Vilka smeknamn har era hundar?
Vi är många som ger våra små älsklingar olika smeknamn. Vad har din/dina hundar fått för smeknamn? 
Max kallas oftast "Bejbi" av mig, kallar nog honom det oftare än jag kallas honom för Max
"Maxi pad" är också ett smeknamn han har fått.
Meja-mys, Meja-Peja, Meja-feja
Lexie: Lex, Pex, Lexpex, Pexi, Bebis/Bäbis, mammas bebis, lilla hjärtat osv..
Nelson, Nell, Nelson pälson, gumman, älskling, Nelly gnälly, Nelly skälly, Nelly snälly osv :P
Mio kallas oftast Pussen, Pussetoss, Noffe, Ässling (älskling), Dosen. 
Mina hundar har väl direkt inga smeknamn. Men min sambos mamma kallar Elvis för Elvisp, för han blir så glad när han kommer till henne och far runt en massa :P
Ja Schäfern, Kito kallar jag ibland för Kito Mito..
Och amstaffen Iza kallar jag för Iza Fiza hehe..
Just för att hon kan springa och prutta.. ;) Och, hon ser rätt så skamsen ut när jag säger det *ler*..
Brukar bland annat kalla Chilli för Silly, Chillan, hjärtat, sötnos.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Wikus kallas Wixus, Wix, Bäbisgris, Grisen, Bäbisen (nej, jag har aldrig kallat något djur det förut, men jag är jättetöntig med honom
), Tjockis (fastän han är bra smal), Fuling, Snygging, Wikus med morrhårsmulen (ändrad text i Rudolf med röda mulen
)…
Man kanske skulle börja kalla honom sälen också.
Jag brukar säga massa olika haha som älsklingar, lilla gubben till den äldsta och lilla pojken till den yngre, bäbisar, sötnos, gulleplutt, fulingar och tjockis till Junior (den yngsta) för han är ett matvrak.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Enja, kallar henne mest för Enjapenja men oxå mattegris,pullan o tjejen.
Donna har inte riktigt fått något smeknamn än dels så vet hon inte om att hon heter Donna sen vet jag inte riktigt vad hon passar i, ser förvisso ut som ett litet troll ;) Säger tjejen o Donna men smeknam kommer 

Vår boerboel heter egentligen Northstar Lady men vi kallar henne för Heffa :) Å så blir det Heffaklumpen ibland :)
Vår jämte heter Ackers Bada. Haha! Men vi kallar henne för Fanta och Fanta Falukorv 
12 söta smeknamn 

#13 Haha tack ;)
Wille brukar få heta Will, Wilse, Wilgnuts, William, Wolgnuts, Killen, Pojken, Hjärtat och säkert några fler Movits har inte fått så många smeknam än. Men Piraja, Terror eller Valpen :)
Prins kallas ofta för Grisen, Korven, monstret, apan, skiiiiiiten, mammas älskling och skrutten :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Min Alice brukar kallas för Lillan, bebis och råttan.
Dom andra hundarna: mamman och sonen brukar jag kalla för bajsi och bajskorv, för dom är det. :P Pappan kallar jag för prins Ali för han är min prins ;)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Dixon brukar jag kalla, böbben, mammas pojk, grisen osv.
Inez kallas bara för Inez än :)
Jag bestämde smeknamnet innan namnet (jag fick själv bestämma namnet, och även kullnamnet, vilket var kul).
Han kallas Eddie och heter Foxfire Exclusive Edition. Kallas dock också för Korven, Fisen bl.a. Har en förmåga att ha väldigt många smeknamn till mina djur!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Grim: Grimpis, stinkis, tokis, pansarvagn, buffel, bubben, sötnos.. etc..
Evi: Pevis, mara, hoppetossa, fröken fräken, gumman, piraya… mfl.
Pelle har ganska många smeknamn, haha : Puppe, pelleplutt, pelleman, peppe, muppe, gubbstrutt, muppi haha fina :DD
Goskorv, skällkorv och vännen är de mest förekommande. Knäppgök och pussgurka med. x')
Sheldon brukar jag kalla för Shelly-Belly, Shelly, Boo, Terroristen, Pert, Finger snapparen.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Atte, Attepatte, Bäbis, mammas busbäbis, flurken (lilla flurk) och sånt… 

Hugo blir ofta kallad Bebis, Lilleputt eller Hugin.. 
Ruby blir kallad för:
Boobie,Boobisen,Gumman,Plutt/Plutt ungen,Sötnos, Bebis, Bebisen min, galning.
Brukar faktiskt sällan kalla henne för bara Ruby 
Tindras smeknamn är oftast Tindris eller Tindrisen =)
Daddy - Daddio :)
Min hund het Rudolf med röda mulen på sin stamtavla men vi kallar honom Ludde.
Han smeknamn är Ludvig, Kudde, Tjockis, Fuddevigg och Äppelmosmule( den sistnämnda är bara av mig då hans mule blir lite deformerad när han har sovit på sidan och då ser det ut som om han har ett krossat äpple i munnen :p)
Smilla - Smilster, Smiles, Tjockelsa, Grislisa, mammas bästa/älskling/bebis.
Arach - Racho, Rasko, Donkey Kong, Kalven, strutnäsa, mammas guldpojke.
Tillsammans kallar jag dem banditerna.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Haha ja mina vovvar har många "smeknamn". Men det är ju som man säger; Kärt barn har många namn 
Acke - Ackepacke, gris/grisen (såg att det var fler som kallar sina hundar det:p) **, mattes lilla älskling, mattes lilla bebis, Ackepackepoo, bubben, knäppis, knasboll mfl
Isa- Isafisa, mattes gosplupp/gosebjörn. Har inte haft henne så jättelänge så det lär bli flera under åren
**
Hugo får heta Hugge, spöke, monster, älskling, vovve, lillprins bus, lillkillen, busen, buskillen, Huggelito osv. 
I skk-data heter hon Ivanna. Här hemma kallas hon för Ivana, vilket är hennes tilltalsnamn.
Annars så är det; Ivana-Llama, Llamalah, IvanovaSkrott, Tösen, Tösalin och Älsklingszoien min.
Vi har en hel del, men dessa används mest frekvent. 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#9 Bilden var ju lika söt som en säl 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Haha oj allt möjligt konstigt. Men Bubba kallar jag honom ofta. Och Bubblan, Bubben, Bubbis etc.
Älskling, sötnos, bäbis, hjärtat, mammas hjärtegull och liknande.
Sen kallar jag honom för grisen, tjockis, fuling också. 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Min hund heter Silja så jag brukar bara kalla henne för Siljis. :)
Oftast blir det dock att alla i familjen ofrivilligt kallar djuren för "Silma" eftersom att min hund heter Silja, Mammas hund heter Selma och katten heter Wilma. :p
Heter Alf. Kallas Alfen, Affe, Affen, Affelaffe. Är väl dom som är namnrelaterade. Sen kallar jag ju honom goding, älskling, gosen, gosemose och sånt. :)
Fido får oftast heta lurken eller gammellurken. Mattes gamling, älsklingsgubben och korvgubben förekommer också, då han älskar korv över allt annat :p
Hugo brukar oftast få heta Hugin men ockå busunge, skitkorv, lillprutten, mattes prins, bebisen osv.
Det kan inte vara lätt för hundarna att hålla reda på alla smeknamn de får 

Min hund heter Bissa,, jag kallar henne ganska ofta för Bissa-bus…
#10 Lite OT, men jag tycker det är kul att din vovve också heter Fido :P Det är nog inte så vanligt numer, eller?
Oscar kallas för guldhamstern. Först fick han kallas hamstern för att han är så liten jämför med a dom flesta andra smallhundar när vi tävlar agility (26 hög och maxgränsen för small är ju 35). Men eftersom han kämpar på otroligt duktigt trots sina korta ben blev det guldhamstern istället ;-)
Liam kallas yrvädret vilket inte behöver någon mer ingående förklaring ;-)
Minstingen har inte direkt några smeknamn än… fast Tjocka korven har vi kallat honom ett par gånger ;-)
Spotify kallas: Spoty, spotten, baby, babygoo, bebisen, snygging, älskling, mammas pojke, gulleplutten, gubbenubben
Bubba kallas: Bubbis, bubblan, herr nillson, älskning, fisen, snygga killen, puttesnutten, Bubba-boy, Bboy, killemille
Phoebe kallas: Pb, Fibban, lillan, Orrie, fisan
Rizzla kallas: Tizzla, Snuttan, gumman, Rizzeltizzel, lill-orrie
#45 Haha, vilken stil! :D
Debbie brukar jag oftast kalla för nufflan/nuffel och det lyssnar hon bra på 
- Mvh Emma
Roy kallas i princip ALLT som faller en i sinnet när man ser honom. Det blir bland annat vääääldigt mycket bebisspråk, och svammel i all allmänhet. ^^
Loy, Loyloy, Loysan, mammagris, pappagris, gosegris, griseknoen, stjärthunden (för att han har en sådan bred och gosig rumpa
), bajshund (vem vet varför
jag har ingen aning), korkboll, skrutthund, gosehjärtat, mammas lilla hjärtegull, fåntratt, sömntuta, nallebjörn, kissekatten, rävvalpen, och så vidare, och så vidare. Men de var väl de vanligaste som vi svänger oss med här hemma. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Glömde skriva det nästan vanligaste smeknamnet på Ozzi… Pompefjompe :)
Sixten kallas Sigge, Sigge-bigge, Sigge-Sixten, Bebis, Mammas älskling, Puppe, Popi, Bosiboo osv 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Nellie-pellie, hunden, knäppis
sen kan hon även kallas knashund, mongohunden och skräphund
Ronja kallas för: Britta, Birgitte, gumman, hjärtat, bebis. Hon har fler, kommer inte på dom nu bara :) Hon lyssnar skitbra på britta och birgitte.
Ludde kallas för: Udibudi, lulle, ludvig, Ludvar, lullebulle, nudiis (uttalas med låånga vokaler), tjockis, köttbulle, Luddl, gubben, Bubben/Böbben och massor mer som jag inte kan komma på nu. Bjussar en bild på Lulle :)
Hugo kallar jag för hugis, hugis-flugis , pluttis, sötnos :)
Jag och husse kallar honom oftare "Polisen" än hans riktiga namn. Annars är det väl även en hög sådana där gullifjutt-namn man har såklart 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar