Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 749 ggr
taylor__lambert
0

Systemkamera eller inte???

Läs mitt inlägg här och kommentera sedan här på iFokus vad ni tycker eller har för erfarenhet av kamera :) http://fourpawsadventure.weebly.com/my-blog/systemkamera-eller-inte

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Frida B
1

Sidan finns inte haha..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinaK
0

Har fixat länken så att den fungerar nu.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mlyy
0

Jag tycker absolut det är värt att köpa en systemkamera! (man behöver ju inte köpa en jättedyr) Har en själv och det är så himla kul när man får bra bilder! :) Även om du hade fått till bra bilder med din iPad och kompaktkamera. :)

Candy123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att det heltklart de är värt det har själv en canon eos 1100d och ångrar inte en sekund att jag köpte den :) Inte den bästa bilden jag har tagit men iallafall :). Den är oredigerad :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

taylor__lambert
0

#2 Tack :) #3 vilken typ har du? :) pris? #4 kvaliten verkar ju ändå suverän, vad kostade den?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Zvintos
1

Om det är värt det beror nog mycket på intresset för fotografering. Är intresset inte sådär jättestort är det väl lite dumt att investera i en systemkamera, om den ändå inte kommer användas särskilt mycket. Tycker man däremot om fotografering är det däremot en annan femma. Jag blir till exempel mest irriterad om jag försöker ta kort med min mobil, då den är så himla begränsad och inte alls får de bilderna jag vill. Så systemkameran är snudd på min bästa vän. 😎

Första systemkameran var en Nikon D40, som inte säljs numera. Motsvarigheten är nog en ur deras D3000-serie. Vet inte på rak arm vilken som är den senaste, men det är nog lätt att hitta.

Numer är det en Nikon D7000 som ligger i min kameraväska och den är en lite dyrare och kanske ingen man börjar med. 🙂

Zvintos
0

Här är en bild tagen med Nikon D40.

Mlyy
0

#5 Jag har en Canon EOS 40D. Köpte endast kamerahuset begagnat för flera år sedan för ca 2000:-, minns inte riktigt. Verkar dock som att man inte kan köpa 40D längre.

Nu sökte jag bara lite snabbt och den här är den billigaste på Elgigantens sida: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/EOS1200DDCKIT/canon-eos-1200d-systemkamera-18-55mm-objektiv

:)

CissiD
0

Håller med de tidigare en system kamera ger ju väldigt bra bilder men man måste ju ha intresse av att fota om det ska vara värt att införskaffa en. Min pojkvän har en Nikon D90 som är flera år gammal den ger jätte bra bilder även när jag tar bilder. Och jag kör på auto eftersom jag inte haft intresset att lära mig hur man ställer in sakerna på manuell. 

Men har du intresse av att fota och kommer använda kameran mycket så tycker jag definitivt du ska skaffa en systemkamera. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Saffran0Spice
0

Skulle inte kunna leva utan min system! (Nikon Coolpix L310)
min börjar ju tyvärr ge sig så är på jakt efter en ny - men bilder utan systemkamera här hemma… Ja då kan vi lika gärna skita i att fota enligt mig XD

Zvintos
0

#10: Nikon Coolpix tillhör dock inte systemkamerorna, utan är en kompaktkamera. 🙂

Saffran0Spice
0

#11 Asså?
Köpte en som en kompakt systemkamera - blev lite lurad där då 😂
Men är nöjd med den iallafall ^^