Smeknamn?
Har era hundar några roliga smeknamn?
Min heter Indra men kallas oxå kärleksfullt för Dampet, Gangstern, monstret, boncola, vovven o mattes hjärta.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Råttan, Pip-lars, skithög och lilleman är nog dom jag använder mest ^^
Dock heter hunden Rossi =P
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Min heter Eddie men kallar honom för Peddi, peddi-peddi, peddies, Eddie-peddi, dom använder jag ibland när jag tilltalar honom.
Annars kallas han för slisk, slask hund, slasken, skit hund, gnagaren, busis.
Många jag stöter på ute blir lite lätt förvirrade när jag säger att han heter Eddie men jag tilltalar honom med ett smeknamn. :P
Oja, det är sällan jag kallar honom för sitt riktiga namn. Brun, Bambu, McPuffin, Bam och Pom är de vanligaste smeknamnen just nu. På papperna heter han Brownie.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Kärt barn har många namn!
Vår kille heter Damien men det säger vi aldrig! Vi kalla han för Damen(engelskt uttal) men oftast så blir det knorpet, knorp, knorpelöga(fråga mig inte varför 😂) snoris, snoret, snorflet, snörvel och så alla möjliga andra varianter av snoret och knorpet. Sen även kräk, älsklingskräk, grisen osv osv…. Listan kan göras lång :)
Bus-Fia, Lilla Gumman, Lilla Lusen, Äckel-Fia, Snusk-Fia, Djuret, Mattes Hårboll m.fl. namn används här.
Aros (Vit schäfer): Dumdum, Fjant, Dumle (stamtavle namnet), retard (pga skelögdhet), klumpeduns, eller det klassiska "A-ros- the val-ross" (svengelskt uttal)
Boss (chihuahua) : Biffen, bulldozer, bjäbbet, kräket, Äckel, Glosöga, andedräkten (pga väldigt äcklig andedräkt), mini , råttan, lilleman, loppan, ärtan.
Väldigt många fula smeknamn, men det är såklart med kärlek.
Eller som jag säger till sambon "kan du gå ut med dum och dummare?"
😃😉
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Rambo heter: Samba, Mamba, dabbe, demon, snoppdropp, piliveivus, plättöra, gulle, grisen, Rambooooooooo och kines. XD
Glömde hårboll och pälsboll. :)
Vår Pascal har bara varit hos oss i några veckor men han kallas mestadels för: Monster, Plutt plutt, skitunge, älskling, pussgurka, piraya och toker är det vanligaste. Det är ett under att han förstått att han heter Pascal. :)
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Milou har ganska fula smeknamn, men vi, menar ju aldrig nåt illa ;) Vi kallar honom nästan aldrig till Milou. Tex: fjant, tönt, älskling, snopphopp, Gosi, Pusi och prins XD En gång när Milou smet iväg till en hund som kom gående med sin matte på vägen, så sprang min storasyster efter och ropade: Neej, snopphopp kom tillbaka!! Då började ju tanten skratta nåt otroligt ;)
Krea, kreatur och muffie puffie ;) Krea är det jag använder mest, av smeknamnen alltså. Egentligen heter han Malte.
Dogs is my world ♥
Haha här heter vår vovve Pussel, men han kallas även banan, Herrn, kommissarien, polisen, grisen, knubbis, tjockis, fluffen, fisen, grynet 😃
Haha, underbar tråd. Skönt att höra att man inte är ensam om konstiga smeknamn.
Vännen, Skrutt, Skruttis, Skitunge, Stinky-boy, Knäppis, Knäppunge, Terrierskit, Tjockis.
Malte heter han egentligen, han är en malteser/dvärgschnauzer.
Maltenstein, Palte, Maltemalteser, Skithund, Hund, Idioten, Maltis, Palsternackan, Äckel och massor mer 😂
Min "lilla" heter Aros men kallas för Äcklet, Tjockis, Fuling, Vargen, Bebis och Dendär :)
Chica kallas bla
Panikka
Mysisen
Fisis
Bebisen
mm
Lill tjejen
Hel kallas bla
Bengt-Olle
Hel fel
Helen
Pel
Mini fisen
mini bebisen mm
Loke kallas bla
Toke
Lill Killen
Alligatorn
Tjockskalle
mm
Kära barn har många namn ;)
Mattes lilla snuttegull.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Min hund heter black pepper(officiellt) men "heter" peps 😃 han kan kallas pepsideps (tror jag kallar honom pepsideps mer än peps… 😇), pepsodenten, fluff, fluffboll, pepsen, pepsisen, depsen, mm 😍 Ironiskt då jag inte gillar pepsi 😂
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Min förra kallades för bebis
Jamie kallas för: Jejmster, Jejmsson, Jamiepoo, pooshipoo, boshi, bippiboppen, långnäsa, baybay, tiiiipi, tiipi-taapi-toopi, Mr Jamie, Baapi, Biischie, beetie, beetiebatie, Pejmi, Pejminen (med finsk accent), Pejmipoo
ja… hihi han har många namn 😉
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Soookooo , Suukko Bandera 😂sötnos, fuling, tjockis x3 Hjärtat!