Ville bara berätta + en fråga
Familjen (jag, mamma och lillebror) har en pensionerad jämthund på snart 12 år. Men jag vill ha något mer.. En alldeles egen hund! Efter att ha frågat mamma titt som tätt sen nån gång förra året, så har det äntligen blivit ett ja. Dock till sen sommaren/hösten/vintern. Jag fyller 18 år till vintern, så varför inte ge sig själv en present? ;) Rasen jag har tittat på/valt ut är labrador, en hane som antingen ska vara brun eller gul. Varför jag valde denna ras är för att jag är uppvuxen med rasen, och jag vill ha en allsidig hund. Som är stabil, snäll, omtänksam men ändå vill arbeta. Då jag hade tänkt mig träna lite agility på hemmaplan, men även lydnad, spår osv. Jag går en utbildning med inrikting mot hund, vilket betyder att hunden kan följa med mig på dagarna. På helgerna jobbar jag, och även där kan hunden följa med. Har än så länge varit i kontakt med 3 uppfödare, alla bor inte mer än 30min ifrån mig, vilket passar super! En av dessa uppfödare känns extra bra, men jag vet inte varför. Kan det vara för att hon ställde en fråga tillbaka och inte de andra 2? Kände att jag bara ville skriva av mig :) En fråga har jag faktiskt! Kan hunden stå skriven på mig även fast jag inte fyllt 18 än? Annars får självklart min mamma stå på honom fram till den dag jag blir 18. Vilket hon är medveten om..
Hunden kan inte stå skriven på dig förrän du fyllt 18 år.
Härligt med egen hund, bruna labbar är så fina! 🙂 Lycka till!
Ibland får man gå lite på magkänsla vilken man trivs med osv, kanske åka och hälsa på mm?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Jo visst är dom :D Tack! Vi har tänkt åka och kolla lite längre fram :)
Visa gärna bilder när du har skaffat din valp! :)
#3 det ska jag absolut göra! :)