmen så verkar allt gå åt rätt håll ^^

Elverpige
1

-Kollade patella på grabben förra veckan, utan anmärkning!

-Idag körde han ett helt 12-pinnars slalom på agilityn. Utan fel.

-Jag blev ledare för en utställningskurs!

-Jag och sambon har förmodligen hittat vår nästa ras ❤️

Det kommer nog hända många fler positiva saker under Juli månad, men här det som hänt hittills 🙂

Ambrose
1

Min största dröm har gått i uppfyllelse och jag har blivit ägare till en supersmart och rolig rottisvalp :) Men Juli har ju bara börjat så det finns massor att se fram emot. T.ex. sol och bad i Göteborgs norra skärgård ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Turast
1

Vi ska hälsa på på kennellägret som jag inte kunde gå på så jag får iaf vara med en dag :D Jamie får träffa sina syskon hihi! Skitkul!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CissiD
0

Vi har äntligen börjat på valpkurs. Det är en intensivkurs så de är två gånger i veckan. 

Sen va vi iväg på en långhelg och Pascal fick leka och busa med en ca 1 år gammal labradorblandning. De två hade otroligt roligt ihop. 

Pascal fick även lära sig att simma. Han tycker nu att vatten är jätte roligt men det är bäst inne vid stranden där han bottnar!

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

IngridSvensson
0

Idag fyllde min hund år och vi hade sista slyngelkurstillfället idag. Han briljerade med sin följsamhet och kontakt och var så duktig. Nu i slutet av juli börjar vår rallymixkurs och den ser vi verkligen fram emot!

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

LuLeLo
0

#4 Det blev lite krångel, får se om jag fixar det imorrn :).

Lägger till en till positiv grej men's jag ändå är igång:

Lotus går superfint lös (med lina) här i Köpingsvik (Öland) nu. Så glad över att jag kan slappna av lite när vi går våra prommisar. Fort gick det också, träningen har bara pågått i en vecka :).

Lotus lyckades släppa tanke på jakt av en kanin nu ikväll. Han är en riktig jaktmaskin (spaniel) så jag blev så glad när han kunde bryta från den och jobba med mig istället! Vi har kommit en bit nu på linförighet och höger samt vänster halt :D.

Tass Josephine

Molye98
1

Vi ska hämta våran valp på lördag

Cahira
0

Apache har inte haltat pa flera veckor. Traningsplanering pagar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Majken!
1

Hunden går som en furie i sökskogen. Hon går rakt, arbetar fantastiskt i vinden, markerar fint och är mjuk och trevlig hos figuranten. Tipp topp!

LuLeLo
2

YES!!! 
Lotus har HD A och ED ua (0) !!! :D:D:D 😃

Tass Josephine

Qepta
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får hem min valp om 6 dagar. 😃

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Turast
0

#17 åååååååååh *dör* sötnoos! Var glad för att jag inte vet vad du bor så hade vappisen varit borta på 3 röda ;)

Cahira
0

Jag tranade med Apache igar och for forsta gangen i mitt liv kandes det som att hunden och jag dansade. ❤️

Ar sa sjukt stolt over honom!

Qepta
1

#18 haha hon blir svår att kidnappa. 😉

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Summerdogs
0

Nicki och jag har miljötränat en del. Nästa vecka ska hennes bror, och två kompisar som är vit herdehund och en groenendael som är i samma ålder som henne komma över till mig några dagar. För övrigt har Nicki lärt sig att simma! Innan så panik simmade hon och det var ingen vidare vacker syn, men nu så! :D

Turast
0

Jamie har begynnande förhudskatarr… bläh! Ska till djuraffären och kolla om de har förhudsrens idag… 🤮

Sugar Mist
1

#22 Hur är det positivt? xD

-

Turast
0

#23 hahahaha neeeej skulle ju skriva i negativa tråden xD hahah glöm vad jag skrev xD

Ruzicka
1

Jag vet inte vad som har hänt, men plötsligt verkar min lillskit tycka att det är kul med lydnad! Idag gick vi igenom ett helt lydnadsklass 1-program, och det är verkligen inget vi behöver skämmas alls för. Det var långt ifrån perfekt, men vi tog oss igenom hela och hade inte nollat ett enda moment om det vore på riktigt. För en månad sedan kändes det helt omöjligt. Just nu är jag lycklig över att det inte är så hopplöst som det har känts. Vi kommer kunna ta LP1 om vi bara lägger ner massa tid på det. Jag känner mig så väldigt lycklig över den insikten. ❤️

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Lilllens
0

Holly reagerar positivt på Standardt Immun och fiskoljan!!

wingren
0

Sitt, ligg och nästan stå har Mowgli lärt sig på bara en vecka! Spårade med korvbitar i lördags och han fattade vinken direkt! Smart omplacering man fått tag på ;) På torsdag blir det att raka av all päls så alla tovor försvinner och så han inte blir lika varm, är dags för sommarfilla! ;)

nadilda
0

Är anmäld till en kurs i tävlingslydnad i höst, ska bli jätte roligt! Sedan så börjar vi äntligen få ordning på Dollys päls :D

JoannaLi
1

Jag är så jäkla lycklig! Vi börjar få till ett ordentligt fotgående, med ordentligt bra sättanden, och vi börjar få till handsignalen till läggandet - även i fotposition! -, skvallerträningen börjar gå bättre (vi klarade både kossor, tanten som stod i rosenbusken och gubben som körde åkgräsklippare - dock inte ekorrar. Well, well.) och vi har börjat träna lite personsök! Jesus, jag är egentligen bara allmänt lycklig ^^

[fabienne]
1

Haha, alltså denna ensamhetsträning. Vad vi tragglar med den. Men något positivt hände just, nämligen att fastän jag gick ett helt varv sakta runt huset så låg han fortfarande kvar på fällen på köksgolvet när jag kom in igen. Han stod inte och oroligt tittade ut genom fönstret eller pep innanför dörren. Framsteg, om än små! Man får vara glad över det lilla. 😃 Jämfört mot hur det har varit så har vi ändå gjort stora framsteg.

Sedan går det bättre och bättre att stretcha också vilket känns jätteskönt. Vissa delar av programmet som behandlar de mest skadade musklerna  är lite jobbiga såklart, men när vi stretchar musklerna som "släppt" och mjuknat så ligger han bara och blundar. 🙂 Det blir nog ordning på detta också!

wingren
0

Första gången någonsin i regnoverall (14 månader gammal), gick galant! Förstod inte först att han kunde kissa men sen blev han minsann tvungen ;) Efter det blev det både kissande och bajsande! :D

Cahira
1

Jag har varldens basta hundar. :')

Qepta
1

Imorgon kommer min pärla!

Izor har skött sig kanon under våra dagar på landet. Ikväll åker vi hem.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
9

Inatt fick jag hem min efterlängtade Malinois tös Aryah. Är så glad!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

LuLeLo
2

Lotus har lärt sig hur man ska bete sig på en löptur! Sundare liv, här kommer vi!

Tass Josephine

Ralktad
1

#34 Vart är hon ifrån? Fin!

lisa90
0

Agilityträningen går framåt!!! Igår tog hunden min alla tolv pinnarna i slalom :) Lycklig matte och lycklig hund som fick massa mumsiga kycklingbitar.

nadilda
0

Har hittat en massa borttappade klickrar :D Höhö, det är en förbrukningsvara för mig i vanliga fall! Har också äntligen fått iväg ett mejl till en kennel och frågat om vi får komma på besök.

[Olärd]
0

Det enda positiva denna månad (har haft stor ångest för att jag ej kommit iväg och fått igång någon träning eller annan stimulering) är att han kan springa fritt hemma på min pappas gård efter en björkpinne han ej får sönder.

Sen att jag lyckades tappa kopplet i Stockholm i en park full med hundar (tog han som omplacering när han var 2 år) han är inte social tränad, försökt så gott det går men det blir ju aldrig samma som om man får de vana med andra hundar som unga hundar, men lyckades ropa in honom så ingen kom till skada eller ens fick en närgången visit av honom (närmsta hund 50m bort). PEEEW!

htt
2

Tidigare idag var jag ute med min unghund och min 11 veckorsvalp. Unghunden har just lärt sig sitt på avstånd och då vi fick möte av en cyklist bad jag honom att sätta sig på ca 15 meters avstånd. Grejen var bara den att lillvalpen, som lärde sig sitt typ förra veckan, satte sig sekunden innan unghunden hann göra det! Blev så himla chockad och var tvungen att prova igen. Det kanske inte är en stor grej för andra men det där var en fantastisk upptäckt för mig/oss, han är oerhört lättlärd min lilla valp ❤️

Qepta
0

#36 Hon är från Bergsprekken.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Dexterr
1

Igår på kvällspromenaden så mötte vi en hund och Dexter sa inte ett ljud! Så oerhört stolt!

oh-la
0

min lilla skit gick fot som en smäck igår på promenaden! kontakt under hela fotgående, perfekt nära intill foten och satte sig så fort jag stannade! hon är så duktig och tycker att det är så kul :)

[Olärd]
0

Woho igår stod vi bredvid en hundgård med två jakt hundar i, Nadir negligerade deras existens.

LuLeLo
0

Lotus har gjort enorma framsteg i att gå lös! Förra året sprang han mest och hade ingen koll på mig alls, nu, ett år senare håller han fin kontakt (nästan lite för fin ;P) och går i ett ganska behagligt strosartempo :D

Tass Josephine

Turast
0

Jamie reagerar inte alls på åskan fast den låter så man får ont i öronen! Yay!

Lilllens
0

Kanske fel tråd, men jag hoppas iallafall på positiva resultat från en viss hunds röntgenplåtar!

LuLeLo
0

Lotus gör så fina framsteg i rallyt! Hoppas på att vi blir tävlingsklara nu till hösten :D

Tass Josephine

oh-la
1

glädjen när man inser att valpens bror, helt oplanerat, ska gå samma valpkurs som oss! ska bli superkul :)

wingren
2

Har nu haft Mowgli i två veckor och han kan redan apport och lämnar till och med av i handen :3 Så oerhört stolt matte med en så förståndig hund!

[fabienne]
0

Jessie har för första gången varit ensam lugn och utan gnäll i tio minuter. Kanske finns det hopp även för honom. 

I dagarna kom vi även upp i full rörlighet i bakbenen så stretchningen ser ut att ge resultat!

Haztparken
1

Dafne blev faktiskt snygg i sin sportigare frilla 😃 inte ful som jag förutspått, vilket var tur då den är enklare att hålla efter och hon slipper hår i ögonen 👍 nu ska här bara rakas nosar och tassar också!

+ att löpet snart är slut, yay!

+ att hon och lilla Nyx (på bild) går jättebra ihop, rediga systrar! Å den lilla Nyx växer som bara den, woho! Jag längtar tills hon är fullvuxen och blir, förhoppningsvis, lika stor som Dafne! 😍